• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Haha klipp den där, den är ändå för stor för mig. Lyckades hitta en M-65 som jag tror kommer sitta bra på mig. Så nu söker jag en jungle jacket som inte har blod eller andra oklara fläckar på sig. Wish me luck!

s-l1600.jpeg
Har ju en M-65 redan hehe

Bryceland's Sawtooth Westerner Shirt.

Alla borde köpa en sån här skjorta, framförallt nu när de går att köpa inom EU (genom Perro i Köpenhamn). De är aningen mindre i storleken och är man mellan två storlekar rekommenderar jag helt klart att man går upp i storlek.

4627DB46-644E-4962-867E-8E430F55ECF6.jpeg
69F4A1CB-4524-4B7E-883A-E7B2310FFEF2.jpeg
AD9FDD66-4527-4B84-9730-A181A7B2EC45.jpeg

Fy fan vad snygg. Var kan man få tag i en med samma tvätt/kulör?

Men är den tänkt att användas som en skjorta? Den ser ju fruktansvärd ut i raw denim på deras hemsida. Vem vill se ut såhär:
B3A13DA7-EDA7-4449-9D87-50CF027DF8CA.jpeg

Letar man efter instant pleasure är det fel plagg. Den där skjortan mår bra av tillgivenhet, ordentlig användning och många tvättar.
Jo jag fattar grejen med rådenim till hundra procent, men det finns ju gränser. Men det kan ju vara att produktbilderna bara är riktigt dåliga också. Det finns ju många andra rådenimskjortor i hög kvalitet där ute, menar jag.

Jo jag fattar grejen med rådenim till hundra procent, men det finns ju gränser. Men det kan ju vara att produktbilderna bara är riktigt dåliga också. Det finns ju många andra rådenimskjortor i hög kvalitet där ute, menar jag.
Nyckeln ligger för min del i att se bortanför ”gränsen”.

Här är mina favoritjeans. Inga skräddarändringar är gjorda. Första bilden är knappast tilltalande (om man inte vet vad som finns att hämta på sikt).

5F9E9518-3FA5-4F09-AA8D-354A6ED7A47F.jpeg
F7508038-5DA7-4C9A-88A7-DC2941F5EDF4.jpeg

Ett tips är ju att använda ett linne under skjortan så att man inte hyvlar av bröstvårtorna.

Du får gärna länka nån jeansskorta i rådenim som du tycker smäller högre @Nicbex , hade varit najs med alternativ!

Om nån lyckas hitta en jungle jacket i large till ett rimligt pris får ni gärna höra av er 😉

De har även en BDU som ser ok ut på bild, aldrig sett dessa i verkligheten men 100% bomull ripstop borde gå

De har även en BDU som ser ok ut på bild, aldrig sett dessa i verkligheten men 100% bomull ripstop borde gå
Tack! Har sett denna tidigare, men de verkar ha korta modeller hemma, med väldigt kort ärmlängd tyvärr.

Grymt snyggt! Vad är det för modell på jeansen?
Tack! Det är Levis’s Vintage Clothing 1955 501. Mina jeans är från tiden när jeansen tillverkades i USA, med tyg från Cone Mills. Sista batcherna rullades väl ut runt 2018 tror jag.

Cone Mills var USAs sista tillverkare (just då) av denimtyg.

”May 2019. After 112 years in operation, Cone Mills White Oak® closed its doors in 2017, bringing an end to a long-standing partnership between Levi's® and the North Carolina mill.”

Här kan man läsa mer:

Här är mina jeans:

De går att hitta som ”deadstock” ibland, men det är ofta väldigt dyrt.

Här är dagens motsvarande modell tillverkat i japanskt tyg, i Bulgarien om jag inte minns fel (jag tror @Nicbex kommrt älska produktbilderna):

Jag tror jag har skrivit om det här på forumet tidigare.

Tack! Det är Levis’s Vintage Clothing 1955 501. Mina jeans är från tiden när jeansen tillverkades i USA, med tyg från Cone Mills. Sista batcherna rullades väl ut runt 2018 tror jag.

Cone Mills var USAs sista tillverkare (just då) av denimtyg.

”May 2019. After 112 years in operation, Cone Mills White Oak® closed its doors in 2017, bringing an end to a long-standing partnership between Levi's® and the North Carolina mill.”

