• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

CDLPs midweight är också en favorit.
Har ett gäng, de bleks en del men tycker dom blir rätt coola efter några tvättar.

T-Shirt…

Sökt lite i tråden. Hittar en del frågor kring oversize, men inget som passar det jag är utefter (med undantag någon som förslog Uniqlo)

Söker t-shirts, helst inom rimlig prisklass eftersom jag avser ersätta befintliga och köpa ny uppsättning: ett gäng blåa, vita, gråa för sommaren.

Följande kriterier har jag svårt att hitta:
  • krage, crew neck men inte avslappnad. Helst ”tight mot halsen”
  • premium bomull, inte supertunna som är ”genomskinliga” i vitt och tappar passform.
  • normal passform
  • tåliga, kommer främst användas under veckorna utomlands. Klippbad och daglig användning mao

Budget beror helt på. Har tittar på alternativ från Uniqlo-CDLP-Sunspel så har ni referens. Är det för ”fint” riskerar det att inte användas..

Alla tips uppskattas!

En klassiker förr var ju 3-pack basic t-shirts från Levis, bra och hyfsat pris fanns svarta och vita.
Har dock inte använt/köpt dom på ett par år så vet inte hur dagens kvalite är.
Kanske någon annan vet hur dom är nu.

Jag tycker NN07’s pima t-shirts är helt ok sett till pris.

CDLPs midweight är också en favorit.
Har ett gäng, de bleks en del men tycker dom blir rätt coola efter några tvättar.

En klassiker förr var ju 3-pack basic t-shirts från Levis, bra och hyfsat pris fanns svarta och vita.
Har dock inte använt/köpt dom på ett par år så vet inte hur dagens kvalite är.
Kanske någon annan vet hur dom är nu.

Tack för alla tips. Ska ta en titt på NN07, Levis, CDLP

CDlp. Har märkt att alla boxers tappar färg efter några få tvättar.

Glömde nämna att jag inte vill ha logotyp

T-Shirt…

Sökt lite i tråden. Hittar en del frågor kring oversize, men inget som passar det jag är utefter (med undantag någon som förslog Uniqlo)

Söker t-shirts, helst inom rimlig prisklass eftersom jag avser ersätta befintliga och köpa ny uppsättning: ett gäng blåa, vita, gråa för sommaren.

• premium bomull, inte supertunna som är ”genomskinliga” i vitt och tappar passform.
  • normal passform
  • tåliga, kommer främst användas under veckorna utomlands. Klippbad och daglig användning mao

Budget beror helt på. Har tittar på alternativ från Uniqlo-CDLP-Sunspel så har ni referens. Är det för ”fint” riskerar det att inte användas..

Alla tips uppskattas!
”Asket” tickar alla dina boxar. Där kan du välja längd också.

Upp till bevis då 😊 Testar första från CDLP, deras midweight t-shirts

D9B29FEF-82C5-4F7C-87D1-40E20A0AA434.jpeg

013085A7-8BC7-4DF5-A18B-47E5DB173C0A.jpeg

Tänkte fylla på med ett par jobbskjortor till hösten från Eton. Vad säger panelen, "signature twill" eller "twill med stretch"?

Tänkte fylla på med ett par jobbskjortor till hösten från Eton. Vad säger panelen, "signature twill" eller "twill med stretch"?
Har över senaste 2 åren bytt hela min skjortgarderob till Eton och generellt föredrar jag helt klart Signature Twill över stretch-varianten, den senare känns på de skjortor jag har så tunna och skrynklar lättare, vilket jag inte uppskattar när jag jobbar. Vill även varna för Poplin-skjortorna som också skrynklar lättare!

Generellt är jag väldigt nöjd med deras skjortor skall dock sägas.

Har över senaste 2 åren bytt hela min skjortgarderob till Eton och generellt föredrar jag helt klart Signature Twill över stretch-varianten, den senare känns på de skjortor jag har så tunna och skrynklar lättare, vilket jag inte uppskattar när jag jobbar. Vill även varna för Poplin-skjortorna som också skrynklar lättare!

Generellt är jag väldigt nöjd med deras skjortor skall dock sägas.
Exakt det svaret jag hade hoppats på, tack! Jag är ute efter det ultimata för dagarna man åker hemifrån 05:00, taxi->flyg->taxi, direkt in möten->drinkar->taxi->flyg->taxi.
Ska en beställning på ett par signature rätt omgående, leveranstiden brukar bli rätt lång när man går custom. Jag vill lägga några cm på längden så att de håller sig väl nedstoppade.

Exakt det svaret jag hade hoppats på, tack! Jag är ute efter det ultimata för dagarna man åker hemifrån 05:00, taxi->flyg->taxi, direkt in möten->drinkar->taxi->flyg->taxi.
Ska en beställning på ett par signature rätt omgående, leveranstiden brukar bli rätt lång när man går custom. Jag vill lägga några cm på längden så att de håller sig väl nedstoppade.
Om du verkligen är ute efter de varianter som håller sig bra över dagen kan det vara värt att titta på "textured Twill", de tycker jag håller sig allra bäst över dagen, men är lite varmare. Dock är en överväldigande majoritet av mina skjortor Signature Twill, Fine Twill och Textured Twill i olika varianter av ljusblått, randigt eller rutat mönster.

T-Shirt…

• normal passform

Alla tips uppskattas!

Jag gillar dessa som bas t-shirt. Lagom tjocka och bra passform (inte tight, inte löst). Normal i storlek på mig iaf. Billiga med, får väll 5st för en Sunspel typ. Hållt för tvätt etc med. Tycker även att H&M’s egna premium är bra med, då regular fit. De är dock lite mer glansiga i tyget beroende på färg kontra de nedan som är matta.

Börjar falla för retrostuket i äldre stilade träningströjor. Antagligen är inte Duplantis sponsorpiké från Puma beggad men jag gillar stilen.
Mina googlekunskaper höll tyvärr inte måttet denna gång, är det någon här som har kolla på var man kan hitta en liknande tröja?

OT: Aqua Terra på armen? (sponsrad av Omega)

748C8258-751F-45BE-8228-3F54EF8EEB73.jpeg

Börjar falla för retrostuket i äldre stilade träningströjor. Antagligen är inte Duplantis sponsorpiké från Puma beggad men jag gillar stilen.
Mina googlekunskaper höll tyvärr inte måttet denna gång, är det någon här som har kolla på var man kan hitta en liknande tröja?

Liknande modeller hittar du på nedan iaf. 😊

Sponsrad av Omega är han iaf. Sök vintage tracktops så borde du hitta något liknade.

Tillbaka
Topp