Icke! Nu har mjukisbyxor på mig! Kanske i morgon om jag kommer ihågSkitsnygg! Lägg gärna upp en bild med jackan på![]()
Värt att nämna att jag vanligtvis har 52 men denna satt som en smäck med strl50
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Icke! Nu har mjukisbyxor på mig! Kanske i morgon om jag kommer ihågSkitsnygg! Lägg gärna upp en bild med jackan på![]()
Tur för dig att jag blev utbeordrad att handla mjölk...Skitsnygg! Lägg gärna upp en bild med jackan på![]()
Riktigt bra, grattisTur för dig att jag blev utbeordrad att handla mjölk...![]()
Ja. Kommer bli Herno för ytterkläder i framtiden.Riktigt bra, grattis![]()
permanentstyle hyllar dom generellt så det är nog ett safe köpÄr de någon här som har nån piké från john smedley? Funderar på att köpa ett par stycken om de är något att ha dvs.
![]()
Det blev en 003 field jacket i sandfärgad mocka. Precis som du skrev var kvalitetsnivån riktigt hög båda på själva jackan men framför allt mockan, tror aldrig jag har känt på en mockajacka i den nivån och sedan få den måttsyd så är det klart prisvärt. Att köpa en i bomull eller i en mörkare mocka hade blivit en "nästan" jacka så bättre att slå till på den som jag verkligen gillade och får väl bara vara försiktigare med den. Agyesh Madan var föresten riktigt trevlig och lite roligt att handla direkt av ägaren/grundaren av märket.De är absolut fantastiska. I kronor och ören är det förstås mycket pengar, men en måttad jacka i den kvalitetsnivån för de pengarna är något väldigt, väldigt ovanligt. Om jag nu bara kunde hitta plats i garderoben för en mocka-M65...
Jag tog inga bilder där och den jag köpte ska sys upp först så får den levererad först om en månad. Men efter det kan jag slänga upp några bilder.Skitsnygg! Lägg gärna upp en bild med jackan på![]()
Den jackan är riktigt nice. Ville ha en själv men när den väl dök upp på Gabuccis hemsida var den borta i min storlek... Den bruna var schysst också, men känns som att blå är mer tilltalande om man inte redan har massvis med jackor i rotationen.
Kul att höra!Det blev en 003 field jacket i sandfärgad mocka. Precis som du skrev var kvalitetsnivån riktigt hög båda på själva jackan men framför allt mockan, tror aldrig jag har känt på en mockajacka i den nivån och sedan få den måttsyd så är det klart prisvärt. Att köpa en i bomull eller i en mörkare mocka hade blivit en "nästan" jacka så bättre att slå till på den som jag verkligen gillade och får väl bara vara försiktigare med den. Agyesh Madan var föresten riktigt trevlig och lite roligt att handla direkt av ägaren/grundaren av märket.
Jag tog inga bilder där och den jag köpte ska sys upp först så får den levererad först om en månad. Men efter det kan jag slänga upp några bilder.![]()
Okej. Får leta upp på deras sida vad som sägspermanentstyle hyllar dom generellt så det är nog ett safe köp
52. Om du eventuellt vet om och var den finns har jag eventuellt ett "problem" som precis köpte en annan Herno-modell. Antar att det är Zgander som kanske har i så fall?vilken storlek söker du?
Fan vad kulDet blev en 003 field jacket i sandfärgad mocka. Precis som du skrev var kvalitetsnivån riktigt hög båda på själva jackan men framför allt mockan, tror aldrig jag har känt på en mockajacka i den nivån och sedan få den måttsyd så är det klart prisvärt. Att köpa en i bomull eller i en mörkare mocka hade blivit en "nästan" jacka så bättre att slå till på den som jag verkligen gillade och får väl bara vara försiktigare med den. Agyesh Madan var föresten riktigt trevlig och lite roligt att handla direkt av ägaren/grundaren av märket.
Jag tog inga bilder där och den jag köpte ska sys upp först så får den levererad först om en månad. Men efter det kan jag slänga upp några bilder.![]()
52. Om du eventuellt vet om och var den finns har jag eventuellt ett "problem" som precis köpte en annan Herno-modell. Antar att det är Zgander som kanske har i så fall?
Var inne i deras butik idag och klämde lite, verkar vara bra grejorÄr de någon här som har nån piké från john smedley? Funderar på att köpa ett par stycken om de är något att ha dvs.
![]()
Ja jag ska nog förbi någon återförsäljare och testa hur deras storlekar är innan jag beställer från deras egna hemsidaVar inne i deras butik idag och klämde lite, verkar vara bra grejor![]()
Är sugen på en bomberjacka till mina nyinköpta sneakers...
Något liknande detta:
![]()
Var kan man kolla på sådana i Stockholm?Har ruskigt dålig koll känner jag..
Måste nog passa, knep jackan nedan för bara någon vecka sedan och bör nog ta det vuxna beslutet att hålla mig från ytterligare en jacka just nu. Men tack för heads up!tror vi har en, annars har jag personligen en i strl 52 som knappt är använd och som jag redan tröttnat på...
Vad innebär Mellansverige?Någon vänlig själ som kan tipsa om en butik som erbjuder måttsydda byxor i Mellansverige? Tänker mig en mörkblå sommarflanell om det finns något sådant. PMa gärna.
Borde skrivit Mälardalen/StockholmVad innebär Mellansverige?
I Stockholm finns det ju Gabucci, Ströms och SIR Skrädderi som erbjuder MTM, även Brothers på Drottninggatan gör detta och då för en billigare peng än de andra nämnda. Finns säkerligen fler I Stockholm som erbjuder detta!Borde skrivit Mälardalen/Stockholm
I Stockholm finns det ju Gabucci, Ströms och SIR Skrädderi som erbjuder MTM, även Brothers på Drottninggatan gör detta och då för en billigare peng än de andra nämnda. Finns säkerligen fler I Stockholm som erbjuder detta!
Flanell är ju huvudsakligen till vintern för att det oftast är ett något tjockare tyg och håller därmed värmen bättre, så att använda det på sommaren kan bli något svettigt. Till sommaren hör väl bomull och linne till, då det är något svalare. Har själv nyligen köpt ett par byxor i en blandning av linne och bomull som jag tror ska passa utmärkt till sommaren.Du råkar inte veta om det finns någon typ av flanell för sommaren? Eller är det bara tunn ull som gäller då?
Håller med om att flanell blir lite varmt till sommaren men tunnare ull är ett alldeles utmärkt val på sommaren, andas mycket bra!Flanell är ju huvudsakligen till vintern för att det oftast är ett något tjockare tyg och håller därmed värmen bättre, så att använda det på sommaren kan bli något svettigt. Till sommaren hör väl bomull och linne till, då det är något svalare. Har själv nyligen köpt ett par byxor i en blandning av linne och bomull som jag tror ska passa utmärkt till sommaren.
Levi's har en riktigt snygg, fanns i alla fall på NKÄr sugen på en bomberjacka till mina nyinköpta sneakers...
Något liknande detta:
![]()
Var kan man kolla på sådana i Stockholm?Har ruskigt dålig koll känner jag..
Sunspel gör sjuukt snygga och sköna pikéer. Är så nöjd med mina!Typ Sunspels?
Dvs inte en tennispiké med logga på bröstet, eller en rysk flagga, eller siffran 7 på ryggen.