• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Finns det något märke som gör kostymer med slag åt Blugiallos håll men till ett lite vänligare pris?
Suitsupply erbjuder peak lapels i deras customsortiment, i olika bredd, även om de höjt priserna ganska kraftigt senaste året kan det finnas billigare där.

Haha, exakt den här typen av ärliga kommentarer jag önskar.

Jag tycker ju helt enkelt att det ser schyst ut på Pacino i den estetiken i filmen utan att ha nån koll.

Vill ni motivera varför den går bort o varför avråda från att bära? Och vad finns det för ”bättre sätt att sticka ut” enligt dig? Söker inspiration! :)

Tycker plastrong/bandana är ascoolt, inga ursäkter. Menar då inte som alternativ till slips eller så, men gärna till en vårig outfit, kanske linnebralla, låfers och en ocbd? Kräver absolut sin bärare men vafan, kör ba kör. Vem bryr sig om det ser lite onaturligt ut första gångerna, tycker man alltid känner sig lite "fejk" i nått nytt plagg man inte bemästrar. Do it, urtufft!

Jag var inne hos Pete & Harry förut och sprang på en makalöst fin kavaj från Eidos. Modellen heter Ciro och är tillverkad av Isaia, full canvas. Tyg från Vitale Barberis. Makalöst bra pris; 2 495: -.

Någon här borde verkligen köpa den här. Listpris var säkert 10 000-15 000: - när den såldes.

Storlek 52, bärs true-to-size.

AB512B11-1157-44C7-BFD5-369A4E9EE594.jpeg
C60BAA0B-2CE0-4C42-9A0D-921A60FD0A50.jpeg

Senast ändrad:
Jag var inne hos Pete & Harry förut och sprang på en makalöst fin kavaj från Eidos. Modellen heter Ciro och är tillverkad av Isaia, full canvas. Tyg från Vitale Barberis. Makalöst bra pris. Någon här borde verkligen köpa den här.

Storlek 52, bärs true-to-size.

AB512B11-1157-44C7-BFD5-369A4E9EE594.jpeg
C60BAA0B-2CE0-4C42-9A0D-921A60FD0A50.jpeg

Hmm 53cm bröst låter riktigt litet, men måtten kanske inte säger allt? Det låter som att den borde sitta som OJs slim fit

Tycker dessutom att 25cm rise låter jäkligt lågt, men på alla bilder man hittar om man söker på "ciro suit", bland annat på Weinås, så ser inte midjan så himla låg ut...

Dags att gifta sig i sommar
Har noll koll på kostymer senaste åren så var börjar jag ens?

bor i Göteborg och är ute efter något somrigt som inte är för tungt, risk för väldigt varmt väder den dagen. Gärna något lite modernare också. Med modernare menar jag lite slimfit, ej hängigt typ. Duvblått eller ljusgrått.

var börjar jag? OJ?

bor i Göteborg och är ute efter något somrigt som inte är för tungt, risk för väldigt varmt väder den dagen. Gärna något lite modernare också. Med modernare menar jag lite slimfit, ej hängigt typ. Duvblått eller ljusgrått.

var börjar jag? OJ?
Måttsytt genom Blugiallo? Prisvärt och då kan du få bra guidning och många valmöjligheter där du själv får bestämma hur du vill ha det!

var börjar jag? OJ?
Skulle även testa robncompany.com som finns i Gbg.

Annars om du vill ha nåt rätt snabbt och slimfit är din grej så kolla suitsupply.com och då skulle jag rekommendera Havana passformen alla dar i veckan.

OJ tycker jag har alldeles för korta kavajer.

Köpte denna nu under vårvintern och tänkt till nästa säsong.
Gillar den och är väldigt lätt och skön på men är lite kluven till glansigheten och att det kanske blir för mycket damkappa över den?
Vad tycker forumet, behåll och bär med stolthet och bejaka din kvinnliga sida lite :)

3FCD3EFD-8417-410B-BDEA-2AB207E726CB.jpeg

Bilagor

• 9389E020-6345-4D90-B352-2164F0AE6988.jpeg
    9389E020-6345-4D90-B352-2164F0AE6988.jpeg
    74.3 KB · Visningar: 14
Gillar den och är väldigt lätt och skön på men är lite kluven till glansigheten och att det kanske blir för mycket damkappa över den?
Vad tycker forumet, behåll och bär med stolthet och bejaka din kvinnliga sida lite :)

Hoovrade över köp jag också… men backade pga glansigheten. Inte så damigt tycker jag, men lite väl ”orten” och moncler-aktigt

Hoovrade över köp jag också… men backade pga glansigheten. Inte så damigt tycker jag, men lite väl ”orten” och moncler-aktigt
Tycker den är helt OK. Skulle inte associera med ”orten” utan snarare vad man kan se på valfri gata i Norra Italien under kallare månader. Det hela beror nog på vad du har på dig till den. Om det är ett par glansiga svarta Adidas byxor och vita sneakers ja….. då ger det ju ett annat intryck. Och damigt, Herno’s dammodeller har väl mer päls och puffar 😉

Snygg! Inte ett synligt märke så långt ögat når, så skulle säga att du är lugn. Kul med något som inte alla andra har.

