• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Utvisaren

Patek
Ja jag vet inte om det finns någon oskriven regel här. Men skulle man inte kunna hävda att med manschettknappar så kommer läderband typ?? ;)

Precis som du är inne på så är det nåt som skaver i denna kombon. Iaf i närbild så upplevs den klockan ha ett ganska härjat yttre (men cool tycker jag) vilket gifter sig dåligt med skjortan och manschetten.
Läder till manschettknapp? Varför det?? Om jag har en helklocka i guld kan jag alltså inte ha den till skjorta och manschettknappar på tex ett bröllop? Nej du, den regeln låter faktiskt helt snedtänkt, tycker jag.
Lägger jag till ett läderband så behöver jag matcha det med bälte och skor. Dvs en dimension till i matchningen. Så helt i stål är tacksamt till vardags.
Manschettknappar, klocka, bältesspänne etc är allt i stål. Det är så jag matchar och tänker. Att blanda metaller är för mig lika illa som att blanda svarta skor med brunt bälte till. No dice.
Och en ruffig, mörk, enfärgad klocka ger hög kontrast mot ljust, slätt och mönstrat tyg, på samma sätt som motsatskulörer lyfter varandra. Tex orange slips till mörkblå kostym osv. Så jag ser eg inget problem med detta, men jag kanske tänker på andra saker än andra människor gör när de klär sig? Vem vet. :)
 

Erik83

Cartier
Läder till manschettknapp? Varför det?? Om jag har en helklocka i guld kan jag alltså inte ha den till skjorta och manschettknappar på tex ett bröllop? Nej du, den regeln låter faktiskt helt snedtänkt, tycker jag.
Lägger jag till ett läderband så behöver jag matcha det med bälte och skor. Dvs en dimension till i matchningen. Så helt i stål är tacksamt till vardags.
Manschettknappar, klocka, bältesspänne etc är allt i stål. Det är så jag matchar och tänker. Att blanda metaller är för mig lika illa som att blanda svarta skor med brunt bälte till. No dice.
Och en ruffig, mörk, enfärgad klocka ger hög kontrast mot ljust, slätt och mönstrat tyg, på samma sätt som motsatskulörer lyfter varandra. Tex orange slips till mörkblå kostym osv. Så jag ser eg inget problem med detta, men jag kanske tänker på andra saker än andra människor gör när de klär sig? Vem vet. :)
Vigselring? Isf hur matchar du metaller då?
 

Skarrsjo

Cartier
Har Blugiallo tappat det?

Jag var väldigt nöjd med det mesta därifrån när de endast bestod av två rejält engagerade grabbar. Har de växt ur sin kostym? No pun intended. Fick ett massmejl skickat till mig där de undrade hur jag gillade mina mått osv. Svarade att jag var nöjd och att jag var nyfiken på lite nytt inför hösten/vintern, frågade om lite tygprover och annat. Inte hört ett pip, nu tre veckor senare.
Beställde nyligen både kostym och skjorta där. Riktigt nöjd med passformen på båda.

Upptäckte att jag tagit fel på datum och riskerade att inte hinna få kostymen i tid så hörde av mig till gänget. Slutade med leverans 1 månad innan jag behövde kostymen, totalt 4 veckor eller så.

Låter som en kontrast mot det ovan.
 

Utvisaren

Patek
Någon som har beställt från dessa? Ok kvalitet?

 
Beställde nyligen både kostym och skjorta där. Riktigt nöjd med passformen på båda.

Upptäckte att jag tagit fel på datum och riskerade att inte hinna få kostymen i tid så hörde av mig till gänget. Slutade med leverans 1 månad innan jag behövde kostymen, totalt 4 veckor eller så.

Låter som en kontrast mot det ovan.
Grymt!

