• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Fattig kvalité, billiga material, plisseringen på fickorna va fake (enbart en detalj), dålig passform.

Och ja, jag vet den ”bara” kostar 999kr, men tycker inte ens den borde tillverkats. Hellre göra det ordentligt och höja priset än att släppa en sån skymf.
"Skymf"... Hehehe.
Förstår vad du menar. Provade en del av den förra D+LJ-kollektionen och var sugen på en (asbillig) kavaj. Exemplaret jag provade hade några lösa stygn så jag bad butiksbiträdet om ett annat ex. Denna hade en HELT annan passform, trots samma märkning. Testade en gång till i en annan butik och noterade att det fattades en knapp...
#Dressmankränkt

Ok, med risk att låta som en riktig amatör när det kommer till modekändisar och namedropping. Vem är Lalle Johansson och varför bör någon bry sig om han gör en kollektion med dressman? Var inte han en fd stylist åt JL och därefter startade ett företag (Johnson’s Wardrobe) som aldrig fick något riktigt momentum i modebranschen?

Ok, med risk att låta som en riktig amatör när det kommer till modekändisar och namedropping. Vem är Lalle Johansson och varför bör någon bry sig om han gör en kollektion med dressman? Var inte han en fd stylist åt JL och därefter startade ett företag (Johnson’s Wardrobe) som aldrig fick något riktigt momentum i modebranschen?
Äh han är stilig, bär Rolex och gör tanterna darrigare än Ernst K. Lite som Manolos redaktion kommer göra om några år.
Men visst, du har en poäng, vem bryr sig om något egentligen. Tacka vet jag Zlatans samarbete med dem, en riktig varumärkesgrabb som vet att spinna på en falnande karriär.

Äh han är stilig, bär Rolex och gör tanterna darrigare än Ernst K. Lite som Manolos redaktion kommer göra om några år.
Men visst, du har en poäng, vem bryr sig om något egentligen. Tacka vet jag Zlatans samarbete med dem, en riktig varumärkesgrabb som vet att spinna på en falnande karriär.
Jag förstår att man kan marknadsföra med Zlatan då han är helt otroligt känd och för mig är Lalle helt okänd. Det må vara jag som är okunnig på modeikoner från Stockholm. För mig är det lika meningsfyllt att marknadsföra med Lalle som med vilken äldre överklassare som helst.

Zlatans kallingar är guld dock (tycker jag)!

Va förbi suitsupply igår för att prova deras flannelbyxor i 48 men blev ganska besviken när säljaren berättade att dom inte hade det i butik. Han kunde försöka beställa från London(?) men det skulle ta 1-2 veckor. Hans andra lösning va att jag skulle köpa byxorna och då kunde han få dit dom på 2-3 dagar.

Är inte hela poängen med en flaggskeppsbutik att man ska kunna komma dit och prova för att sedan dra hem det online eller åtminstone ha en fungerande logistik?

Tänkte göra en beställning från END. Clothing.
Är det någon som har en promocode eller vet om de brukar vara frikostiga med sådana?
PM gärna

Tänkte göra en beställning från END. Clothing.
Är det någon som har en promocode eller vet om de brukar vara frikostiga med sådana?
PM gärna

Kan tipsa om att kolla ifall samma plagg finns på Mr. Porter. END har alltid några hundringar dyrare och samma fraktkostnad vilket brukar röra sig om 8 euro.

Va förbi suitsupply igår för att prova deras flannelbyxor i 48 men blev ganska besviken när säljaren berättade att dom inte hade det i butik. Han kunde försöka beställa från London(?) men det skulle ta 1-2 veckor. Hans andra lösning va att jag skulle köpa byxorna och då kunde han få dit dom på 2-3 dagar.

Är inte hela poängen med en flaggskeppsbutik att man ska kunna komma dit och prova för att sedan dra hem det online eller åtminstone ha en fungerande logistik?
Varit med om samma med Havana-kavajer/kostymer. Jo, det är märkligt. Dock är deras hemsida och fraktlösningar där väldigt bra och smidiga.

Är det någon som handlat från Soft Goat? I sånt fall, hur är kvalitén? Tycker de har mycket trevliga produkter till en vettig prislapp för att vara kashmir, men man vill ju inte vara dumsnål och köpa skräp.

Är det någon som handlat från Soft Goat? I sånt fall, hur är kvalitén? Tycker de har mycket trevliga produkter till en vettig prislapp för att vara kashmir, men man vill ju inte vara dumsnål och köpa skräp.
Jag har köpt två polotröjor och en kabelstickad och jag är jättenöjd. Lite korta i armarna för mig, men jag är å andra sidan byggd som en orangutang :')

Nu ramlar reorna in! Brothers har också 25% på allt (utom ullrockar) i butik och online för medlemmar. Gäller den här helgen.

Nu ramlar reorna in! Brothers har också 25% på allt (utom ullrockar) i butik och online för medlemmar. Gäller den här helgen.
Tack för tipset. Dessa för 900 kr är fint, har tidigare varit nöjd med flanellbyxor från Brothers så hoppas på samma med dessa!
Screenshot_20181005-112324.jpg

Jag har köpt två polotröjor och en kabelstickad och jag är jättenöjd. Lite korta i armarna för mig, men jag är å andra sidan byggd som en orangutang :')
Tack för infon! Det är just polotröjorna jag är sugen på. Får nog bli ett köp!

Tack för tipset. Dessa för 900 kr är fint, har tidigare varit nöjd med flanellbyxor från Brothers så hoppas på samma med dessa!
Screenshot_20181005-112324.jpg
Jag beställde just det paret imorse, såg väldigt trevliga ut till det rea-priset. Får se hur de känns när de väl dyker upp. Kul att du har positiva erfarenheter sen tidigare.

Tack för infon! Det är just polotröjorna jag är sugen på. Får nog bli ett köp!

Jag beställde just det paret imorse, såg väldigt trevliga ut till det rea-priset. Får se hur de känns när de väl dyker upp. Kul att du har positiva erfarenheter sen tidigare.

Köpte deras nya gråa polo. Grymt nöjd.. Dom har en bra butik på Tegnérgatan om du bör i sthlm

Har inte provat soft goat men för kashmir skulle verkligen vilja slå ett slag för Luca Faloni. Till o med lite billigare vad jag kan se o de 3 plagg jag har från dem är riktigt Nice.

Jag har en kabelstickad tröja och tycker generellt att den är både nopprig och tappade formen tämligen fort. Kan ju vara en följd av att det är kashmir, men jag är inte imponerad.

Tillbaka
Topp