• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Beställde nyss en Napoli i 46, är 190 ungefär och väger 80 men relativt atletiskt byggd. Tror att jag kommer behöver förlänga ärmarna och byxorna något.
Kollade nu och det är en 46a. Jag har rätt stor bröstkorg så det är där de tklämmer on någonstans. Men min erfarenhet är att längre killar är mer slanka så det ska nog gå bra. Fick byxorna uppsydda. Tror det kommer att fungera för dig.

Behöver lite tips på Buckethat aka solhatt aka Beppemössa... Keps funkar liksom inte på mig, har det ibland för att det är praktiskt men trivs inte i det. Har testat lite olika lågpris/lågkvalle av Beppemössa men blir aldrig helt nöjd, tänkte gå upp lite i pris och se om det blir lite bättre känsla. Hittar dock inte så mycket att välja på, någon som har några bra tips?

Blir nog en sån här om ingen har bättre tips
image.png

Behöver lite tips på Buckethat aka solhatt aka Beppemössa... Keps funkar liksom inte på mig, har det ibland för att det är praktiskt men trivs inte i det. Har testat lite olika lågpris/lågkvalle av Beppemössa men blir aldrig helt nöjd, tänkte gå upp lite i pris och se om det blir lite bättre känsla. Hittar dock inte så mycket att välja på, någon som har några bra tips?

image.png
Jag har nog en 5-6 st. Den som är min favorit är faktiskt från hm. Den har en riktigt fin patina nu också, efter 3år på nacken :D
Jag har spanat en del på barbours Bucket, men aldrig slagit till. Så du borde kika på den. Dock så är den vaxad:)

Tur att man har egna val! Jag köper kläder därifrån i min storlek. Jobbar i kostym men på fritiden går jag oftast klädd i Our Legacy topp till tå ;)

Jo men du verkar sträcka på dig ;) Inget fel på kläderna, inget fel på modellerna ogillar helt enkelt stylingen lite på hemsidan. Kan jag tänka mig köpa our legacy ändå, ja om de satt bra på mig (men många år sedan jag testade någon t-shirt därifrån) :)

image.png
http://www.terrace.se/sv/articles/96/hats

Eviga problemet att hitta långärmade pikéer/t-shirts. Har en Sunspel. Men letar efter lite billigare alternativ. Utan logga helst. Medium ca 69-70cm längd, letar jag efter. Någon med tips?

Jag är ingen auktoritet på området men tycker mönstren är för lika( lika stora prickar) och därför tror jag det kommer se konstigt ut, gå på en vit istället.
En såndär klassisk regel (som man följa om man vill eller inte) och som jag också tror står i boken "Gentlemannen" är att du aldrig ska blanda olika mönster av ungefär samma storlek oavsett vad det är. Och i detta fallet håller jag med! Kör på en helvit.

Edit: Citerade fel. Jajaja. Skitsamma.

Eviga problemet att hitta långärmade pikéer/t-shirts. Har en Sunspel. Men letar efter lite billigare alternativ. Utan logga helst. Medium ca 69-70cm längd, letar jag efter. Någon med tips?

Jag kan rekommendera Massimo dutti. Köpte två stycken långärmade pikéer och har varit nöjd hittills. Gick på någon femhundring styck!

Tillbaka
Topp