• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är det ofta så i Stockholm? Min brorsa tog med ett par jeans från C.O.F från Hugo STHLM & fick extremt dåligt bemötande av en arrogant kille som arbetade där. Han ville inte ens kolla om några byxor var undanlagda & det slutade med att brorsan fick gå därifrån. Han gick i alla fall tillbaka & fick då väldigt bra bemötande av tjejen som hade hjälpt mig att lägga undan jeansen.

Hur som helst - jag hatar det.

Jag tycker OJ på Åhléns har vanligt bra personal, enda butiken jag går till för det märket :)

Är det ofta så i Stockholm? Min brorsa tog med ett par jeans från C.O.F från Hugo STHLM & fick extremt dåligt bemötande av en arrogant kille som arbetade där. Han ville inte ens kolla om några byxor var undanlagda & det slutade med att brorsan fick gå därifrån. Han gick i alla fall tillbaka & fick då väldigt bra bemötande av tjejen som hade hjälpt mig att lägga undan jeansen.

Hur som helst - jag hatar det.
What? Har alltid fått grymt bra service där och kul med personal som är intresserade av service och kläderna (tar inte det för givet). Men trist erfarenhet ni fick. :shifty:

Alla på R&B är inte dryga. Finns en krullhårig,yngre sak som är enormt dryg och jobbig. Men den stora killen är jäkligt trevlig.
Det är lite "soup nazi" för mig att handla på R&B - jag tar att den flinande hobbystekaren gör mitt liv lite sämre under tiden jag handlar där mot att jag får schyssta kläder.

:)
Har aldrig handlat på R&B men hört fler säga att E.N. är dryg och tror han är en stjärna för att han har många följare på instagram.

Ah, ja det är väl bara att gratulera till fyndet då! :) Tack för tipset, ska kollas upp!

Brukar hitta rätt bra grejer på second hand! Sjukaste fyndet är den här helt oanvända ACR-väskan för 1500 kr. Den som vet, den vet, men för alla som inte är sjukligt intresserade av techwear kan jag hinta om att den kostar nästan som en sliten Seamaster och att de alltid säljer slut. Begagnatpriserna brukar vara nära nypriset, även om hypen dött lite nu.

image.jpeg

Tips på vettig skräddare i Stockholm city sökes (fördel vid NK-Stureplan någonstans men inte nödvändigt). Inte helt nöjd med den som brukare få göra jobbet (upplever de inte som speciellt kompetenta och jäkligt dyra). Inget komplicerat utan bara uppläggning av byxor och justering av längd på kavajärmarna. Men många plagg som ska justeras..

Jag tycker OJ på Åhléns har vanligt bra personal, enda butiken jag går till för det märket :)
Håller med. Ödmjuka killar som är lite lagom säljiga. Rödlätta killen med glasögon och snaggade/tunnhåriga killen med skägg är grymma. OJ på NK kör sista dagen med rea idag. Tyckte dom hade bra utbud när jag var där i förrgår. Blev en en smårutig Einarkavaj.

Tips på vettig skräddare i Stockholm city sökes (fördel vid NK-Stureplan någonstans men inte nödvändigt). Inte helt nöjd med den som brukare få göra jobbet (upplever de inte som speciellt kompetenta och jäkligt dyra). Inget komplicerat utan bara uppläggning av byxor och justering av längd på kavajärmarna. Men många plagg som ska justeras..
Vävarsons Skrädderi ligger där i krokarna. Har alltid blivit nöjd :)

Har aldrig handlat på R&B men hört fler säga att E.N. är dryg och tror han är en stjärna för att han har många följare på instagram.

Tycker iofs han var dryg innan han fick massa följare på instagram. Har träffat hans pappa Råger några ggr och han har samma stil, möjligt att det gått i arv.

Vilken svensk klär sig bäst?
– Jag anser mig själv som komplett när det gäller herrmode, med fokus på dressat. Men annars kan vi säga min son Edwin.

http://metromode.se/man/2015/08/22/roger-akesson-morris-stockholm-morris-heritage/

Han är direkt oskön. I övrigt är väl personalen där okej.

Gabucci - Trevlig och kunnig personal.
Hugo - Som ovan. Har alltid blivit väl bemött.
Morris Heritage - Också bra. Men tycker nästan de båda ovanstående butikerna generellt gett ett kunnigare bemötande.

Kläderna gör mannen.... Frustrerad, hatar att köpa kläder och bryr mig inte ett skit.
Eller, jo... Jag har två krav. De skall vara svarta och passa med en gång man provar, annars går jag ut ur butiken.

Musa skrädderi på Odengatan 10 har fixat några mindre saker till mig. Det blev bra och billigt. Vet inte hur bra han är på större/svårare saker men lägga upp ett par byxor fixar han iaf. (OBS! Heads up på stökig och sliten lokal)

Blev precis inbjuden till 30-årskalas imorgon och tänkte då att det vore trevligt med en ny slips och kanske en ny näsduk. Kommer nog ha en grå kavaj i lite grövre tyg matchat med blå byxor, vit skjorta och bruna skor. Någon som kan tipsa om en bra slips/näsdukskombo som passar till detta?

Ursäkta om inlägget är grötigt, jag är inte helt nykter.

Lämnade in två par ullbyxor för kortning och för att justera bredden hos Viviannes Skrädderi på Riddargatan 54 (tror nån här hade tipsat om stället) och det var riktigt bra. Inget stort ingrepp, men hon gav ett trevligt och proffsigt bemötande. Tyget hon kortade var prydligt rullat i fickan, vilket är smidigt att ta med vid köp av matchande plagg.

Lämnade in två par ullbyxor för kortning och för att justera bredden hos Viviannes Skrädderi på Riddargatan 54 (tror nån här hade tipsat om stället) och det var riktigt bra. Inget stort ingrepp, men hon gav ett trevligt och proffsigt bemötande. Tyget hon kortade var prydligt rullat i fickan, vilket är smidigt att ta med vid köp av matchande plagg.
Tackar för tipset. Blev Vävarsons denna gång som var rekommenderat ovan. Hoppas det blir bra (2 kostymer, 2 kavajer och 2 blazers, 4 byxor :nailbiting:).

Ja och nu såg jag att ni hade fått in en grön m65 Aspesi. Ni gör det inte lätt för oss era kräk... :shifty:
Den är riktigt bra. Jag har motsvarande i blå, samt Aspesis m65 i bomull med avtagbart foder.

Sanningen efter att ha använt båda två ett tag är den i bomull är den jag gillar bäst - med ett me. Om jag var tvungen att välja en är den syntetiska mer mångsidig i förhållande till Vårt växlande klimat och därmed en mer mångsidig jacka.

Köp! Otroligt bra passform på m65 med bra justeringsmöjligheter.

Den är riktigt bra. Jag har motsvarande i blå, samt Aspesis m65 i bomull med avtagbart foder.

Sanningen efter att ha använt båda två ett tag är den i bomull är den jag gillar bäst - med ett me. Om jag var tvungen att välja en är den syntetiska mer mångsidig i förhållande till Vårt växlande klimat och därmed en mer mångsidig jacka.

Köp! Otroligt bra passform på m65 med bra justeringsmöjligheter.
Hur lång är den syntetiska? Är allergisk mot för korta jackor. Stort tack för infon!

Tillbaka
Topp