Folke08
Basic
Har du riviera modell från dom? Om ja hur är dom efter en tids användande och tvättande?Sunspel gör sjuukt snygga och sköna pikéer. Är så nöjd med mina!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du riviera modell från dom? Om ja hur är dom efter en tids användande och tvättande?Sunspel gör sjuukt snygga och sköna pikéer. Är så nöjd med mina!
Håller med om att flanell blir lite varmt till sommaren men tunnare ull är ett alldeles utmärkt val på sommaren, andas mycket bra!
Jo absolutÄr inte materialet "fresco" en version av tunn ull som är för sommaren?
Hade för mig att jag läst det på typ Manolo men va inte säker. Tack!Jo absolut![]()
Yes, tycker de håller sig bra i kvalitet. På mig som är rätt slim sitter de perfekt även efter ett par tvättar, föredrar dem framför tennispikéer från tex Ralph Lauren.Har du riviera modell från dom? Om ja hur är dom efter en tids användande och tvättande?
Okej jag funderar på att köpa några stycken. Var lite orolig över att de skulle krympa efter tvätten så har avvaktat lite.Yes, tycker de håller sig bra i kvalitet. På mig som är rätt slim sitter de perfekt även efter ett par tvättar, föredrar dem framför tennispikéer från tex Ralph Lauren.
Nejdå, sträcker du bara ut dem lite efter du tvättat och sedan hänger dem (inte torktumla) är det helt lugnt!Okej jag funderar på att köpa några stycken. Var lite orolig över att de skulle krympa efter tvätten så har avvaktat lite.
Okej då låter de värt att testa. Blir inköp imorgonNejdå, sträcker du bara ut dem lite efter du tvättat och sedan hänger dem (inte torktumla) är det helt lugnt!
Låter bra! Skall beställa en lila variant idag.Okej då låter de värt att testa. Blir inköp imorgon![]()
Okej då låter de värt att testa. Blir inköp imorgon![]()
Ni kommer att älska Riviera!Låter bra! Skall beställa en lila variant idag.![]()
Ja förhoppningsvis för då blir de några flera i alla möjliga färgerNi kommer att älska Riviera!
Utan att verka alltför uppklädd kan du köra med en prickig blå, mörkgrön, vinröd samt en vit bondvikt näsduk. Kolla in Bergandberg hemsida ifall du vill ha inspiration.Tips sökes
Ska på bröllop i helgen och känner att det är ett bra tillfälle att köpa en ny slips och bröstnäsduk.
Tänker att den ska passa med den här kostymen med lite lurig färg, lite blågrå. Vit skjorta och bruna skor och bälte ( cognac typ)
Tack på förhand![]()
![]()
![]()
Tips sökes
Ska på bröllop i helgen och känner att det är ett bra tillfälle att köpa en ny slips och bröstnäsduk.
Tänker att den ska passa med den här kostymen med lite lurig färg, lite blågrå. Vit skjorta och bruna skor och bälte ( cognac typ)
Tack på förhand![]()
![]()
![]()
Vinröd alltsåNär jag använde slips så hade jag ofta en i burgundy (heter det så?) som jag tyckte passade bra
Tror den var från Berg & Berg
Vinröd alltsåHar den i grenadine!
Jag har själv lite problem med mönstrade slipsar men en mörkgrön (tänk militärtjänst) eller vinröd kan bli awesome. Var inte rädd för de virkade varianterna, det kan bryta av snyggt. Med nedtonade färger på kostym, skjorta och slipa kan du dessutom gå bananas på näsdukenTips sökes
Tack på förhand![]()
![]()
![]()
Ska måttsy/skräddarsy upp ett par byxor nu hade jag tänkt, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Det finns en skräddare i Linköping som kan sy ett par skräddarsydda byxor för 3500kr(med det tyg jag har önskat) och då tar det ungefär 2-3 månader. Men vet inte om jag ska vända mig till något annat ställe och måttsy ett par byxor, det går ju lite snabbare än 2-3 månader, men å andra sidan kanske resultatet blir bättre hos skräddaren i Linköping då det är 2-3 olika fittings. Vart skulle ni rekommendera mig att gå, lund&lund, Saman Amel eller kanske något annat ställe? Bor i Norrköping och har inga problem att ta mig till Stockholm.
Vad ska det användas till för byxor? Generellt är smalt till kostym och bredare till andra ledigare byxor som jeans mm.Ni som använder bälte, hur brett anser ni att det ska vara?
Uniqlo, väldigt sköna och billiga.Tips på sweatshirt för billigt pris (max 800) Sunspel är ju grymma men för dyra och har även sett peak men även de lite dyra tyvärr så finns det snygga men billigare?
Bär för det mesta jeans, men ibland även "kostymbyxor" och det sistnämnda kommer det bli mer av framöver.Vad ska det användas till för byxor? Generellt är smalt till kostym och bredare till andra ledigare byxor som jeans mm.
Det låter passande. Beror också på din kroppsform.Bär för det mesta jeans, men ibland även "kostymbyxor" och det sistnämnda kommer det bli mer av framöver.
Är det 3,5cm för exempelvis jeans och 3cm till kostym?
Scotch & Soda är helt ok om man väljer med omsorg. Alltid tvättade tygerTips på sweatshirt för billigt pris (max 800) Sunspel är ju grymma men för dyra och har även sett peak men även de lite dyra tyvärr så finns det snygga men billigare?
Tips på sweatshirt för billigt pris (max 800) Sunspel är ju grymma men för dyra och har även sett peak men även de lite dyra tyvärr så finns det snygga men billigare?
Scotch & Soda är helt ok om man väljer med omsorg. Alltid tvättade tyger