Har fortfarande inte hört något för egen del 😁
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Någon som har vinterjacka från Snoot och kan säga hur dom är storleksmässigt?
Funderar på en Snoot Praiano som komplement till min Ubr parkas. Men hittar knappt något kring storlekar.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Jag är på jakt efter half zip, någon som testat Stenströms i merinoull? Kan även tänka mig kashmir, rose & born?
Tycker Stenströms är bra, ganska smal passform dock

DSC02111.jpg
 

Marli

Cartier
Någon som har vinterjacka från Snoot och kan säga hur dom är storleksmässigt?
Funderar på en Snoot Praiano som komplement till min Ubr parkas. Men hittar knappt något kring storlekar.

Ingen input i sakfrågan men koden Vip50 ger 50% på hela Snoot’s sortiment på deras hemsida inkl. Höst / vinter. Sparade mig nästan 4k på en dunjacka :) (Livigno, upplever storleken som normal, möjligen något liten men inget anmärkningsvärt. Dock ej samma modell)

Generellt tycker jag att Snoot håller bra ratio kvalitet / pris, gick ju i kk för några år sedan och ägs av ett Göteborgsföretag numer, de verkar satsa på varumärket.
 

Björn.W

Omega
2-Faktor
Ingen input i sakfrågan men koden Vip50 ger 50% på hela Snoot’s sortiment på deras hemsida inkl. Höst / vinter. Sparade mig nästan 4k på en dunjacka :) (Livigno, upplever storleken som normal, möjligen något liten men inget anmärkningsvärt. Dock ej samma modell)

Generellt tycker jag att Snoot håller bra ratio kvalitet / pris, gick ju i kk för några år sedan och ägs av ett Göteborgsföretag numer, de verkar satsa på varumärket.
Snyggt, tack för infon!
Beställde hem praiano som borde landa idag. Men ska kika igenom deras hemsida också. Mycket bra spaning!
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Ingen input i sakfrågan men koden Vip50 ger 50% på hela Snoot’s sortiment på deras hemsida inkl. Höst / vinter. Sparade mig nästan 4k på en dunjacka :) (Livigno, upplever storleken som normal, möjligen något liten men inget anmärkningsvärt. Dock ej samma modell)

Generellt tycker jag att Snoot håller bra ratio kvalitet / pris, gick ju i kk för några år sedan och ägs av ett Göteborgsföretag numer, de verkar satsa på varumärket.
Hehe nu funkar inte koden längre. Måste kommit in massa beställningar med den från ingenstans 🤷‍♀️
 
Men alltså @Notorious Niklas helt sjukt snygga! Är det ett par Walker?
Stämmer bra! Verkligen! Kändes som en fullträff! I utförande ”Argyle”


Värdig utmanare till Dealan’s som jag tycker är svårslagna:
 

Erik83

Cartier
Stämmer bra! Verkligen! Kändes som en fullträff! I utförande ”Argyle”


Värdig utmanare till Dealan’s som jag tycker är svårslagna:
Dealans see ut som Wayfarers på steroider, på ett bra sätt
 

Psykel

Patek
Pete and Harry har rätt mkt bra ullrockar hemma, både nytt och vintage!

https://peteandharry.com/collections/outerwear
Bra tips! Är själv ute efter en redig överrock i ull, och tror jag eventuellt kan ha hittat precis vad jag är ute efter!
OK_325-3_1800x1800.jpg
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Fattar! Jag slog till efter att jag upptäckte att Barons ska ha en 100 dagars ”nöjd kund garanti”. Samt att de har en passform som enligt måttabbellen motsvarade så gott som på centimetern de skjortor jag köper från shirtonomy.

I övrigt så gillar jag verkligen shirtonomys kragar (framförallt deras längre Button Down) men vissa tyger kan kännas lite billiga. Min favorit är deras royal Oxford, håller ca 70-80 tvättar innan skjortorna börjar se lite slitna ut (men fortfarande eleganta).
Hur gick det @Oliver ? Fortfarande nöjd med barons?
 
Topp