• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

aximand

Panerai
2-Faktor
Har du deras chinos eller dress pants? Slim eller regular fit? Kan du få upp bild med specifikationer vore de ännu bättre :) tackar för hjälpen! :)
Jag gjorde inte alls sådär utan jag gjorde "customize style" och har följande konfiguration på mina byxor:
byxkonfig.PNG

Och de ser ut så här:
20190726_114814-jpg.1187267

Knäppningen sitter någonstans bakom tygpåsen.
 

Lindrothh

Cartier
B6E6B379-E6B0-47B3-8FBC-C2E0584018C5.jpeg
2F5EB350-B344-4F00-BFB7-9F757958BF87.jpeg
B67D6DD8-18D8-437B-841A-2E78A58D5F94.jpeg
Vad säger Klocksnacks mode-folk, är rocken för lång eller ser det bra ut? Flickvännen tycker det ser okej ut, jag med men med viss osäkerhet. Första gången jag köper en dyrare rock så vill vara helt säker på att det ser bra ut. Kanske svårt att fånga alla dimensioner på bild men försöker! Kanske är en vanesak med att känna sig bekväm när man är så kort i ett längre plagg?
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
B6E6B379-E6B0-47B3-8FBC-C2E0584018C5.jpeg
2F5EB350-B344-4F00-BFB7-9F757958BF87.jpeg
B67D6DD8-18D8-437B-841A-2E78A58D5F94.jpeg
Vad säger Klocksnacks mode-folk, är rocken för lång eller ser det bra ut? Flickvännen tycker det ser okej ut, jag med men med viss osäkerhet. Första gången jag köper en dyrare rock så vill vara helt säker på att det ser bra ut. Kanske svårt att fånga alla dimensioner på bild men försöker! Kanske är en vanesak med att känna sig bekväm när man är så kort i ett längre plagg?
Jag tycker det ser bra ut :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
B6E6B379-E6B0-47B3-8FBC-C2E0584018C5.jpeg
2F5EB350-B344-4F00-BFB7-9F757958BF87.jpeg
B67D6DD8-18D8-437B-841A-2E78A58D5F94.jpeg
Vad säger Klocksnacks mode-folk, är rocken för lång eller ser det bra ut? Flickvännen tycker det ser okej ut, jag med men med viss osäkerhet. Första gången jag köper en dyrare rock så vill vara helt säker på att det ser bra ut. Kanske svårt att fånga alla dimensioner på bild men försöker! Kanske är en vanesak med att känna sig bekväm när man är så kort i ett längre plagg?
Tycker det ser bra ut, den ska ju vara lång. Äger en likadan i annan kulör. Trött på korta rockar som slutar på halva låret.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Är på chinosjakt, försökte beställa hem från arket men passformen var katastrof.

skulle behöva 1-2 par i klassiska färger (marin och mörkgrön).

budget 1-1,5tkr för två par

några inputs?

kan även tänka mig samma budget för ett par om de finns något BF-klipp att göra på något riktigt trevligt märke.

passform, behöver lite utrymme i lår men vill att de smalnar av från nedre lår/knä och nedåt.
 
Är på chinosjakt, försökte beställa hem från arket men passformen var katastrof.

skulle behöva 1-2 par i klassiska färger (marin och mörkgrön).

budget 1-1,5tkr för två par

några inputs?

kan även tänka mig samma budget för ett par om de finns något BF-klipp att göra på något riktigt trevligt märke.

passform, behöver lite utrymme i lår men vill att de smalnar av från nedre lår/knä och nedåt.
Asket, SuitSupply.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Är på chinosjakt, försökte beställa hem från arket men passformen var katastrof.

skulle behöva 1-2 par i klassiska färger (marin och mörkgrön).

budget 1-1,5tkr för två par

några inputs?

kan även tänka mig samma budget för ett par om de finns något BF-klipp att göra på något riktigt trevligt märke.

passform, behöver lite utrymme i lår men vill att de smalnar av från nedre lår/knä och nedåt.
Dockers alpha khaki, slim tapered är min favorit
 

phyx

Omega
Jag gjorde inte alls sådär utan jag gjorde "customize style" och har följande konfiguration på mina byxor:
byxkonfig.PNG

Och de ser ut så här:
20190726_114814-jpg.1187267

Knäppningen sitter någonstans bakom tygpåsen.
Du ser ut att befinna dig på varmare breddgrader än Sverige. Här går jag med raggsockar och boots. Långkalsonger och jeans. Skjorta och ulltröja. Ja, du förstår :p
 

phyx

Omega
B6E6B379-E6B0-47B3-8FBC-C2E0584018C5.jpeg
2F5EB350-B344-4F00-BFB7-9F757958BF87.jpeg
B67D6DD8-18D8-437B-841A-2E78A58D5F94.jpeg
Vad säger Klocksnacks mode-folk, är rocken för lång eller ser det bra ut? Flickvännen tycker det ser okej ut, jag med men med viss osäkerhet. Första gången jag köper en dyrare rock så vill vara helt säker på att det ser bra ut. Kanske svårt att fånga alla dimensioner på bild men försöker! Kanske är en vanesak med att känna sig bekväm när man är så kort i ett längre plagg?
Det handlar om vad du vill framhäva/gömma. Som kort person kan en lång rock göra så man ser kortare ut. Jag hade sagt. Är du under 175cm så är den för lång, är du över 175cm så kan man rocka längre rock. Detta är dock ett normativt riktmärke. Finns ju inga regler som inte kan brytas inom stil. :p
 
Jag gjorde inte alls sådär utan jag gjorde "customize style" och har följande konfiguration på mina byxor:
byxkonfig.PNG

Och de ser ut så här:
20190726_114814-jpg.1187267

Knäppningen sitter någonstans bakom tygpåsen.

