Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var idag tillbaka på Lund & Lund, nästan 3 år senare.Unnade mig två nya kostymer igår på Lund & Lund. Bra grejor och bra personal. Inte så svettigt dyrt som man kan tro...
Misstänker tröjan kommer från PUMA x Butter Goods samarbetet!Börjar falla för retrostuket i äldre stilade träningströjor. Antagligen är inte Duplantis sponsorpiké från Puma beggad men jag gillar stilen.
Mina googlekunskaper höll tyvärr inte måttet denna gång, är det någon här som har kolla på var man kan hitta en liknande tröja?
OT: Aqua Terra på armen? (sponsrad av Omega)
Misstänker tröjan kommer från PUMA x Butter Goods samarbetet!
Select Collaborations | PUMA
us.puma.com
Puma Puma X Butter Goods 1/4 Zip Pull Whisper White
Order your Puma Puma X Butter Goods 1/4 Zip Pull Whisper White at Freshcotton. Before 11.30 pm, get it tomorrow. Free shipping over €75,00! (NL)www.freshcotton.com
Tycker dessa Sunspel ser löjligt trevliga ut, fantastisk ”enkel” tröja ju, men som vuxen student så tvingas jag hålla hårt i kronorna.Upp till bevis nu om den ena är värd 10 gånger mer än den andra
Kan inte svara för Bread & Boxers men absolut för Sunspel. Som allt annat när man använder det för länge så blir de uttvättade och på sikt blir bättre som hemmaplagg. Men med det sagt absolut värda priset imho. Tänk bara på att inte tumla. Det är döden för alla plagg.Tycker dessa Sunspel ser löjligt trevliga ut, fantastisk ”enkel” tröja ju, men som vuxen student så tvingas jag hålla hårt i kronorna.
Vad säger du nu om kvaliteten? Liten recension?
Kan man förvänta sig att livslängden på en sån där är längre också eller blir den också hård o trist efter några tvättar? Eller hur sköter ni en sån för ökad livslängd?
Och om Sunspel är för dyrt, vad är next level neråt i pris som ändå är ok kvalitet?
Vid lite Google så hittade jag t.ex Bread and Boxers till löjligt lågt pris, men vet inget om märket. Nån som känner till?
Underwear, t shirts and loungewear - Bread and Boxers
Underwear, T-shirts and tank tops created with simplicity, comfort and functionality in mind. Designed in Sweden and crafted from the best cotton fabrics.breadandboxers.se
Har alltid kört Stockholm Skrädderi på Styrmansgatan och varit nöjd.Någon som har tips på en bra skräddare i eller norr om Stockholm? Behöver justera armlängd och midja på en kavaj.
Vivian på RiddargatanNågon som har tips på en bra skräddare i eller norr om Stockholm? Behöver justera armlängd och midja på en kavaj.
Kan du ta en bild ovanifrån? Vill ha ngt sådant men ofta ser man för mkt fot och gillar inte det.Sen jag köpte dessa för 1 år sen är det mest dom jag går runt i nu på sommaren. luftiga, sköna och snygga till mer lediga kläder. Dock inte riktigt det du söker om jag tolkar dig rätt
Finns i andra färger och sula.
Som tex dessa
Jag tror att du ska kolla in Ecco, de brukar vara riktigt bekväma. De har några modeller som inte är jättefula. T ex:Vad har ni för tips på bekväma och tillräckligt snygga skor?
Är på jakt efter ett par svarta lågskor, oxford eller derby, som jag kan stå upp en hel dag i utan att få ont i fötterna.
Har ett par från Rockport som jag gillat i många år, men har inte hittat någon butik som säljer dem i Stockholm och de jag beställde hem från mötet var stela och plastiga.
Vad har ni för favoriter?
Hittade ingen egen bra bild men här finns massorKan du ta en bild ovanifrån? Vill ha ngt sådant men ofta ser man för mkt fot och gillar inte det.
Har inte haft något från Sunspel under längre tid så kan inte uttala mig vad det gäller långvarighet. Men har köpt lite Sunspel plagg nu och tycker att kvalitetskänslan och passformen är genomgående utmärkt.Tycker dessa Sunspel ser löjligt trevliga ut, fantastisk ”enkel” tröja ju, men som vuxen student så tvingas jag hålla hårt i kronorna.
Vad säger du nu om kvaliteten? Liten recension?
Kan man förvänta sig att livslängden på en sån där är längre också eller blir den också hård o trist efter några tvättar? Eller hur sköter ni en sån för ökad livslängd?
