• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Har vi några andra heta T-shirt förslag? Tycker det är lite dyrt men behöver helt klart fylla på garderoben. Kanske bara ska bita i det sura äpplet
Någonstans så får du ju vad du betalar för. Du kan inte få kvalitets-tshirts för 100 kr. Å andra sidan håller ju en kvalitetstisha extremt mycket längre än en billig sådan.

Bilagor

• FD3DBB9E-75E5-4731-92E6-927C16246F2F.jpeg
    FD3DBB9E-75E5-4731-92E6-927C16246F2F.jpeg
    165.1 KB · Visningar: 25
Någon som är haj på militärjackor som kan berätta vilken referens det är nedan? Tycker inte det är en M-65 när jag söker runt. Misstänker att @christian-h är rätt man att fråga? En annan fråga gällande storlek, om man är en vanlig small, är det rimligt att köra small short, small regular eller x-small regular? Vill inte ha jättepösig passform. Kanske är svårt att svara på...

Skärmavbild 2022-02-22 kl. 18.31.46.png

Någon som är haj på militärjackor som kan berätta vilken referens det är nedan? Tycker inte det är en M-65 när jag söker runt. Misstänker att @christian-h är rätt man att fråga? En annan fråga gällande storlek, om man är en vanlig small, är det rimligt att köra small short, small regular eller x-small regular? Vill inte ha jättepösig passform. Kanske är svårt att svara på...

Jungle jacket, köpte själv en hommage ifrån polo RL nyligen. Mycket trevlig jacka

Precis som @Erik1 nämner är det där en så kallad Jungle Jacket. Modellen är framtagen under 60-talet, till Vietnam och tropiska klimat; vilket gör att jackan lirar utmärkt här i Sverige sommartid. Jag har själv en som ett komplement till mina M-51 och M-65 (när värmen kommer).

Jag rekommenderar att du går på din vanliga storlek. Här finns en listad i storlek small, hos Broadway & Sons:

3145a0_641b4heahe.jpg

Bonusbilder och lite kul läsning:

how-to-wear-jungle-jacket-580x725.jpeg

Bruce-Boyer-Jungle-Jacket.jpeg

da56542cfcac9758084b863af9571bd6.jpeg
1c67bfed-268f-4be4-bf5a-7beaa54dd73f-data.jpeg

Att vara med i en budgivning är inte helt lätt i dagens läge...

Vi var med på en budgivning igår. Det handlar om en helt vanlig enplansvilla i trä. 132 m2 och i fint skick men absolut inget spektakulärt med gammalt kök och ett gammalt badrum. Inget uterum eller något extra. Beläget på ett vanligt område i en mellanstor stad. Utgångspriset på 4,7 kändes rimligt. Vi var med i budgivningen och la bud upp till 5,45 msek när vi kände att det till slut fick räcka. Nuvarande bud ligger på 5,6...

Det är helt otroligt att 5,5 msek inte ska räcka för den sortens hus.

Jungle jacket, köpte själv en hommage ifrån polo RL nyligen. Mycket trevlig jacka

Precis som @Erik1 nämner är det där en så kallad Jungle Jacket. Modellen är framtagen under 60-talet, till Vietnam och tropiska klimat; vilket gör att jackan lirar utmärkt här i Sverige sommartid. Jag har själv en som ett komplement till mina M-51 och M-65 (när värmen kommer).

Jag rekommenderar att du går på din vanliga storlek. Här finns en listad i storlek small, hos Broadway & Sons:

3145a0_641b4heahe.jpg

Men underbart snabb hjälp, stort tack!

3145a0_641b4heahe.jpg

Man kanske ska komplettera sin M-65..

Hur är dessa i storleken, true to size?

Skulle helt klart säga det. Körde storleken jag alltid har och den var perfekt.

Om nån lyckas hitta en jungle jacket i large till ett rimligt pris får ni gärna höra av er 😉

Utöver vad som nämnts i tråden (Broadway & Sons) kanske detta kan vara ett alternativ?

Annars skulle jag gå in i någon second hand butik och kika. Har du närhet till Malmö skulle jag rekommendera Pop Boutique. De har en en sektion endast med army overshirts/jungle jackets och har själv fyndat där! :)

Skulle helt klart säga det. Körde storleken jag alltid har och den var perfekt.

Utöver vad som nämnts i tråden (Broadway & Sons) kanske detta kan vara ett alternativ?

Annars skulle jag gå in i någon second hand butik och kika. Har du närhet till Malmö skulle jag rekommendera Pop Boutique. De har en en sektion endast med army overshirts/jungle jackets och har själv fyndat där! :)
Tack för tipset angående Pop! Hade faktiskt aldrig hört talas om den!

Hittar inte så mkt army på hemsidan, heller inga byxor överhuvudtaget, men de kanske har ett annat sortiment i butik?

Senast ändrad:
Tack för tipset angående Pop! Hade faktiskt aldrig hört talas om den!

Hittar inte så mkt army på hemsidan, heller inga byxor överhuvudtaget, men de kanske har ett annat sortiment i butik?

Såg det nu. Baserat på det relativt låga utbudet online, men att de i butik har avsevärt mycket mer (för herr iaf) tyder nog på att de har ett annat sortment online jämfört med butiken som du säger. :)

Edit: Verkar som det är så. Kika på deras instagram så kan du få en uppfattning om att de har ett mycket större utbud i Butik!

Tillbaka
Topp