På tok för kort enligt mig.Tack för tips!
Efter vidare efterforskning visar det sig vara en Scotch & Soda Cotton Canvas Jacket som Mulder bär i X-Files, verkar dock svår att få tag på.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På tok för kort enligt mig.Tack för tips!
Efter vidare efterforskning visar det sig vara en Scotch & Soda Cotton Canvas Jacket som Mulder bär i X-Files, verkar dock svår att få tag på.![]()
Blev ett par mörkgråa flanell på rose&bron rean! 500 kr helt sjukt!
![]()
Det var först 50%, idag kika de igång med riktig utförsäljning endast i butik!Missar jag något? Står ju 1148?
Det var först 50%, idag kika de igång med riktig utförsäljning endast i butik!
Webbpriserna är fortfarande 50%
Någonstans där omkring - de rensar allt inför nya säsongen! Kolla hemsidan så ser du priserna för respektive kategori av plaggAh, så det är typ 70% på grevgatan nu mao?
Utan tvekan rose&born! Det mesta är egen kollektion (om det inte passarJag har tänkt att åka till Stockholm med tanken att fara hem med ett eller två par byxor som ska sitta riktigt j*vla bra. Vilka butiker bör jag besöka?
Nitty gritty & Gabucci står på listan. Tanken är att testa Incotex & Oscar Jacobsons chinos. Blåa, gröna & ljusa står på listan. Alternativt ett par Incotex i denim, det vore sjyst.
Utan tvekan rose&born! Det mesta är egen kollektion (om det inte passar) finns lite märken utöver det som t ex pt01 osv!
Har endast handlat hos Oscar på Birger två gånger samt hos R&B två gånger så det är svårt att uttala sig om personalen ifråga (Jag vet oftast vad jag vill ha när jag besöker en butik så ber nästan aldrig om hjälp eller liknande, därav svårt att uttala sig) dock kan jag säga att på rean så var det riktigt mycket pang för pengarna hos R&B i jämförelse med att betala fullt pris hos Oscar på t ex udda Kavaj samt Byxa.Tycker att Oscar Jacobson på Birger Jarlsgatan har skön personal, typ totala motsatsen till R&B - Även om prylarna på R&B är mer pang för pengarna.
oops x2Har endast handlat hos Oscar på Birger två gånger samt hos R&B två gånger så det är svårt att uttala sig om personalen ifråga, dock kan jag säga att på rean så var det riktigt mycket pang för pengarna hos R&B i jämförelse med att betala fullt pris hos Oscar på t ex udda Kavaj samt Byxa.
Pang. Det blev rätt storlek.Om dom passar dvs...
Skorna; Clarks?Är ute efter en vårjacka samt nya skor.
Kollat en del på sneakers men eftersom att jag ska resa iväg om 2 dagar så har jag lite bråttom och hinner dessvärre inte få hem ett par bra sneakers, även om jag kör med express så är jag osäker på storlekarna.
Därför tänkte jag dra iväg till någon fysisk butik efter jobbet och handla ett par Desert Boots, helst i någon ljusare färg.
Inspiration:
![]()
Alt.
![]()
Några tips på butiker/märken? Helst inte dyrare än 1500:-
Så.. Till jackan.
Tänkte mig först en stiligare quiltet jacka (svart) eller en kortare kappa.
![]()
Men efter att ha testat lite quiltet jackor i butik så kände jag att olivgrön var sååå mycket snyggare. Blev kär i en barbour men tyvärr får jag inte plats med mina armar i den.. Morris jackan gick att få på om jag endast har tshirt under.
![]()
För att försvåra det ännu mer så testade jag en tunn olivgrön parka jacka (minns inte märket..) som satt som ett smäck. Påminner om den du länkade @christian-h
Kan ni hjälpa en broder i nöd som har det lite stressigt, ska försöka att hinna med att handla in skor och jacka i eftermiddag. Som sagt, helst inte över 4kkr för allt.
Sorry för långt inlägg.
Edit: Vet inte hur detta funkar, men ja - alla bilder stulna från nätet.
JUSTJA! PANG! Tack!Skorna; Clarks?
JUSTJA! PANG! Tack!
Var inne på de för något år sedan, glömde sedan bort de helt.
