• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Stämmer på mig med :( kör dem ändå men hade gärna sett ett par cm längre.
Som tidigare sagts: Hackett! Överlägsna alla andra pikéer!

Blev en Hackett nyss iaf.
Har sen tidigare en Fillippa K, en Hackett o en Aspesi. Behöver fler. En till Filippa K kanske. Dom gör helt ok basgrejer. Använder deras t-shirts också. 69 cm är dom i medium.

Tjena KS! Har blivit mer och mer sugen på slips den senaste tiden och passade på att plocka upp två nya på den kvarvarande rean idag. Slipsar är ju tacksamt att fynda när det annars bara finns storlek S eller XXL på allt annat :) Men var brukar ni köpa era slipsar? Tycker att 800-1000 kr egentligen är rätt mycket för en slips... Tips på var man kan hitta fina men som kanske är lite billigare? Gillar lite enklare slipsar, inga allt för färgstarka, som är enkla att bära upp och matcha. Det får också gärna vara smalare med lite struktur på dem så att de inte är allt för "glansiga" om ni förstår vad jag menar.. Brukar köra skjorta med upprullade ärmar, sällan kavaj.

Och en bild såklart! Dessa är de jag har nu, från vänster: Hugo Boss, Corneliani, COS och Stockholm Kravatt. Boss och Corneliani inköpta idag på NK i Göttelaborg
image.jpg

Tjena KS! Har blivit mer och mer sugen på slips den senaste tiden och passade på att plocka upp två nya på den kvarvarande rean idag. Slipsar är ju tacksamt att fynda när det annars bara finns storlek S eller XXL på allt annat :) Men var brukar ni köpa era slipsar? Tycker att 800-1000 kr egentligen är rätt mycket för en slips... Tips på var man kan hitta fina men som kanske är lite billigare? Gillar lite enklare slipsar, inga allt för färgstarka, som är enkla att bära upp och matcha. Det får också gärna vara smalare med lite struktur på dem så att de inte är allt för "glansiga" om ni förstår vad jag menar.. Brukar köra skjorta med upprullade ärmar, sällan kavaj.

Och en bild såklart! Dessa är de jag har nu, från vänster: Hugo Boss, Corneliani, COS och Stockholm Kravatt. Boss och Corneliani inköpta idag på NK i Göttelaborg
image.jpg
Berg&Berg gör bra skit för rimliga pengar...

image.jpg
Kolla även in Hilditch & Key som fortfarande kör rea på nätet.

Letar bra och långa piké tröjor, o nej Hackket går bort då jag vill ha neutrala. Någon som testat
Paul Smith?

image.jpg

Slipsarna bör vara 8-9cm i bredd, annars ser det lite konstigt ut...

Jag kör vineyard vines, Brooks brothers, berg&berg, j crew och TM lewin

Hm tja ja man vill väl hitta en bredd som är lagom tänker jag. Vilken bredd som passar bäst kan kanske bero både på ens kroppsform, eventuellt mönster på slipsen, övrig klädsel m.m. De ovan var i varierande bredd från 6 - 8 cm. Får testa mig fram lite tänker jag! J Crew har jag mycket annat ifrån, inte tänkt på att de hade så mycket slipsar till snu när jag kollade på hemsidan. Så synd att de inte har någon butik i Sverige :(

Poszetka hade ju mycket fint! Polskt om jag förstod det rätt?

Grymma tips från alla! Vi får se vad som trillar in inom kort :)

Personligen föredrar jag som grundregel ett samspel mellan bredden på slipsen och bredden på slagen på kavajen, dvs breda slag passar oftast bättre med en bredare slips och tvärtom. Föredrar spannet 6-8 cm.

Fråga om skräddare igen, finns det någon i Stockholm man kan lämna in till men som sedan kan tänka sig att skicka det med post tror ni? har ingen skräddare i närheten men är i Stockholm lite då och då men vill inte gärna vänta för länge med att få grejerna klara.

Råkade gå in i något och en tråd i tröjan gick upp och det blev även ett litet streck där tråden suttit. Som ni ser är tråden inte sönder, något tips på hur jag kan laga det eller vart kan man lämpligast lämna in det? @Fabian vet du möjligen om Zgander kan fixa det?

Utsida
IMG_8946.JPG

Utsida
IMG_8947.JPG

Råkade gå in i något och en tråd i tröjan gick upp och det blev även ett litet streck där tråden suttit. Som ni ser är tråden inte sönder, något tips på hur jag kan laga det eller vart kan man lämpligast lämna in det? @Fabian vet du möjligen om Zgander kan fixa det?

Utsida
IMG_8946.JPG

Utsida
IMG_8947.JPG

Hmm det där är svårt alltså. Hela tråden har dragit sig och även om den inte är sönder kan det vara svårt att pilla tillbaka den. Kom in med den så kan vi titta på det!

Blev en ny dubbel bröstare idag från Rose and born i grå/blå melerad 100% zelander ull från Loro Piana på 50% - otroligt prisvärd och nöjd! Billigare än Oscar J som jag brukar köpa och väldigt stor skillnad på material och skurning! Satt perfekt (förutom långa armar då men det kommer jag aldrig ifrån) men kändes ändå inte tight - inte varje dag det känns så :)

image.png

Tillbaka
Topp