• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Får man till storleken/måtten vet jag inte om det finns något som är lika prisvärt. Helt klart värt även till fullpris :) Klart bättre än byxor från Morris, OJ etc i samma prisklass.
Håller med om detta; grymt nöjd med mina och tycker passformen blev närmast perfekt senaste beställningen. Har ändrat nån detalj till denna (knäppning och sånt, inte mått) så hoppas de ska hålla lika hög nivå denna gång.
 

city69

Omega
Får man till storleken/måtten vet jag inte om det finns något som är lika prisvärt. Helt klart värt även till fullpris :) Klart bättre än byxor från Morris, OJ etc i samma prisklass.
Helt klart. Har 3 par byxor som jag beställt och är väldigt nöjd med dessa. Det enda negativa är den långa leveranstiden
 

daniel_se

Omega
En jultröja (aka. ugly christmas sweater) kan vara en plojgrej, men var köper man "snygga" jultröjor av kvalité? Gärna i butik i Stockholm.
 
Ska man köra trial pants (går dessa att använda?) och bara mäta half waist och inseam enligt instruktion? Om man är ute efter ”vanliga” stiliga kostymbyxor tex OJ, Boss eller liknande. Kör man pleated casual Chino eller luxire dress pants? Regular/slim? @grodslukarenx

alldeles för många val för någon som brukar köpa i butik :) tack för hjälpen!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Ska man köra trial pants (går dessa att använda?) och bara mäta half waist och inseam enligt instruktion? Om man är ute efter ”vanliga” stiliga kostymbyxor tex OJ, Boss eller liknande. Kör man pleated casual Chino eller luxire dress pants? Regular/slim? @grodslukarenx

alldeles för många val för någon som brukar köpa i butik :) tack för hjälpen!
Jag kör High waist dress pant i regular med modifikationer. :)

Avseende trialtygerna; jag har ett par i det olivgröna trialtyget, älskar dem och bär dem än idag, faktiskt även just idag. Tvättats massor av gånger och börjar få ganska mysig patina nu. :)
 
Jag kör High waist dress pant i regular med modifikationer. :)

Avseende trialtygerna; jag har ett par i det olivgröna trialtyget, älskar dem och bär dem än idag, faktiskt även just idag. Tvättats massor av gånger och börjar få ganska mysig patina nu. :)
Grymt! Och mäter man bara ”rakt över midjan” samt från grenen till benslutet enligt instruktion? Sedan får man göra småkorrigeringar efter! :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Ska man köra trial pants (går dessa att använda?) och bara mäta half waist och inseam enligt instruktion? Om man är ute efter ”vanliga” stiliga kostymbyxor tex OJ, Boss eller liknande. Kör man pleated casual Chino eller luxire dress pants? Regular/slim? @grodslukarenx

alldeles för många val för någon som brukar köpa i butik :) tack för hjälpen!
Första gången jag beställde gjorde jag det mha. mått bara och körde direkt på ett 'vanligt' tyg, det kändes som att om jag var hyfsat ok på att ta måtten så skulle det inte vara några konstigheter. Bortsett från en mindre längdkorrigering på strax under en tum har jag kört samma mått sedan dess!
'Pleated' innebär frontveck, så du får välja själv om detta är något du vill ha!
 

MartinGFX

Cartier
Många Luxire-kunder i tråden, någon som testat deras washable wool pants? Behöver nya arbetshästar som tål att gnuggas mot kontorsstolen :D

Men först har jag några vändor kvar med testbyxor för att få till passformen. Mina första byxor var som att bära stringtrosa...
 

Erik83

Cartier
På fredag åker jag till Rom. Nån som har tips på vad jag inte får missa i klädväg? Bär sällan ens kavaj på jobbet, och känner att just nu klarar jag mig på de jag har. Kör oftast chinos och skjorta. Är även öppen för vintage. Skippar gärna modehusen.

Jag är även sugen på tips när det kommer till klockbutiker och restauranger, men det får jag nog ta i andra trådar :)
 
Första gången jag beställde gjorde jag det mha. mått bara och körde direkt på ett 'vanligt' tyg, det kändes som att om jag var hyfsat ok på att ta måtten så skulle det inte vara några konstigheter. Bortsett från en mindre längdkorrigering på strax under en tum har jag kört samma mått sedan dess!
'Pleated' innebär frontveck, så du får välja själv om detta är något du vill ha!
Har du deras chinos eller dress pants? Slim eller regular fit? Kan du få upp bild med specifikationer vore de ännu bättre :) tackar för hjälpen! :)
 
Topp