Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Utmärkt!COF M5 13oz Kuroki Selvedge för 799kr hos Linnegatan2 just nu.
Tips! Knep ett par
Kör casatlantic. Använder både deras modeller med grövre bomull samt den med linnemix. Båda utmärkta. Föredrar Mogador men gillar även Safi.Letar efter ett par vidare chinos/linnebyxor för utlandsresa! Vill inte lägga en förmögenhet så gärna något runt 1000-1500! Någon med tips? Tittat in Casatlantic, någon mer erfarenhet?
Är det just MtM du är ute efter?Någon som har feedback om tailorstore?, köpte skjortor där för en 5-6år sedan och var supernöjd, tänker att det kanske finns nått annat bra alternativ nuförtiden?
Har kollat på barons också, men inte vågat slå till då jag är lite ”mellan” storlekar och har högt apindex (långa ärmar…) får kolla shirtonomy också! Men återkom gärna om barons!Är det just MtM du är ute efter?
Jag har kört shirtonomy ett tag men köpte nyss från varumärket Barons och (utan att ha burit skjortan än) är imponerad över sömnaden och tygkvalitet. Kan återkomma med mer omfattande betyg efter några användningar
Fattar! Jag slog till efter att jag upptäckte att Barons ska ha en 100 dagars ”nöjd kund garanti”. Samt att de har en passform som enligt måttabbellen motsvarade så gott som på centimetern de skjortor jag köper från shirtonomy.Har kollat på barons också, men inte vågat slå till då jag är lite ”mellan” storlekar och har högt apindex (långa ärmar…) får kolla shirtonomy också! Men återkom gärna om barons!
Alden!!!!Letar efter ett par penny- eller tasselloafers. Problemet är att jag har både breda fötter och högt insteg.
Råkar inte finnas någon som vet om A) något bra märke för oss med fläsk-fossingar … som B) råkar köra sommar-rea nu? (Önsketänkande).
Annars får jag väl plåga in min fossingar i ett par Morjas eller nåt.
Alden!!!!
Någon som äger/provat Arthur-jeansen från Berg&Berg?
Snyggt! Tack för bra input! Okej, så pass ändå? 32 är jämförbart med 30 i midjan ungefär för Rinsed?Började med ett par. Köpte ett par till efter en månad då jag var nöjd. Storleksmässigt skiljde sig ”Rinsed Denim” och ”Washed Mid Blue” - gick upp en storlek för RD. Värt att ha i åtanke att färgen är mer som på tredje närbilden.
Höga midjan och rakare/vidare benen gör att de passar väldigt bra till kavaj osv.
Snyggt! Tack för bra input! Okej, så pass ändå? 32 är jämförbart med 30 i midjan ungefär för Rinsed?
Tackar! Jag förstår valet att inte erbjuda fri retur men sånt här gör ju att man drar sig… Ingen skillnad mellan modellerna enligt size guiden och 8cm skillnad i midjan mellan storlekarna gör ju det hela lite småknepigt.Yes, kör 32 i washed och 34 i rinsed. Kunde inte ens stänga knapparna i 32 rinsed…
Jag förstår att returhanteringen är en kostnad för företag, men drygt när man är osäker på storlek och att plagget i sig redan kostar en slant och att det inte finns någon möjlighet att prova plagget (i showroom t ex).Tackar! Jag förstår valet att inte erbjuda fri retur men sånt här gör ju att man drar sig… Ingen skillnad mellan modellerna enligt size guiden och 8cm skillnad i midjan mellan storlekarna gör ju det hela lite småknepigt.
Beställ två storlekar och returnera det paret som inte passar. Returfrakten är en hundring på sin höjd. Vi har blivit alldeles för bortskämda med fria frakter, vilket är något som garanterat ställer till det för mindre aktörer.Jag förstår att returhanteringen är en kostnad för företag, men drygt när man är osäker på storlek och att plagget i sig redan kostar en slant och att det inte finns någon möjlighet att prova plagget (i showroom t ex).
Instämmer delvis. Tycker online shopping är rimligt och bra i de tillfällen man har svårt att hitta en återförsäljare nära eller som kan erbjuda rätt storlekar.Beställ två storlekar och returnera det paret som inte passar. Returfrakten är en hundring på sin höjd. Vi har blivit alldeles för bortskämda med fria frakter, vilket är något som garanterat ställer till det för mindre aktörer.
Suit supply borde kunna fixa fram m2m på den tiden?Hjälp!
Vad har vi för tips på kostymer nu när det är lite rea här och där? Navy/mörkblå, hyfsat klassiskt snitt (högre midja och inte för tight)
Hade tänkt att sy upp en kostym inför ett bröllop i sept (och sen fortsätta använda i jobbet) men det sket sig då det var så lång väntetid.
Så nu letar jag något som är någorlunda vettigt från butik (en vända om iskräddaren blir det alltid oavsett).
Helst sub 6k då den uppsydda är kvar i pipelinen för hösten..
Hur är Cavour? Ser trevliga ut på bilder.
Kollade med SS i London men inte kollat Sthlm än (Gbg baserad). Ska höra med dom, tack!Suit supply borde kunna fixa fram m2m på den tiden?
Kan rekommendera att gå en promenad förbi Rob & Co om du är placerad i Gbg och vill sy upp en kostym till hösten. Har för mig att du kan beställa med ”express leverans” om du har bråttomKollade med SS i London men inte kollat Sthlm än (Gbg baserad). Ska höra med dom, tack!
Penny: Sebagos finare varianter passar mina breda fläsk-fossingar (du borde trademark:a begreppet!).Letar efter ett par penny- eller tasselloafers. Problemet är att jag har både breda fötter och högt insteg.
Råkar inte finnas någon som vet om A) något bra märke för oss med fläsk-fossingar … som B) råkar köra sommar-rea nu? (Önsketänkande).
Annars får jag väl plåga in min fossingar i ett par Morjas eller nåt.
Beror på vad som är överkomligt men väldigt sällan rea på dessa. Själv kör jag C vidd vilket passar mina breda fötter..Trefvligt! Du råkar inte veta vart de kan finnas till ett någorlunda överkomligt pris?
Kan rekommendera att gå en promenad förbi Rob & Co om du är placerad i Gbg och vill sy upp en kostym till hösten. Har för mig att du kan beställa med ”express leverans” om du har bråttom
Har ett par kostymer från Cavour som jag är nöjd med. Kanske värt att kolla på Berg&Berg som 40% rabatt nuHjälp!
Vad har vi för tips på kostymer nu när det är lite rea här och där? Navy/mörkblå, hyfsat klassiskt snitt (högre midja och inte för tight)
Hade tänkt att sy upp en kostym inför ett bröllop i sept (och sen fortsätta använda i jobbet) men det sket sig då det var så lång väntetid.
Så nu letar jag något som är någorlunda vettigt från butik (en vända om iskräddaren blir det alltid oavsett).
Helst sub 6k då den uppsydda är kvar i pipelinen för hösten..
Hur är Cavour? Ser trevliga ut på bilder.
Robin är en stjärna, har suverän känsla och kan inte rekommenderas varmt nog. Ge honom mina allra bästa hälsningar om/när du får tillfälle!Alltid gjort relaterade ärenden i London tidigare och inte ens reflekterat över vad som finns lokalt - detta var helt nytt för mig