Utvisaren
Diamant
Läder till manschettknapp? Varför det?? Om jag har en helklocka i guld kan jag alltså inte ha den till skjorta och manschettknappar på tex ett bröllop? Nej du, den regeln låter faktiskt helt snedtänkt, tycker jag.Ja jag vet inte om det finns någon oskriven regel här. Men skulle man inte kunna hävda att med manschettknappar så kommer läderband typ??
Precis som du är inne på så är det nåt som skaver i denna kombon. Iaf i närbild så upplevs den klockan ha ett ganska härjat yttre (men cool tycker jag) vilket gifter sig dåligt med skjortan och manschetten.
Lägger jag till ett läderband så behöver jag matcha det med bälte och skor. Dvs en dimension till i matchningen. Så helt i stål är tacksamt till vardags.
Manschettknappar, klocka, bältesspänne etc är allt i stål. Det är så jag matchar och tänker. Att blanda metaller är för mig lika illa som att blanda svarta skor med brunt bälte till. No dice.
Och en ruffig, mörk, enfärgad klocka ger hög kontrast mot ljust, slätt och mönstrat tyg, på samma sätt som motsatskulörer lyfter varandra. Tex orange slips till mörkblå kostym osv. Så jag ser eg inget problem med detta, men jag kanske tänker på andra saker än andra människor gör när de klär sig? Vem vet.