SSL
Guld
Lacoste kör jag i regel men annars sunspel eller Brooks brothes kanske.
Lacoste nån cm för korta tror jag. Haft piké från dom förut.
Regel för mig personligen är att när pikén hänger utanför byxorna så ska man inte kunna se skärpet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lacoste kör jag i regel men annars sunspel eller Brooks brothes kanske.
Stämmer på mig medLacoste nån cm för korta tror jag. Haft piké från dom förut.
Stämmer på mig medkör dem ändå men hade gärna sett ett par cm längre.
Som tidigare sagts: Hackett! Överlägsna alla andra pikéer!
Berg&Berg gör bra skit för rimliga pengar...Tjena KS! Har blivit mer och mer sugen på slips den senaste tiden och passade på att plocka upp två nya på den kvarvarande rean idag. Slipsar är ju tacksamt att fynda när det annars bara finns storlek S eller XXL på allt annatMen var brukar ni köpa era slipsar? Tycker att 800-1000 kr egentligen är rätt mycket för en slips... Tips på var man kan hitta fina men som kanske är lite billigare? Gillar lite enklare slipsar, inga allt för färgstarka, som är enkla att bära upp och matcha. Det får också gärna vara smalare med lite struktur på dem så att de inte är allt för "glansiga" om ni förstår vad jag menar.. Brukar köra skjorta med upprullade ärmar, sällan kavaj.
Och en bild såklart! Dessa är de jag har nu, från vänster: Hugo Boss, Corneliani, COS och Stockholm Kravatt. Boss och Corneliani inköpta idag på NK i Göttelaborg
![]()
Kolla även in Hilditch & Key som fortfarande kör rea på nätet.Tjena KS! Har blivit mer och mer sugen på slips den senaste tiden och passade på att plocka upp två nya på den kvarvarande rean idag. Slipsar är ju tacksamt att fynda när det annars bara finns storlek S eller XXL på allt annatMen var brukar ni köpa era slipsar? Tycker att 800-1000 kr egentligen är rätt mycket för en slips... Tips på var man kan hitta fina men som kanske är lite billigare? Gillar lite enklare slipsar, inga allt för färgstarka, som är enkla att bära upp och matcha. Det får också gärna vara smalare med lite struktur på dem så att de inte är allt för "glansiga" om ni förstår vad jag menar.. Brukar köra skjorta med upprullade ärmar, sällan kavaj.
Och en bild såklart! Dessa är de jag har nu, från vänster: Hugo Boss, Corneliani, COS och Stockholm Kravatt. Boss och Corneliani inköpta idag på NK i Göttelaborg
![]()
Vilken blev det? Jag har ca 12st kortärmad fr Hackett och 4st långärmade.Blev en Hackett nyss iaf.
Har sen tidigare en Fillippa K, en Hackett o en Aspesi. Behöver fler. En till Filippa K kanske. Dom gör helt ok basgrejer. Använder deras t-shirts också. 69 cm är dom i medium.
Vilken blev det? Jag har ca 12st kortärmad fr Hackett och 4st långärmade.
Berg&Berg gör bra skit för rimliga pengar...
Kolla även in Hilditch & Key som fortfarande kör rea på nätet.
Sunspel pratas det gott om - dock aldrig testat själv!Letar bra och långa piké tröjor, o nej Hackket går bort då jag vill ha neutrala. Någon som testat
Paul Smith?
Tjena KS! Har blivit mer och mer sugen på slips den senaste tiden och passade på att plocka upp två nya på den kvarvarande rean idag. Slipsar är ju tacksamt att fynda när det annars bara finns storlek S eller XXL på allt annatMen var brukar ni köpa era slipsar? Tycker att 800-1000 kr egentligen är rätt mycket för en slips... Tips på var man kan hitta fina men som kanske är lite billigare? Gillar lite enklare slipsar, inga allt för färgstarka, som är enkla att bära upp och matcha. Det får också gärna vara smalare med lite struktur på dem så att de inte är allt för "glansiga" om ni förstår vad jag menar.. Brukar köra skjorta med upprullade ärmar, sällan kavaj.
![]()
Slipsarna bör vara 8-9cm i bredd, annars ser det lite konstigt ut...
Jag kör vineyard vines, Brooks brothers, berg&berg, j crew och TM lewin
De här är fina:
http://www.patriziocappelli.it/
http://www.poszetka.com/eng_m_TIES-193.html
http://www.shibumi-berlin.com/Ties:::1.html
Alla tips är snodda av @Whedda
Personligen föredrar jag som grundregel ett samspel mellan bredden på slipsen och bredden på slagen på kavajen, dvs breda slag passar oftast bättre med en bredare slips och tvärtom. Föredrar spannet 6-8 cm.Slipsarna bör vara 8-9cm i bredd, annars ser det lite konstigt ut...
Jag kör vineyard vines, Brooks brothers, berg&berg, j crew och TM lewin
Poszetka hade ju mycket fint! Polskt om jag förstod det rätt?
Grymma tips från alla! Vi får se vad som trillar in inom kort![]()
Råkade gå in i något och en tråd i tröjan gick upp och det blev även ett litet streck där tråden suttit. Som ni ser är tråden inte sönder, något tips på hur jag kan laga det eller vart kan man lämpligast lämna in det? @Fabian vet du möjligen om Zgander kan fixa det?
Utsida
![]()
Utsida
![]()
Är du tillbaka nu? Ska hämta ett par byxor så kommer inom imorgon iallafall.Hmm det där är svårt alltså. Hela tråden har dragit sig och även om den inte är sönder kan det vara svårt att pilla tillbaka den. Kom in med den så kan vi titta på det!
Är du tillbaka nu? Ska hämta ett par byxor så kommer inom imorgon iallafall.
Äntligen klickades dessa fuckers hem från Linnégatan. Jag bokade typ en utlandsresa för att kunna motivera det så här i januari.![]()
snyggt, var är rocken ifrån?Ha en lugn söndag KS:are!![]()
Det är faktiskt bara en tjockare kavaj från HM!snyggt, var är rocken ifrån?