• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Skitsnygg! Lägg gärna upp en bild med jackan på :)
Tur för dig att jag blev utbeordrad att handla mjölk...
image.jpeg

Den jackan är riktigt nice. Ville ha en själv men när den väl dök upp på Gabuccis hemsida var den borta i min storlek... Den bruna var schysst också, men känns som att blå är mer tilltalande om man inte redan har massvis med jackor i rotationen.

De är absolut fantastiska. I kronor och ören är det förstås mycket pengar, men en måttad jacka i den kvalitetsnivån för de pengarna är något väldigt, väldigt ovanligt. Om jag nu bara kunde hitta plats i garderoben för en mocka-M65...
Det blev en 003 field jacket i sandfärgad mocka. Precis som du skrev var kvalitetsnivån riktigt hög båda på själva jackan men framför allt mockan, tror aldrig jag har känt på en mockajacka i den nivån och sedan få den måttsyd så är det klart prisvärt. Att köpa en i bomull eller i en mörkare mocka hade blivit en "nästan" jacka så bättre att slå till på den som jag verkligen gillade och får väl bara vara försiktigare med den. Agyesh Madan var föresten riktigt trevlig och lite roligt att handla direkt av ägaren/grundaren av märket.

Skitsnygg! Lägg gärna upp en bild med jackan på :)
Jag tog inga bilder där och den jag köpte ska sys upp först så får den levererad först om en månad. Men efter det kan jag slänga upp några bilder. :)

Det blev en 003 field jacket i sandfärgad mocka. Precis som du skrev var kvalitetsnivån riktigt hög båda på själva jackan men framför allt mockan, tror aldrig jag har känt på en mockajacka i den nivån och sedan få den måttsyd så är det klart prisvärt. Att köpa en i bomull eller i en mörkare mocka hade blivit en "nästan" jacka så bättre att slå till på den som jag verkligen gillade och får väl bara vara försiktigare med den. Agyesh Madan var föresten riktigt trevlig och lite roligt att handla direkt av ägaren/grundaren av märket.

Jag tog inga bilder där och den jag köpte ska sys upp först så får den levererad först om en månad. Men efter det kan jag slänga upp några bilder. :)
Kul att höra!

Fan vad kul :)

Är sugen på en bomberjacka till mina nyinköpta sneakers...

Något liknande detta:
SamsoeSamsoe.jpg

Var kan man kolla på sådana i Stockholm? :) Har ruskigt dålig koll känner jag..

Någon vänlig själ som kan tipsa om en butik som erbjuder måttsydda byxor i Mellansverige? Tänker mig en mörkblå sommarflanell om det finns något sådant. PMa gärna.

Ingen som har tips på en riktigt schyst vårjacka att komplettera min skinnpaj med? Tänk Baracuta G9 stuket. (Tyvärr funkade inte passformen för mig)

I Stockholm finns det ju Gabucci, Ströms och SIR Skrädderi som erbjuder MTM, även Brothers på Drottninggatan gör detta och då för en billigare peng än de andra nämnda. Finns säkerligen fler I Stockholm som erbjuder detta!

Du råkar inte veta om det finns någon typ av flanell för sommaren? Eller är det bara tunn ull som gäller då?

Du råkar inte veta om det finns någon typ av flanell för sommaren? Eller är det bara tunn ull som gäller då?
Flanell är ju huvudsakligen till vintern för att det oftast är ett något tjockare tyg och håller därmed värmen bättre, så att använda det på sommaren kan bli något svettigt. Till sommaren hör väl bomull och linne till, då det är något svalare. Har själv nyligen köpt ett par byxor i en blandning av linne och bomull som jag tror ska passa utmärkt till sommaren.

Flanell är ju huvudsakligen till vintern för att det oftast är ett något tjockare tyg och håller därmed värmen bättre, så att använda det på sommaren kan bli något svettigt. Till sommaren hör väl bomull och linne till, då det är något svalare. Har själv nyligen köpt ett par byxor i en blandning av linne och bomull som jag tror ska passa utmärkt till sommaren.
Håller med om att flanell blir lite varmt till sommaren men tunnare ull är ett alldeles utmärkt val på sommaren, andas mycket bra!

Tillbaka
Topp