Här kan man läsa mer:

Här är mina jeans:

De går att hitta som ”deadstock” ibland, men det är ofta väldigt dyrt.

Här är dagens motsvarande modell tillverkat i japanskt tyg, i Bulgarien om jag inte minns fel (jag tror @Nicbex kommrt älska produktbilderna):

Jag tror jag har skrivit om det här på forumet tidigare.
Det är ju synd att man flyttat produktion mer och mer till låglöneländer. På något sätt känns det mer motiverat med japanskt då. Slitaget på dina är imponerande och jag har själv svårt att, som du säger, se bortom gränserna där :)

Ett tips är ju att använda ett linne under skjortan så att man inte hyvlar av bröstvårtorna.

Du får gärna länka nån jeansskorta i rådenim som du tycker smäller högre @Nicbex , hade varit najs med alternativ!
Indigofera har rätt schyssta tycker jag:
Eller Iron Heart kanske?

Vad är det för scarf typ som Al Pacino bär i Gudfadern? Är det typ sidenscarf?

Och framförallt, hur bär man det? Eller ska man inte göra det alls?

Jag vet bara att jag gillar det informella, medvetna, lite nonchalanta och något ovanliga uttrycket det ger. Men har ingen koll alls på nånting kring detta egentligen. Är man bara en avskydd ”70-talsdandywannabe” kanske? Eller går detta att bära stolt 2022?

Går det t.ex. köra med oxfordskjorta och jeans? Krävs det dress skjorta med kavaj? Vilken typ av byxor? Osv osv.

Äger ingen dylik scarf alls och är intresserad av lite input och idéer!

Bilagor

• 852EE948-595C-4116-9C68-C12D20E0182B.jpeg
    852EE948-595C-4116-9C68-C12D20E0182B.jpeg
    67.6 KB · Visningar: 22
  • B9C93D6A-22EE-44A0-8AEE-8590E52055C6.jpeg
    B9C93D6A-22EE-44A0-8AEE-8590E52055C6.jpeg
    119.1 KB · Visningar: 19

Jag vet bara att jag gillar det informella, medvetna, lite nonchalanta och något ovanliga uttrycket det ger. Men har ingen koll alls på nånting kring detta egentligen. Är man bara en avskydd ”70-talsdandywannabe” kanske? Eller går detta att bära stolt 2022?

Går det t.ex. köra med oxfordskjorta och jeans? Krävs det dress skjorta med kavaj? Vilken typ av byxor? Osv osv.

Plastrong är ordet du söker. För egen del går det helt bort.

Jag kan däremot köra fattigmansplastrong ibland, aka.: bandana (knuten runt halsen.)

Men risk för att låta lite neggo men om du behöver fråga så skulle jag avråda från att bära. Krävs ju verkligen sin bärare och enligt mig finns det bättre sätt att sticka ut :)

Men risk för att låta lite neggo men om du behöver fråga så skulle jag avråda från att bära. Krävs ju verkligen sin bärare och enligt mig finns det bättre sätt att sticka ut :)
Haha, exakt den här typen av ärliga kommentarer jag önskar.

Jag tycker ju helt enkelt att det ser schyst ut på Pacino i den estetiken i filmen utan att ha nån koll.

Vill ni motivera varför den går bort o varför avråda från att bära? Och vad finns det för ”bättre sätt att sticka ut” enligt dig? Söker inspiration! :)

Haha, exakt den här typen av ärliga kommentarer jag önskar.

Jag tycker ju helt enkelt att det ser schyst ut på Pacino i den estetiken i filmen utan att ha nån koll.

Vill ni motivera varför den går bort o varför avråda från att bära? Och vad finns det för ”bättre sätt att sticka ut” enligt dig? Söker inspiration! :)
Bästa sättet att sticka ut är väl en outift som faktiskt sitter jävligt bra. Alla försöker sticka ut i alla sammanhang med urballade skor, tryck, loggor, trasiga kläder etcetc, var unik genom att klä dig väl, inte spexigt. :)

Plastrong för mig tenderar att bli gammal gubbe som inte orkar knyta slips på ett bröllop för mig, inte så bra. Krävs mycket av bäraren för att det ska bli bra. Lill-Taube har Plastrongaura, och han kör det ganska mycket.

Någon som har tips på jeans med lös passform, hög midja och vita eller ecru?
Svinbra

Tillbaka
Topp