• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Arvis

Cartier
2-Faktor
Tips på bälten som liknar denna från Blugiallo men inte kostar 1300 kr? Är väl det guldiga och formen på spännet jag gillar.

1000005495.jpg

Morjas har dessa.
IMG_3835.jpeg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Det finns ingen tråd för solglasögon?
Såg dessa väldigt såld på det märket även Persol 👌
Tycker glasögon är en viktig detalj kring mode helhetsintryck
 

Bilagor

  • IMG_6662.png
    IMG_6662.png
    98.6 KB · Visningar: 15

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Det finns ingen tråd för solglasögon?
Såg dessa väldigt såld på det märket även Persol 👌
Tycker glasögon är en viktig detalj kring mode helhetsintryck
 

Entruv

Omega
Behöver köpa några oxfordskjortor att bära till jeans. Regular fit.

Några tips på bra skjortor i 500-1000 kr spannet?

Kamakura om de fortfarande kan hittas för under 1k. Tycker det känns mer kvalle än mycket annat men lite tråkigt med dåligt rull i kragen. These Glory Days har jag flera gånger hört kommentaren att skjortan ser mycket dyrare ut än vad den faktiskt är - både sett till tyg och rull. Säljes ofta till halva priset, då under 500 kr.
 

Drakens

Omega
Planerar för inköp av MTM kostym till kommande vår och sommars festligheter. Det som finns i garderoben är numera för slankt i passformen för min smak.

Några tips på skräddare i Stockholm som behärskar en mer relaxad (napolitansk?) passform. Har tidigare sytt upp hos Jens Dahlström och var nöjd men tar ändå chansen till ytterligare tips.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Planerar för inköp av MTM kostym till kommande vår och sommars festligheter. Det som finns i garderoben är numera för slankt i passformen för min smak.

Några tips på skräddare i Stockholm som behärskar en mer relaxad (napolitansk?) passform. Har tidigare sytt upp hos Jens Dahlström och var nöjd men tar ändå chansen till ytterligare tips.
Caruso via Gabucci
 

erssonnn

Omega
Någon som har koll på den eviga frågan om uniqlos jeans rörande storlekar och passform?
När jag går in på deras sida så finns det för tillfället bara 1 modell som har regular fit i namnet, "selvedge regular fit" som också bara finns i 1 färg.
Utöver denna så har de även flertalet "relaxed fit" men är ute efter ett hederligt par jeans och hört gott om uniqlos jeans här i tråden.
Någon som har någon idé? Håller de på att göra om sidan eller något för känns orimligt att de bara har 1 färg av deras regular fit jeans.
Mvh
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Har ni tips på några mindre MtM-ställen i Stockholm? Vill otroligt gärna testa på WBB Tailor, men blir lite problematiskt med tanke på att han är verksam i Göteborg. Verkar annars ha väldigt bra priser samt breda designmöjligheter. Blugiallo tycker jag har dragit iväg prismässigt, SuitSupply likaså (särskilt när det gäller icke-hustyger hos båda) samt så saknar de en bredare MtM-program för rockar.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Har ni tips på några mindre MtM-ställen i Stockholm? Vill otroligt gärna testa på WBB Tailor, men blir lite problematiskt med tanke på att han är verksam i Göteborg. Verkar annars ha väldigt bra priser samt breda designmöjligheter. Blugiallo tycker jag har dragit iväg prismässigt, SuitSupply likaså (särskilt när det gäller icke-hustyger hos båda) samt så saknar de en bredare MtM-program för rockar.

Köpt MTM från Lund & Lund i flera år, alltid varit nöjd. Börjar på ~10k.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Köpt MTM från Lund & Lund i flera år, alltid varit nöjd. Börjar på ~10k.
Är ute efter en polo coat i lite tyngre tyg. Sökt efter en sådan i cirka ett år nu. Blugiallo har inte den designen (samt att tyngre icke-husstyger kostar ofantligt mycket hos dem). SuitSupply har knappt några tyngre tyger även om man kollar på deras cut length-utbud. Lund & Lund går väl mer åt det italienska hållet? Det är just problemet med t.ex. Blugiallo. Deras hustyger är väldigt lätta (t.ex. deras flanell med en vikt på 280g).

WBB har designen och skulle kosta runt 13-14k med ett tyngre tyg från Fox. Priset är ju verkligen oslagbart. Problemet är som sagt att han är i Gbg och det krävs cirka tre fittings enligt honom.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Någon som har koll på den eviga frågan om uniqlos jeans rörande storlekar och passform?
När jag går in på deras sida så finns det för tillfället bara 1 modell som har regular fit i namnet, "selvedge regular fit" som också bara finns i 1 färg.
Utöver denna så har de även flertalet "relaxed fit" men är ute efter ett hederligt par jeans och hört gott om uniqlos jeans här i tråden.
Någon som har någon idé? Håller de på att göra om sidan eller något för känns orimligt att de bara har 1 färg av deras regular fit jeans.
Mvh
Det paret du skriver om hör väl till Uniqlo U, dvs inte deras ordinarie sortiment. Antar att de slutat med regular fit?
 
Är ute efter en polo coat i lite tyngre tyg. Sökt efter en sådan i cirka ett år nu. Blugiallo har inte den designen (samt att tyngre icke-husstyger kostar ofantligt mycket hos dem). SuitSupply har knappt några tyngre tyger även om man kollar på deras cut length-utbud. Lund & Lund går väl mer åt det italienska hållet? Det är just problemet med t.ex. Blugiallo. Deras hustyger är väldigt lätta (t.ex. deras flanell med en vikt på 280g).

WBB har designen och skulle kosta runt 13-14k med ett tyngre tyg från Fox. Priset är ju verkligen oslagbart. Problemet är som sagt att han är i Gbg och det krävs cirka tre fittings enligt honom.
MTM och tyg från Fox för 13-14k? Låter ju onekligen intressant.
 

herr_raev

Omega
2-Faktor
Tips på vart man kan "fynda" en rock. Behöver verkligen en ny för i år men budgeten är inte så frikostig som jag önskat vilket leder till problem :)

Annars har ju tex Blugiallo en snygg men den kommer ju in på över dubbla priset.

Söker en klassisk mörkblå, knälång enkelknäppt i ull och så bra material som är möjligt med en prislapp på max 5k väldigt gärna under :D

Någon som har tips?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tips på vart man kan "fynda" en rock. Behöver verkligen en ny för i år men budgeten är inte så frikostig som jag önskat vilket leder till problem :)

Annars har ju tex Blugiallo en snygg men den kommer ju in på över dubbla priset.

Söker en klassisk mörkblå, knälång enkelknäppt i ull och så bra material som är möjligt med en prislapp på max 5k väldigt gärna under :D

Någon som har tips?
Jag har sett att det lagts ut ett par fina rockar här på KS relativt nyligen. Jag vet inte om de finns kvar men kolla. Sen blir det lättare för dig om du nämner din storlek. De som är till salu här eller var till salu=? var M och L har jag för mig. De såldes för runt ett par tusenlappar. Det är nog det man får betala om det ska vara något, om man inte har speciella preferenser.
 
Topp