Då var ett par dark Navy twill trial pants beställda. Körde bara på waist och inseam så hoppas de blir någorlunda ok. Frågan är vad man beställer härnäst om dem första blir bra :)
 

Lindrothh

Cartier
Det handlar om vad du vill framhäva/gömma. Som kort person kan en lång rock göra så man ser kortare ut. Jag hade sagt. Är du under 175cm så är den för lång, är du över 175cm så kan man rocka längre rock. Detta är dock ett normativt riktmärke. Finns ju inga regler som inte kan brytas inom stil. :p
Är typ 175, någon centimeter längre med skor. Så hamnar väl mittimellan där:banghead:
 

Lindrothh

Cartier
Ja, och då är det upp till dig. Tycker du att du ser koetare ut i den? Nu är ju rocken inte så fasansfullt lång, som på 70 talet. Men allt är upp till bäraren. Hur känns det för dig?
Gillar ju den, sen känner jag mig inte kortare än vabligt. Men man kommer ju inte gilla den om andra uppfattar att man ser riktigt kort eller liten ut. Men tack för input, ska suga lite på karamellen men lutar definitivt åt att behålla:)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Du ser ut att befinna dig på varmare breddgrader än Sverige. Här går jag med raggsockar och boots. Långkalsonger och jeans. Skjorta och ulltröja. Ja, du förstår :p
Bilden är från i somras ;) Önskar att det var sådär varmt nu!
Då var ett par dark Navy twill trial pants beställda. Körde bara på waist och inseam så hoppas de blir någorlunda ok. Frågan är vad man beställer härnäst om dem första blir bra :)
Det vet man aldrig, jag har plockat på mig fyra par i ullflannel nu i vinter och risken är att det blir i ullfresco eller hopsack framåt våret också! :woot:
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Vad är detta för site? Priserna känns helt orealistiska (och snarlika?) och språket är hemskt. Scam eller något jag inte förstår?
http://www.sagashastar.se/jackor/c_98_99/
http://www.sagashastar.se/-ezp-1.html

"1. Hur gör man ett köp?
När du har hittat en produkt, välj din egen storlek och klicka på ökningen diagrammet knappen under varje artikel."

Skulle inte pynta en krona där och ännu ge dem en tillstymmelse till betalningsinformation.
Edit: och varför i HELA friden skulle ha sagashastar som domän?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
http://www.sagashastar.se/-ezp-1.html

"1. Hur gör man ett köp?
När du har hittat en produkt, välj din egen storlek och klicka på ökningen diagrammet knappen under varje artikel."

Skulle inte pynta en krona där och ännu ge dem en tillstymmelse till betalningsinformation.
Edit: och varför i HELA friden skulle ha sagashastar som domän?
"2. Är dina objekt i lager?
Faktiskt, men då och då tillgängligt lager kan minska på grund av den utmärkta demand.If av någon anledning en bra slut produkt fortfarande visas och du har kompenserat kommer vi att kontakta en person så snart som möjligt samt återbetala . Hoppas din förståelse."

Nej, inget stämmer. Normalpriserna stämmer inte. Storlekarna stämmer inte. Allt verkar skumt.
Vad är sagashastar? Sagas Hästar?
 

phyx

Omega
"2. Är dina objekt i lager?
Faktiskt, men då och då tillgängligt lager kan minska på grund av den utmärkta demand.If av någon anledning en bra slut produkt fortfarande visas och du har kompenserat kommer vi att kontakta en person så snart som möjligt samt återbetala . Hoppas din förståelse."

Nej, inget stämmer. Normalpriserna stämmer inte. Storlekarna stämmer inte. Allt verkar skumt.
Vad är sagashastar? Sagas Hästar?
Sågas Hästar? :D
 

Oew

Rolex
"2. Är dina objekt i lager?
Faktiskt, men då och då tillgängligt lager kan minska på grund av den utmärkta demand.If av någon anledning en bra slut produkt fortfarande visas och du har kompenserat kommer vi att kontakta en person så snart som möjligt samt återbetala . Hoppas din förståelse."

Nej, inget stämmer. Normalpriserna stämmer inte. Storlekarna stämmer inte. Allt verkar skumt.
Vad är sagashastar? Sagas Hästar?
7. Vad är fraktkostnaden teknik och hur lång tid det kommer att ta?
Internationell sjöfart är främst hanteras via Express vanlig post service (EMS) organisation. Vanligtvis skulle det ta 5-7 gånger för att komma fram till dig. Ibland kan det finnas mindre förseningar på grund av stora krav, semester eller trög seder smälta, men din beställning kommer alltid att levereras inom 1 vecka. Vi har etablerat goda romantisk relation och samarbete med EMS Company under flera år. Det är därför du kan njuta av stor rabatt erbjudande här.


Detta förklarar deras prissättning
 
Topp