![]()
Borde väl funka.
Känner någon till en återförsäljare av Clarks söder om Sthlm? Kanske någon i Skärholmen, Kungens kurva?
Kan tyvärr inte hitta just de som jag länkade, i deras sortiment.Nilson Shoe har väl Clarks.
Lite snabba outfit-bilder.. När det är dags för utgång så byter jag ut överdelen till någon finare skjorta/tröja.
1.
![]()
2.
![]()
3.
![]()
4.
![]()
Vilken tror ni kommer att leverera flest bruttor?
Själv lägger jag min röst på 1 och 4. Då behöver jag inte ens köpa någon jacka, då jag har dem.![]()
Inget plagg leverar lika mycket bruttor som en svindyr läderjacka.
![]()
Klart man har en läderjacka i garderoben.Inget plagg leverar lika mycket bruttor som en svindyr läderjacka.
![]()
Toksnygg! Får man fråga vad det är för märke och var den kan införskaffas? Har letat efter en svart läderjacka för att kunna varva med min bruna (den på bilden)jag har men har inte riktigt hittat rätt än, men den där du har är verkligen något som jag skulle kunna tänka mig!![]()
Tack! Den är vintage, köpte den för kaffepengar i London för massa år sedan. Tillverkad i Kanada av "Perfect Leather Goods", skulle gissa att den är från 70-talet med tanke på syntetfodret, de stora slagen och passformen. Nyare vintagejackor brukar sitta helt sjukt med enorma armar och vadderade axlar. Ska du hitta något liknande av samma kvalitet är Schott och Lewis Leathers de mest prisvärda.
Menar du då att man ska ha enorma armar?Tack! Den är vintage, köpte den för kaffepengar i London för massa år sedan. Tillverkad i Kanada av "Perfect Leather Goods", skulle gissa att den är från 70-talet med tanke på syntetfodret, de stora slagen och passformen. Nyare vintagejackor brukar sitta helt sjukt med enorma armar och vadderade axlar. Ska du hitta något liknande av samma kvalitet är Schott och Lewis Leathers de mest prisvärda.
Menar du då att man ska ha enorma armar?
Testat massa olika men de sitter som sagt oftast extremt tajt runt armarna, begränsar rörelseförmågan rejält.
Hittade en grymt snygg från Diesel, tyvärr för tajt.
Sätter en slant på att det är Din urringning som attraherar flickorna...Inget plagg leverar lika mycket bruttor som en svindyr läderjacka.
![]()
Tycker att Oscar Jacobson på Birger Jarlsgatan har skön personal, typ totala motsatsen till R&B - Även om prylarna på R&B är mer pang för pengarna.
Har endast handlat hos Oscar på Birger två gånger samt hos R&B två gånger så det är svårt att uttala sig om personalen ifråga (Jag vet oftast vad jag vill ha när jag besöker en butik så ber nästan aldrig om hjälp eller liknande, därav svårt att uttala sig) dock kan jag säga att på rean så var det riktigt mycket pang för pengarna hos R&B i jämförelse med att betala fullt pris hos Oscar på t ex udda Kavaj samt Byxa.
De flesta vintagejackor man hittar i Sverige är från 80- och 90-talet och de brukar ha helt omöjlig passform. Ingen vill se ut som Seinfeld. Riktig vintage från 50- och 60-talet är oftast svindyrt men riktigt, riktigt bra. Nya läderjackor i riktigt bra läder (alltså inte kokat eller förslitet läder som modejackor nästan alltid har) är extremt stela och obekväma när de är nya. Man får räkna med blåmärken första veckorna, men sedan sitter de som ett andra lager hud!
Är det ofta så i Stockholm? Min brorsa tog med ett par jeans från C.O.F från Hugo STHLM & fick extremt dåligt bemötande av en arrogant kille som arbetade där. Han ville inte ens kolla om några byxor var undanlagda & det slutade med att brorsan fick gå därifrån. Han gick i alla fall tillbaka & fick då väldigt bra bemötande av tjejen som hade hjälpt mig att lägga undan jeansen.Tycker att Oscar Jacobson på Birger Jarlsgatan har skön personal, typ totala motsatsen till R&B - Även om prylarna på R&B är mer pang för pengarna.