• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag har aldrig känt på en utan bara sett bilder. Men om de är så bra som jag har läst och som du beskrev de så är inte priset farlig högt och som du påpekade de är måttsydda efter varje kund. Men har bokat tid nu på fredag så blir troligen en mocka field jacket.

Föresten, du som är ganska så kunnig inom det här området, vågar man använda en vit/ljusbeige mockajacka? Är lite nojig på att den lätt blir skitig och är svår att hålla ren.
Är det modell 003 du skall köpa? :) Alla är galet snygga! Vad ligger priserna på?

Vad innebär dresscoden "smart elegant"? Funkar piké?

Klart du kan ha piké, men allt beror på hur den ser ut och hur du bär den.

image.jpeg

För mig är sportpiké typ alltid fel. Lacoste/Ralph Lauren etc.

Däremot är finare, lite mer dressade varianter kanon. Har dock inte lyckats hugga nån själv, kan inte riktigt motivera 1000kr+ för något jag int e bär så mycket.
Jag bär gärna piké. Men till kavaj eller kostym blir det lätt utklätt att försöka vara "smart"... Lite som spektaklet nedan:

image.jpg

Jag blir så bitter.
Här om dan hade jag fått för mig att införskaffa mig ett par nya chinos. Älskar chinos och vill gärna ha dom i stummt bommul men när jag kommer in på många affärer så har detta med strech kommit på lite allt för stor frammarsch tycker jag. Både på Gant och Orsakar Jacobsen är det näst intill omöjligt idag att hitta chinos utan strech!

Så har det inte varit tidigare!

Vilket märke ska man tvingas byta till?

Jag blir så bitter.
Här om dan hade jag fått för mig att införskaffa mig ett par nya chinos. Älskar chinos och vill gärna ha dom i stummt bommul men när jag kommer in på många affärer så har detta med strech kommit på lite allt för stor frammarsch tycker jag. Både på Gant och Orsakar Jacobsen är det näst intill omöjligt idag att hitta chinos utan strech!

Så har det inte varit tidigare!

Vilket märke ska man tvingas byta till?
Nn07?

Är det modell 003 du skall köpa? :) Alla är galet snygga! Vad ligger priserna på?
Ja det är 003, den i ljus mocka är riktigt snygg. Sedan vet jag inte om jag vågar köpa en ljus, vill inte skita ner den så kanske blir en mörk eller i bomull. Den ligger på 14500 i mocka och 8500 i bomull.

Jag tror ett IMHO skulle passa någonstans i din mening. Då framstår det inte som om du är sådär bergssäker och försöker vara lite schööönt dryg men har nollkoll...
Om det är svårt för dig att förstå att ALLT, precis ALLT som skrivs på ett diskussionsforum i en tråd om det subjektiva ämnet klädstil är underförstådda uttryck för personliga uppfattningar, tycke och smak, så kan jag rekommendera att du avhåller dig från att droppa schöööndryga kommentarer. IMHO.
Om du inte hade du något konkret att tillföra debatten om piketröjor och gossar med kostym och tygsneakers, såklart ;)

Saftigt pris, men absolut en skönhet! Man är bra sugen!
Det är därför jag är lite tveksam till om jag vågar mig på ljus mocka. Det är mycket pengar för en jacka men är det bra kvalité, den är välgjord, snygg och den håller i många år så kan jag betala det. Ska se hur de ser ut i verkligheten men brun eller grå kanske fungerar, eller bomull så sparar man lite pengar och behöver inte vara lika orolig för fläckar.

Det är därför jag är lite tveksam till om jag vågar mig på ljus mocka. Det är mycket pengar för en jacka men är det bra kvalité, den är välgjord, snygg och den håller i många år så kan jag betala det. Ska se hur de ser ut i verkligheten men brun eller grå kanske fungerar, eller bomull så sparar man lite pengar och behöver inte vara lika orolig för fläckar.
förstår, du får en känsla imorgon för jackan och kan ta diverse beslut då, ta gärna lite bilder om möjlighet finns :)

Om det är svårt för dig att förstå att ALLT, precis ALLT som skrivs på ett diskussionsforum i en tråd om det subjektiva ämnet klädstil är underförstådda uttryck för personliga uppfattningar, tycke och smak, så kan jag rekommendera att du avhåller dig från att droppa schöööndryga kommentarer. IMHO.
Om du inte hade du något konkret att tillföra debatten om piketröjor och gossar med kostym och tygsneakers, såklart ;)

Att påstå att Lalle ser ut som en student med inspration från Mello på den där bilden är lite som att se en AP royal oak och hävda att: "Kolla, de har snott designen från Hublot", IMHO. Kanske jag som har enormt svårt för självutnämnda tvärsäkra stilexperter men min inställning är snarare att om jag inte gillar något så räcker det bra så, överdrivna nedlåtande kommentarer blottar bara (tycker jag) osäkerhet.

Med det sagt ber jag om ursäkt för att jag var otrevlig. Jag kunde skrivit detta på ett trevligare sätt.

Vårjacka! Tänker mig en carcoat eller någon field liknande historia, provade lite Barbour på NK nyss tyvärr fanns inte min storlek i den modellen jag ville ha..

Så tips mottages gärna :) blå/ grå till färgen är jag ute efter
Högg en sådan från Gabucci förra veckan. Sjukt nöjd. Var nära att beställa från Linnégatan 2 men den fanns bara i brunt där tyvärr och var mer sugen på en blå.
image.jpeg

Tillbaka
Topp