• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Unnade mig två nya kostymer igår på Lund & Lund. Bra grejor och bra personal. Inte så svettigt dyrt som man kan tro...
IMG_20190903_175426.jpg
Var idag tillbaka på Lund & Lund, nästan 3 år senare.
Grejen var att det blev lite fel med kavajerna. Det blev lite för mkt kanvas i dem så lite för styva för min smak. Efter flera justeringar av den gråa kavajen blev den helt ok men det har tagit jättelång tid pga att jag haft så dåligt med tid så inte hunnit komma förbi. Idag var jag där för att fixa den bruna kavajen men istället så beställde jag en ny kavaj. Det blev en kamelfärgad 100% cashmere med utanpåsydda fickor och breda slag, som jag tror blir skitsnygg som uddakavaj till hösten.

Men nu till det speciella. Lund & Lund måste ha världens bästa service. De bjuder på kavajen (som uppenbart inte är gratis), eftersom det varit så struligt med kostymerna. Visst var det surt att de blev lite fel men att det dröjt så länge är helt mitt fel…

När man kommer dit behandlas man som ett mellanting mellan kompis och kung.

När den nya kavajen är klar ska vi justera den bruna så den blir bra.

Ganska uppenbart vart jag föredrar att handla kläder… :)

Kass bild från idag.
DD63E1AC-45ED-4189-9354-45A1B6B73843.jpeg

Börjar falla för retrostuket i äldre stilade träningströjor. Antagligen är inte Duplantis sponsorpiké från Puma beggad men jag gillar stilen.
Mina googlekunskaper höll tyvärr inte måttet denna gång, är det någon här som har kolla på var man kan hitta en liknande tröja?

OT: Aqua Terra på armen? (sponsrad av Omega)

748C8258-751F-45BE-8228-3F54EF8EEB73.jpeg
Misstänker tröjan kommer från PUMA x Butter Goods samarbetet!

Misstänker tröjan kommer från PUMA x Butter Goods samarbetet!

Tack! Det hjälpte mig att hitta den! Nu ska jag bara köpa en stav och ta lite världsrekord… 😅

Upp till bevis nu om den ena är värd 10 gånger mer än den andra :D
20220621_183703~2.JPG
Tycker dessa Sunspel ser löjligt trevliga ut, fantastisk ”enkel” tröja ju, men som vuxen student så tvingas jag hålla hårt i kronorna.

Vad säger du nu om kvaliteten? Liten recension?

Kan man förvänta sig att livslängden på en sån där är längre också eller blir den också hård o trist efter några tvättar? Eller hur sköter ni en sån för ökad livslängd?

Och om Sunspel är för dyrt, vad är next level neråt i pris som ändå är ok kvalitet?

Vid lite Google så hittade jag t.ex Bread and Boxers till löjligt lågt pris, men vet inget om märket. Nån som känner till?

Tycker dessa Sunspel ser löjligt trevliga ut, fantastisk ”enkel” tröja ju, men som vuxen student så tvingas jag hålla hårt i kronorna.

Kan man förvänta sig att livslängden på en sån där är längre också eller blir den också hård o trist efter några tvättar? Eller hur sköter ni en sån för ökad livslängd?

Och om Sunspel är för dyrt, vad är next level neråt i pris som ändå är ok kvalitet?

Vid lite Google så hittade jag t.ex Bread and Boxers till löjligt lågt pris, men vet inget om märket. Nån som känner till?

Kan inte svara för Bread & Boxers men absolut för Sunspel. Som allt annat när man använder det för länge så blir de uttvättade och på sikt blir bättre som hemmaplagg. Men med det sagt absolut värda priset imho. Tänk bara på att inte tumla. Det är döden för alla plagg.

Vad har ni för tips på bekväma och tillräckligt snygga skor?
Är på jakt efter ett par svarta lågskor, oxford eller derby, som jag kan stå upp en hel dag i utan att få ont i fötterna.
Har ett par från Rockport som jag gillat i många år, men har inte hittat någon butik som säljer dem i Stockholm och de jag beställde hem från mötet var stela och plastiga.
Vad har ni för favoriter?

Sen jag köpte dessa för 1 år sen är det mest dom jag går runt i nu på sommaren. luftiga, sköna och snygga till mer lediga kläder. Dock inte riktigt det du söker om jag tolkar dig rätt
Screenshot_20220728-225143_Firefox.jpg

Finns i andra färger och sula.
Som tex dessa
Kan du ta en bild ovanifrån? Vill ha ngt sådant men ofta ser man för mkt fot och gillar inte det.

Vad har ni för tips på bekväma och tillräckligt snygga skor?
Är på jakt efter ett par svarta lågskor, oxford eller derby, som jag kan stå upp en hel dag i utan att få ont i fötterna.
Har ett par från Rockport som jag gillat i många år, men har inte hittat någon butik som säljer dem i Stockholm och de jag beställde hem från mötet var stela och plastiga.
Vad har ni för favoriter?
Jag tror att du ska kolla in Ecco, de brukar vara riktigt bekväma. De har några modeller som inte är jättefula. T ex:
0095272_ecco.jpeg
0097443_ecco.jpeg

Har inte haft något från Sunspel under längre tid så kan inte uttala mig vad det gäller långvarighet. Men har köpt lite Sunspel plagg nu och tycker att kvalitetskänslan och passformen är genomgående utmärkt.