Och om Sunspel är för dyrt, vad är next level neråt i pris som ändå är ok kvalitet?
Vid lite Google så hittade jag t.ex Bread and Boxers till löjligt lågt pris, men vet inget om märket. Nån som känner till?
Underwear, t shirts and loungewear - Bread and Boxers
Underwear, T-shirts and tank tops created with simplicity, comfort and functionality in mind. Designed in Sweden and crafted from the best cotton fabrics.breadandboxers.se
Köpte en grå asket crewneck 2017, använd iprincip en gång i veckan sedan dess och fortfarande bra passform och känsla men nu är den på sista versen med hål vid armbågen och släpp i muddarna som skräddaren fixade. Blir en ny likadan när det blir något nytt hål.Har inte haft något från Sunspel under längre tid så kan inte uttala mig vad det gäller långvarighet. Men har köpt lite Sunspel plagg nu och tycker att kvalitetskänslan och passformen är genomgående utmärkt.
Sen om de är värda pengarna är ju svårt att säga. Asket, som jag sett nämnas en del här på forumet verkar ju som ett vettigt alternativ som är något billigare.
Har själv inte testat Asket, men är lite sugen på att lägga en beställning.
Kan instämma om hållbarheten på asket crewneck. Köpte en off White för ca 1 år sedan och har sedan dess använt den 1-3 dagar i veckan och tvättat varannan vecka. Har lyckats få bort alla ”småbarnsföräldrar fläckar” från den och passformen är fortfarande densamma.Köpte en grå asket crewneck 2017, använd iprincip en gång i veckan sedan dess och fortfarande bra passform och känsla men nu är den på sista versen med hål vid armbågen och släpp i muddarna som skräddaren fixade. Blir en ny likadan när det blir något nytt hål.
”Strömstedts skjortor” låter som någon kopia som görs i Kina..Får jag fråga en dum fråga, jag hittar ingen info om detta nämligen.
Görs Eton och Strömstedts skjortor i Sverige/lokalt?
Tänkte byta ut mina basskjortor till oxford av prima kvalite, finns det flera märken som gör utmärkta skjortor får ni gärna komma med tips
Kommer inte ihåg exakt land, men tror de tillverkas i Baltikum (i alla fall Stenströms). Sen vet jag att Stenströms hade någon speciell kollektion några år tillbaka där skjortorna tillverkades i Borås. Hur som haver, deras ”vanliga” skjortor tillverkas inte i SverigeFår jag fråga en dum fråga, jag hittar ingen info om detta nämligen.
Görs Eton och Stenströms skjortor i Sverige/lokalt?
Tänkte byta ut mina basskjortor till oxford av prima kvalite, finns det flera märken som gör utmärkta skjortor får ni gärna komma med tips
Kan rekommendera Barons shortor. Deras ”the Founder” är riktigt trevlig och bra passform.Får jag fråga en dum fråga, jag hittar ingen info om detta nämligen.
Görs Eton och Stenströms skjortor i Sverige/lokalt?
Estland har jag för migKommer inte ihåg exakt land, men tror de tillverkas i Baltikum (i alla fall Stenströms). Sen vet jag att Stenströms hade någon speciell kollektion några år tillbaka där skjortorna tillverkades i Borås. Hur som haver, deras ”vanliga” skjortor tillverkas inte i Sverige
Aspesi
Zara
Ett par gamla Levis 501
Human scales
Cartier Santos carree
Blev premiär för mockajackan idag.
Valstar for Drakes
Uniqlo
Levis 501
Superga
Santos carree.
Jag varierar mellan mocka från Valstar och field jacket från Aspesi från april till oktober ish.Ni entusiaster, kasta fram lite jacktips för sommarslöa dagar?
Tänk att ha till tischa, enkla byxor/shorts, keps och sportiga sneakers.
Behovet fylls idag av en hoodie som är för varm och en overshirt som är ful.
Ni entusiaster, kasta fram lite jacktips för sommarslöa dagar?
Tänk att ha till tischa, enkla byxor/shorts, keps och sportiga sneakers.
Behovet fylls idag av en hoodie som är för varm och en overshirt som är ful.
Jag varierar mellan mocka från Valstar och field jacket från Aspesi från april till oktober ish.
Åter igen det där field jacket-stuket. Snyggt, men inte jag.Stan Ray Jungle Jacket! Sprätta loggan om du gillar den clean.
Det känns även som att en Carharrt Detroit skulle passa dig perfekt.