• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Anton

Omega
e4a28125ea9f88ae2af36e09d55c156b.jpg

Någon som har tips på var jag kan hitta en liknande shetland sweater här i Sverige?

Alan Paine? Finns både här och där tex Jupiter.
 

Siksten

Omega
2-Faktor
Tackar för tipsen men hittar faktiskt inte något direkt. Mycket som verkar vara slut! Någon som har erfarenhet av Rubato?
Har provat Rubatos enklaste modell och tyckte de var svinfina, men passar tyvärr inte mig som är väldigt lång. Har däremot tröjor från Alan Paine och Drake’s som liknar den på bilden, kan exempelvis köpas från Ströms.
 
Tackar för tipsen men hittar faktiskt inte något direkt. Mycket som verkar vara slut! Någon som har erfarenhet av Rubato?
Ok, är dessa jag tänker på

Verkar dock inte finnas inne i grått ser jag nu om än många andra färger. Enligt utsago från många källor ska de vara bättre kvalitet än Alan Paine och dessutom tillverkas i Skottland och inte Turkiet om man nu bryr sig om sådant ☺️

Har dock från AP själv och de är helt ok, dock inte sett något från dem med den typen av halsringning som den på din bild och som WL har.
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
e4a28125ea9f88ae2af36e09d55c156b.jpg

Någon som har tips på var jag kan hitta en liknande shetland sweater här i Sverige?
Morgano och Gran Sasso, gillar jag när det kommer till stickat.
 
Nu är det ju inte en svensk sida men annars finns ju dessa som är av bra kvalitet och har efterfrågad design.

 
Ok, är dessa jag tänker på

Verkar dock inte finnas inne i grått ser jag nu om än många andra färger. Enligt utsago från många källor ska de vara bättre kvalitet än Alan Paine och dessutom tillverkas i Skottland och inte Turkiet om man nu bryr sig om sådant ☺️

Har dock från AP själv och de är helt ok, dock inte sett något från dem med den typen av halsringning som den på din bild och som WL har.

Blev att beställa en William Lockie. Är lite mellan medium/large så chansade på att L blir bra :)
 
Någon som har beställt från Larimar nyligen? Har gått över en vecka sedan beställning men verkar fortfarande inte vara skickat!?

Fått trackID men händer inget mer efter det…

Tänkte därför om det varit liknande för andra.
 
Kanske ett långskott men i mina tonår (runt 2003-2006) såldes band-t-shirts deluxe med massa detaljer, broderi, glitter osv. Typ de vanliga AC/DC, kiss osv men mycket roligare. Har för mig de kostade nästan tusenlappen redan då. Någon som har någon aning om vad jag talar om och vilket märke det handlade om? Har funderat på om det var amplified men deras är mycket mer basic (iaf de som saluförs nu). Allt gott /F
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Kanske ett långskott men i mina tonår (runt 2003-2006) såldes band-t-shirts deluxe med massa detaljer, broderi, glitter osv. Typ de vanliga AC/DC, kiss osv men mycket roligare. Har för mig de kostade nästan tusenlappen redan då. Någon som har någon aning om vad jag talar om och vilket märke det handlade om? Har funderat på om det var amplified men deras är mycket mer basic (iaf de som saluförs nu). Allt gott /F
En snabb sökning på ”Vintage Amplified T-shirt” hade nog gett dig svar. :)
IMG_3556.png
 

Putteman

Cartier
Jag har gått i relativt tajta jeans under många år. Tänkte jag skulle "våga" testa mina vingar lite när det var dags för ett par nya svarta jeans. Köpte Levis 514, vilka på mig iaf sitter ledigare nedtill. Men jag har svårt att lära mig uppskatta detta? Väldigt bekväma, men jag har 41 i skor, och upplever att det blir liksom "för lite sko" längst ner? Går inte särskilt dressad i vardagen, men har kört jeansen till t.ex. både sneakers och chelseaboots, har svårt att uppskatta nåt utav det.

Har ni några tips? Sitter det bara i huvudet på mig själv? Eller finns det någon skotyp som faktiskt gör sig bättre i sammanhanget? Ska man som 43 år gammal lämna denna passformen till kidsen istället? Vet ju såklart att det finns mer klassisk rymligare passform på jeans som många uppskattar, finns många exempel här i tråden. Personligen har jag rent objektivt aldrig kunnat ta det till mig tyvärr. Någonstans tycker jag det ser märkligt ut när kroppsformen liksom "försvinner" i för rymliga byxor. Är jag normal? ;)
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag har gått i relativt tajta jeans under många år. Tänkte jag skulle "våga" testa mina vingar lite när det var dags för ett par nya svarta jeans. Köpte Levis 514, vilka på mig iaf sitter ledigare nedtill. Men jag har svårt att lära mig uppskatta detta? Väldigt bekväma, men jag har 41 i skor, och upplever att det blir liksom "för lite sko" längst ner? Går inte särskilt dressad i vardagen, men har kört jeansen till t.ex. både sneakers och chelseaboots, har svårt att gilla nåt utav det.

