• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag är på jakt efter en vit linneskjorta för att ta mig an denna sommar. För min del vill ja ha en lite mer generös passform på just det plagget & därför går slim fit bort, vilket smalnar av marknaden en del... Etons linneskjortor kommer endast i slim, tyvärr.

Va? Hamnar ju på 900nånting, så kan du ta i som helvete i måtten för att få den klassiska "livsnjutar-fiten"
Oj, 900 kr bara. Det är fan för billigt, en skjorta måste vara dyr. Kvalitén spelar mindre roll, jag går mest på att priset ska kännas rätt. Rätt pris är liksom bättre än bra kvalle.

Va? Hamnar ju på 900nånting, så kan du ta i som helvete i måtten för att få den klassiska "livsnjutar-fiten"

Haha tänker vi på samma fit :D?
cc67c5735eb1bd7f86ffa026bdfaf690.jpg

Har du exempel? Flätade hittar jag endast bruna eller är det såna där "töjbara" flätade du menar? Matchar du då med skorna som "vanligt" eller på annat sätt?
Brukar undvika att matcha med skor utan kör matchning med kläderna istället, alt bryter av. Ett tips är att klippa dem på ebay - samma kvalitet som exempelvis John Henric men för en tiondel av priset. Jag har köpt härifrån: http://www.ebay.co.uk/itm/201414922...49&var=500600149434&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Jag är på jakt efter en vit linneskjorta för att ta mig an denna sommar. För min del vill ja ha en lite mer generös passform på just det plagget & därför går slim fit bort, vilket smalnar av marknaden en del... Etons linneskjortor kommer endast i slim, tyvärr.

Aspesi. Jag är ganska liten och så här sitter storlek 40 (large?) på mig. Finns i vitt både med och utan krage. Supermjuk och tunn linnekvalitet.

image.jpeg

Köp slim-fit om du inte hittar en grym och så sprätter du upp sömmarna som är insydda på ryggen - BOOM vilken marknad det blev helt plötsligt :D i got ya :cool:

Tack, jag ska kolla upp R&B. Att han är trevlig spelar ingen roll. Det viktiga är att han han kan sy en somrig kostym som känns som att gå utan kläder. Jag ska leva längre med kostymen än med Filip, förhoppningsvis.
Haha, omformulerar mig med att "han är lätt att ha och göra med" istället... :D

Har ett gäng skjortor från shirtonomy och har bara gott att säga. Mkt bra tyger i min mening och många olika val
Tycker också de är riktigt bra, det ända som faller lite är måttandet lade in exakt samma mått som "favorit skjortan" och när den kom kunde jag inte ens knäppa den. Efter att ha ändrat en gång blev väl resultatet ok

Tycker också de är riktigt bra, det ända som faller lite är måttandet lade in exakt samma mått som "favorit skjortan" och när den kom kunde jag inte ens knäppa den. Efter att ha ändrat en gång blev väl resultatet ok
Tror det bästa är att faktiskt besöka dem första gången så de tar mått och därefter kunna nätshoppa med gott mod :)

Lade in mitt mått utifrån en skjorta som var något stor på vissa ställen och liten på andra ställen och anpassade måtten efter detta. Tror du att den kommer bli för liten?

Lägger också en tumme upp för Shirtonomy. Utgick från min favorit-Eton och minskade måtten på sina ställen, höftade ändringsmåtten rätt ordentligt. Efter 3,5 vecka dök skjortan upp och var lite för stor. Tvättade den 3 gånger i rad och därefter satt den som en smäck (de säger själva 5 gånger). Har nu tvättat skjortan säkert 8 gånger och passformen är fortfarande perfekt. Tyget är av riktigt bra kvalitet och det märks att de lagt mycket fokus på kvalitet. För 900 kr slår den de flesta av mina Eton som jag ändå behöver korta ärmarna på.

Tillbaka
Topp