• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Fick ett ryck idag och sladdade in till affären. Blev tre par byxor, mörkblå och beige chinos samt ett par ljusa linnebyxor. Är redan förälskad i linnebyxorna så bilder kommer. Nu är bara frågan vad jag ska på överkroppen. Har köpt på mig lite blandade oxfordskjortor, nåt mer tjusigt man kan ha över?

Tips sökes
Ska på bröllop i helgen och känner att det är ett bra tillfälle att köpa en ny slips och bröstnäsduk.
Tänker att den ska passa med den här kostymen med lite lurig färg, lite blågrå. Vit skjorta och bruna skor och bälte ( cognac typ)
Tack på förhand:)
image.jpeg
image.jpeg

Tips sökes
Ska på bröllop i helgen och känner att det är ett bra tillfälle att köpa en ny slips och bröstnäsduk.
Tänker att den ska passa med den här kostymen med lite lurig färg, lite blågrå. Vit skjorta och bruna skor och bälte ( cognac typ)
image.jpeg
image.jpeg
Utan att verka alltför uppklädd kan du köra med en prickig blå, mörkgrön, vinröd samt en vit bondvikt näsduk. Kolla in Bergandberg hemsida ifall du vill ha inspiration.

Tips sökes
image.jpeg
image.jpeg

När jag använde slips så hade jag ofta en i burgundy (heter det så?) som jag tyckte passade bra
Tror den var från Berg & Berg

Tips sökes
image.jpeg
image.jpeg
Jag har själv lite problem med mönstrade slipsar men en mörkgrön (tänk militärtjänst) eller vinröd kan bli awesome. Var inte rädd för de virkade varianterna, det kan bryta av snyggt. Med nedtonade färger på kostym, skjorta och slipa kan du dessutom gå bananas på näsduken :)

Ska måttsy/skräddarsy upp ett par byxor nu hade jag tänkt, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Det finns en skräddare i Linköping som kan sy ett par skräddarsydda byxor för 3500kr(med det tyg jag har önskat) och då tar det ungefär 2-3 månader. Men vet inte om jag ska vända mig till något annat ställe och måttsy ett par byxor, det går ju lite snabbare än 2-3 månader, men å andra sidan kanske resultatet blir bättre hos skräddaren i Linköping då det är 2-3 olika fittings. Vart skulle ni rekommendera mig att gå, lund&lund, Saman Amel eller kanske något annat ställe? Bor i Norrköping och har inga problem att ta mig till Stockholm.

Ska måttsy/skräddarsy upp ett par byxor nu hade jag tänkt, men vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Det finns en skräddare i Linköping som kan sy ett par skräddarsydda byxor för 3500kr(med det tyg jag har önskat) och då tar det ungefär 2-3 månader. Men vet inte om jag ska vända mig till något annat ställe och måttsy ett par byxor, det går ju lite snabbare än 2-3 månader, men å andra sidan kanske resultatet blir bättre hos skräddaren i Linköping då det är 2-3 olika fittings. Vart skulle ni rekommendera mig att gå, lund&lund, Saman Amel eller kanske något annat ställe? Bor i Norrköping och har inga problem att ta mig till Stockholm.

Saman Amel. Men det är på grund av personliga preferenser då jag älskar deras snitt och formspråk. Sånt är ju personligt.

Tips på sweatshirt för billigt pris (max 800) Sunspel är ju grymma men för dyra och har även sett peak men även de lite dyra tyvärr så finns det snygga men billigare?

Scotch & Soda är helt ok om man väljer med omsorg. Alltid tvättade tyger

Har en t-shirt från det märket, tvättad otaliga ggr, riktigt skön och inte tappat formen det minsta. Inga hål. Dvs. verkar som bra skit jämfört med typ Filippa K 500kr tisha som tappade formen totalt första tvätten, sedan gick hål x4 i andra (tvättad ensam och 30g...) :meh:

Tillbaka
Topp