Har ni några tips? Sitter det bara i huvudet på mig själv? Eller finns det någon skotyp som faktiskt gör sig bättre i sammanhanget? Ska man som 43 år gammal lämna denna passformen till kidsen istället? Vet ju såklart att det finns mer klassisk rymligare passform på jeans som många uppskattar, finns många exempel här i tråden. Personligen har jag rent objektivt aldrig kunnat ta det till mig tyvärr. Någonstans tycker jag det ser märkligt ut när kroppsformen liksom "försvinner" i för rymliga byxor. Är jag normal? ;)
Helt normal! Jag är kort och har storlek 40 i skor. Känner exakt samma sak.
 
Jag har gått i relativt tajta jeans under många år. Tänkte jag skulle "våga" testa mina vingar lite när det var dags för ett par nya svarta jeans. Köpte Levis 514, vilka på mig iaf sitter ledigare nedtill. Men jag har svårt att lära mig uppskatta detta? Väldigt bekväma, men jag har 41 i skor, och upplever att det blir liksom "för lite sko" längst ner? Går inte särskilt dressad i vardagen, men har kört jeansen till t.ex. både sneakers och chelseaboots, har svårt att uppskatta nåt utav det.

Har ni några tips? Sitter det bara i huvudet på mig själv? Eller finns det någon skotyp som faktiskt gör sig bättre i sammanhanget? Ska man som 43 år gammal lämna denna passformen till kidsen istället? Vet ju såklart att det finns mer klassisk rymligare passform på jeans som många uppskattar, finns många exempel här i tråden. Personligen har jag rent objektivt aldrig kunnat ta det till mig tyvärr. Någonstans tycker jag det ser märkligt ut när kroppsformen liksom "försvinner" i för rymliga byxor. Är jag normal? ;)
Lite samma funderingar jag också :) och har föga förvånande samma skostorlek som dig. Dock aldrig tänkt på att det är skorna som gör det utan tänkt mer på att det är mina smala ben/kropp :D
 

Putteman

Cartier
Lite samma funderingar jag också :) och har föga förvånande samma skostorlek som dig. Dock aldrig tänkt på att det är skorna som gör det utan tänkt mer på att det är mina smala ben/kropp :D
Jaha, flera som sitter med samma "diagnos". ;) Jag upplever mig inte som att ha smala ben, men känslan kring byxorna delar vi ändå uppenbarligen. Har du kommit vidare eller gett upp? Kanske bara är att vaska byxorna och köpa andra jeans. :angel:
 
Jaha, flera som sitter med samma "diagnos". ;) Jag upplever mig inte som att ha smala ben, men känslan kring byxorna delar vi ändå uppenbarligen. Har du kommit vidare eller gett upp? Kanske bara är att vaska byxorna och köpa andra jeans. :angel:
Nja inte gett upp än utan är i stadiet av att försöka vänja mig. Enligt sambo ska det inte se så konstigt ut som jag inbillar mig så testar att "nöta" in det haha men får väl se hur det går. Har beställt hem ett par nya byxor så får se hur de känns.
 

Putteman

Cartier
Nja inte gett upp än utan är i stadiet av att försöka vänja mig. Enligt sambo ska det inte se så konstigt ut som jag inbillar mig så testar att "nöta" in det haha men får väl se hur det går. Har beställt hem ett par nya byxor så får se hur de känns.
Mmm, kan ju såklart vara så att det bara sitter hos en själv. Jag frågade frun vad hon tyckte om passformen. Hon tyckte inte det var någon skillnad mot andra jeans jag äger. ;) Eller så är man själv helt enkelt känslig för detaljer, där är nog svaret, på gott och ont. :cool:
 

Tourbillon

Omega
2-Faktor
Fyfan vad skönt! Är så nöjd med deras skjortor
Skjortorna håller fortfarande samma kvalitet men det ska kanske tilläggas att det i övrigt är total kaos på det bolaget nu för tiden. Leveranser skickas till fel land (och även lämnas ut!) och/eller kommer bort, köp i EUR ändras efter genomfört köp till GBP (men samma pris = blir helt plötsligt cirka 20% dyrare), en kundtjänst som visserligen pratar med den brittiska dialekt man kan förvänta sig men som i övrigt är totalt ointresserad av både kunderna och deras problem. Gissningsvis placerade i något callcenter i låglöneland.
 
Topp