Tycker den är helt OK. Skulle inte associera med ”orten” utan snarare vad man kan se på valfri gata i Norra Italien under kallare månader. Det hela beror nog på vad du har på dig till den. Om det är ett par glansiga svarta Adidas byxor och vita sneakers ja….. då ger det ju ett annat intryck. Och damigt, Herno’s dammodeller har väl mer päls och puffar 😉

Snygg! Inte ett synligt märke så långt ögat når, så skulle säga att du är lugn. Kul med något som inte alla andra har.
Lite återkoppling
Tog en kort sväng ute med jackan under helgen (tur det är mörkt ute så inte folk ser att tagsen hänger kvar ;))

Måste säga att det är en underbar jacka och riktigt skön på.
Känns imho väldigt långt ifrån en orten jacka då det mer är midjekorta jackor från te x Moose Knuckels och liknande.
Om ni funderat på den så är min rek. KÖP!

Marinblå Herno Field Jacket, har den en plats i garderoben även om man har en motsvarande grön från Aspesi? Eller bör man komplettera med något roligare för vår/sommar-bruk?

Marinblå Herno Field Jacket, har den en plats i garderoben även om man har en motsvarande grön från Aspesi? Eller bör man komplettera med något roligare för vår/sommar-bruk?
Ja vill du ha en blå M65 så köp en blå M65 😉
Skämt åsido, har gått i liknande tankar men håller mig till min gröna Aspesi och tänkte köpa en blå i annan modell istället.

Lite återkoppling
Tog en kort sväng ute med jackan under helgen (tur det är mörkt ute så inte folk ser att tagsen hänger kvar ;))

Måste säga att det är en underbar jacka och riktigt skön på.
Känns imho väldigt långt ifrån en orten jacka då det mer är midjekorta jackor från te x Moose Knuckels och liknande.
Om ni funderat på den så är min rek. KÖP!
Tycker inte den ser speciellt orten ut. Den påminner mer om Loro Piana jackan Putin hade på sig nyligen som västvärldens alla tidningar nu rasar över (han får ju inte ha en dyr jacka), än vad den liknar en ortenjacka. Speciellt pga längden som du även nämner. Behåll!

Tycker inte den ser speciellt orten ut. Den påminner mer om Loro Piana jackan Putin hade på sig nyligen som västvärldens alla tidningar nu rasar över (han får ju inte ha en dyr jacka), än vad den liknar en ortenjacka. Speciellt pga längden som du även nämner. Behåll!
Fasiken…får bli retur direkt då, vill ju inte ha samma klädstil som Putin… :eek:

;)

var börjar jag? OJ?

Grattis! Gå på något svalt och måtta hos Blugiallo!

Jag gifte mig i somras, i Grebbestad, i en grå linnekostym (Ring Jacket). Vädret var perfekt för bröllop, men inte för strandhäng och om solen hade kikat fram mer, så hade vi smält i värmen.

Senast ändrad:
Grattis! Gå på något svalt och måtta hos Blugiallo!

Jag gifte mig i somras, i Grebbestad, i en grå linnekostym (Ring Jacket). Vädret var perfekt för bröllop, men inte för strandhäng och om solen hade kikat fram mer, så hade vi smält i värmen.
Orelaterat till frågan, men jag körde Blugiallo på en smoking som jag gifte mig i, också i somras, på Hållö utanför smögen. Kan slå ett slag för Blugiallos kvalite och kundfokus.

Fixxer - Väljer du blugiallo är det värt att ta trippen till Borås för att få den måttad på plats. Jag hade förmätt innan och missade med flera cm från det som de fick fram på flera mått. De ska ha gjort om verktyget nu men är du osäker är det en extra trygghet att det är gjort av nån som vet.

Är det någon mer som är så gammal här att han/hon minns den här dojan? Hush puppies Earl alltså.
Jag har letat i tio år efter en typ likadan sko men gått brutalt bet. Någon annan som har lyckats?

Det svår är att Earl var ganska hög i tåpartiet och även ganska mjukt rundade i samma parti. Alltså fick de ingen spetsig look varken ovanifrån eller från sidan. Har som sagt inte hittad det i någon annan sko.

Tar extremt tacksamt emot förslag!

1647961608262.png

Tillbaka
Topp