Beställde nyss en Napoli i 46, är 190 ungefär och väger 80 men relativt atletiskt byggd. Tror att jag kommer behöver förlänga ärmarna och byxorna något.Jag har en Napoli hemma, tror det var en 48a. 76kg 180 lång. Satt jävligt bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Beställde nyss en Napoli i 46, är 190 ungefär och väger 80 men relativt atletiskt byggd. Tror att jag kommer behöver förlänga ärmarna och byxorna något.Jag har en Napoli hemma, tror det var en 48a. 76kg 180 lång. Satt jävligt bra
Kollade nu och det är en 46a. Jag har rätt stor bröstkorg så det är där de tklämmer on någonstans. Men min erfarenhet är att längre killar är mer slanka så det ska nog gå bra. Fick byxorna uppsydda. Tror det kommer att fungera för dig.Beställde nyss en Napoli i 46, är 190 ungefär och väger 80 men relativt atletiskt byggd. Tror att jag kommer behöver förlänga ärmarna och byxorna något.
Någon som har tips på märken som levererar bra t-shirts?
Vanliga basic t-shirts är vad jag söker.
Tack för tipset! ska kika in dem.Butiken volts egna märke, något på a är helt ok tycker jag. Lite tunnare och klarat tvätt bra utan att tappa passform (de kostar 200kr/st så inte uberlyx men duglig som bas)
Butiken volts egna märke, något på a är helt ok tycker jag. Lite tunnare och klarat tvätt bra utan att tappa passform (de kostar 200kr/st så inte uberlyx men duglig som bas)
Kika på COS. De har en del sköna tshirts i bra passform.Någon som har tips på märken som levererar bra t-shirts?
ASKET rekommenderar jag. Storlekar XS-XL och man väljer mellan 3 olika längder efter önskad passform.Någon som har tips på märken som levererar bra t-shirts?
Någon som har tips på märken som levererar bra t-shirts?
Our Legacy, Stone Island och Comme des Garçons.
Just t-shirts tycker jag kan vara snyggt när de är lite oversized. Men sen kan man ju diskutera resterande, haha!Blir så inspirerad av our legacys shop, kläder i två storlekar för stort och modeller som tävlar i sämst hållning (det är ju inte modellernas fel dock...)![]()
Tycker faktiskt att newbodys t-shirts är sjukt bra. Håller perfekt form efter typ en miljon tvättar. billiga är de också. Så leta reda på ngn innebandy-, eller fotbollsunge och beställ!Någon som har tips på märken som levererar bra t-shirts?
Jag har nog en 5-6 st. Den som är min favorit är faktiskt från hm. Den har en riktigt fin patina nu också, efter 3år på nackenBehöver lite tips på Buckethat aka solhatt aka Beppemössa... Keps funkar liksom inte på mig, har det ibland för att det är praktiskt men trivs inte i det. Har testat lite olika lågpris/lågkvalle av Beppemössa men blir aldrig helt nöjd, tänkte gå upp lite i pris och se om det blir lite bättre känsla. Hittar dock inte så mycket att välja på, någon som har några bra tips?
Blir nog en sån här om ingen har bättre tips
![]()
Blir så inspirerad av our legacys shop, kläder i två storlekar för stort och modeller som tävlar i sämst hållning (det är ju inte modellernas fel dock...)![]()
Det är ju det som är så hemskt![]()
Tur att man har egna val! Jag köper kläder därifrån i min storlek. Jobbar i kostym men på fritiden går jag oftast klädd i Our Legacy topp till tå![]()
http://www.terrace.se/sv/articles/96/hatsBehöver lite tips på Buckethat aka solhatt aka Beppemössa... Keps funkar liksom inte på mig, har det ibland för att det är praktiskt men trivs inte i det. Har testat lite olika lågpris/lågkvalle av Beppemössa men blir aldrig helt nöjd, tänkte gå upp lite i pris och se om det blir lite bättre känsla. Hittar dock inte så mycket att välja på, någon som har några bra tips?
Blir nog en sån här om ingen har bättre tips
![]()
Håller jag helt med om, dom är helt oslagbara!Tycker faktiskt att newbodys t-shirts är sjukt bra. Håller perfekt form efter typ en miljon tvättar. billiga är de också. Så leta reda på ngn innebandy-, eller fotbollsunge och beställ!
Beror på. Kan bli snyggt men kan också bli pajasvarning. Mitt svar hjälpte ju inte dig ett skit, som vanligt.Funkar näsduken till skjortan? Eller är det bättre med en helvit?
![]()
Beror på. Kan bli snyggt men kan också bli pajasvarning. Mitt svar hjälpte ju inte dig ett skit, som vanligt.
Funkar näsduken till skjortan? Eller är det bättre med en helvit?
![]()
vitvitvitvitvitvit vitFunkar näsduken till skjortan? Eller är det bättre med en helvit?
![]()
En såndär klassisk regel (som man följa om man vill eller inte) och som jag också tror står i boken "Gentlemannen" är att du aldrig ska blanda olika mönster av ungefär samma storlek oavsett vad det är. Och i detta fallet håller jag med! Kör på en helvit.Jag är ingen auktoritet på området men tycker mönstren är för lika( lika stora prickar) och därför tror jag det kommer se konstigt ut, gå på en vit istället.
Eviga problemet att hitta långärmade pikéer/t-shirts. Har en Sunspel. Men letar efter lite billigare alternativ. Utan logga helst. Medium ca 69-70cm längd, letar jag efter. Någon med tips?
Jag kan rekommendera Massimo dutti. Köpte två stycken långärmade pikéer och har varit nöjd hittills. Gick på någon femhundring styck!
Du har en vid Norrmalmstorg också!Finns det onlineshop eller måste man till MOS?