Sen om de är värda pengarna är ju svårt att säga. Asket, som jag sett nämnas en del här på forumet verkar ju som ett vettigt alternativ som är något billigare.
Har själv inte testat Asket, men är lite sugen på att lägga en beställning.

Har inte haft något från Sunspel under längre tid så kan inte uttala mig vad det gäller långvarighet. Men har köpt lite Sunspel plagg nu och tycker att kvalitetskänslan och passformen är genomgående utmärkt.

Sen om de är värda pengarna är ju svårt att säga. Asket, som jag sett nämnas en del här på forumet verkar ju som ett vettigt alternativ som är något billigare.
Har själv inte testat Asket, men är lite sugen på att lägga en beställning.
Köpte en grå asket crewneck 2017, använd iprincip en gång i veckan sedan dess och fortfarande bra passform och känsla men nu är den på sista versen med hål vid armbågen och släpp i muddarna som skräddaren fixade. Blir en ny likadan när det blir något nytt hål.

Köpte en grå asket crewneck 2017, använd iprincip en gång i veckan sedan dess och fortfarande bra passform och känsla men nu är den på sista versen med hål vid armbågen och släpp i muddarna som skräddaren fixade. Blir en ny likadan när det blir något nytt hål.
Kan instämma om hållbarheten på asket crewneck. Köpte en off White för ca 1 år sedan och har sedan dess använt den 1-3 dagar i veckan och tvättat varannan vecka. Har lyckats få bort alla ”småbarnsföräldrar fläckar” från den och passformen är fortfarande densamma.

Får jag fråga en dum fråga, jag hittar ingen info om detta nämligen.
Görs Eton och Stenströms skjortor i Sverige/lokalt?

Tänkte byta ut mina basskjortor till oxford av prima kvalite, finns det flera märken som gör utmärkta skjortor får ni gärna komma med tips

Senast ändrad:

Tänkte byta ut mina basskjortor till oxford av prima kvalite, finns det flera märken som gör utmärkta skjortor får ni gärna komma med tips
Kommer inte ihåg exakt land, men tror de tillverkas i Baltikum (i alla fall Stenströms). Sen vet jag att Stenströms hade någon speciell kollektion några år tillbaka där skjortorna tillverkades i Borås. Hur som haver, deras ”vanliga” skjortor tillverkas inte i Sverige

Troligen fel tråd men chansar och hoppas att ks-klädintresserade har koll!
Kikar på en mindre necessär för 1-3 dagars resor och fastnat på LV cosmetic pouch. Någon som äger/ägt en och kan ge ett omdöme?

Bilagor

• louis-vuitton-cosmetic-pouch-monogram-canvas-travel--M47515_PM1_Back view.png
    louis-vuitton-cosmetic-pouch-monogram-canvas-travel--M47515_PM1_Back view.png
    99.2 KB · Visningar: 38

Kan rekommendera Barons shortor. Deras ”the Founder” är riktigt trevlig och bra passform.

Görs i Europa, har för mig Rumänien men inte 100% säker.

Ni entusiaster, kasta fram lite jacktips för sommarslöa dagar?
Tänk att ha till tischa, enkla byxor/shorts, keps och sportiga sneakers.
Behovet fylls idag av en hoodie som är för varm och en overshirt som är ful.

Aspesi
Zara
Ett par gamla Levis 501
Human scales
Cartier Santos carree
IMG_20190715_161244.jpg

DSC_0547~2.JPG

Blev premiär för mockajackan idag.

Valstar for Drakes
Uniqlo
Levis 501
Superga
Santos carree.

Jag varierar mellan mocka från Valstar och field jacket från Aspesi från april till oktober ish.

Stan Ray Jungle Jacket! Sprätta loggan om du gillar den clean.

C9AF1A05-06AE-4ED9-BC34-C4E8CD407593.jpeg

Det känns även som att en Carharrt Detroit skulle passa dig perfekt.

E58D0AEE-06FB-4C5F-950D-0B1B14791E5F.jpeg

Senast ändrad:
Jag varierar mellan mocka från Valstar och field jacket från Aspesi från april till oktober ish.

Snygga, men field jacket är inte jag, och mocka känns lite för påklätt.
Stan Ray Jungle Jacket! Sprätta loggan om du gillar den clean.
Det känns även som att en Carharrt Detroit skulle passa dig perfekt.
Åter igen det där field jacket-stuket. Snyggt, men inte jag.
Detroit ska jag köpa framåt hösten, eller en g9. Båda är jag, men känns lite för varmt just nu, sensommarmässigt.

Testade Uniqlos jeans idag på råd av många i tråden. Fantastiskt känsla och midja måste jag säga, som första intryck.

Min fråga är hur färgen klarar sig efter några tvättar?

Står i valet och kvalet mellan att behålla den mörkare tvätten kontra den ljusa. Är ute efter nyansen de ljusare har atm, men vill inte ha dem blekta efter 5 tvättar, det har man andra jeans för :)

Behöver tips!
på jakt efter vettiga skärp med solida spännen. Antingen stål och/eller mässing.
Löjligt trött på att skärpet ser skapligt ut med spännet ser ut som bajs efter ett tag När pläderingen börjar släpp.

Hittat ett spänne i solit silver som väll får bli en sista utväg.

Tillbaka
Topp