Takuan
Basic
Strunta i vad som är snyggt eller bekvämt enligt dig själv och din omgivning. Det är ”korrekt” vilket ansvarsbefriar.Härligt att merparten av KS verkar klä sig såhär på dagarna![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Strunta i vad som är snyggt eller bekvämt enligt dig själv och din omgivning. Det är ”korrekt” vilket ansvarsbefriar.Härligt att merparten av KS verkar klä sig såhär på dagarna![]()
Hehe, jag har nog gjort en berg & dalbana då klassmässigt då iså fall om man ska gå efter det. Gått för 10 årsen från HM strumpor till knähöga inköpta från diverse herrekiperingar och alldeles för dyra varianter från skoaktiebolaget osv...till att inse att jag inte trivs i det och gå tillbaka till kortare från asket. Även kalsonger kör jag från asket...sover bara i boxershorts, tycker det blir alldeles för mkt tyg under byxorna även om det är rätt enligt klassiska skolan a la Fredrik af Klercker.![]()
Underbart, ta inget eget ansvar för vad du gillar och tycker är bekvämt, perfekt lösning om du inte har en egen vilja som du styr över.Strunta i vad som är snyggt eller bekvämt enligt dig själv och din omgivning. Det är ”korrekt” vilket ansvarsbefriar.
haha, nä det ska jag undvika.Man brukar väl också säga att ”kan du reglerna får du bryta mot dem”. I det hänseendet bör herrn vara på grön kvist. Dra det inte så långt att du kör barfota på parketten vid nästa bjudning bara. Klercker kör väl knästrumpor och operapumps till de ultrakorta shortsen på sommaren?
haha, nä det ska jag undvika.
Nä det svåra är väl också bara att då ska personerna runtomkring mig förstå att jag kan reglerna, så att jag kan bryta mot dom, så det blir ju lätt komplicerat![]()
Kör nästan bara A Days March Heavyweight. Just nu 3 för 2.Någon som har tips på shyssta T-shirt ? Gärna lite tjockare material och regular fit (inte slim fit). Som inte krymper i tvätten ?
Hittade helt underbara t-shirts som satt perfekt på zara men efter 2 tvättar så krympte samtliga ..![]()
Och jag kan rekommendera askets vanliga t shirts.Kör nästan bara A Days March Heavyweight. Just nu 3 för 2.
Hur hittar man det där 3 för 2-erbjudandet?Kör nästan bara A Days March Heavyweight. Just nu 3 för 2.
Använd rabattkod ”TSHIRT” vid utcheckning, annars brukar det bara vara att nämna i butik om du har en i närheten.Hur hittar man det där 3 för 2-erbjudandet?
Många bra rekommendationer i tråden.
Finns det några varumärken man bör passa sig för? Några tillverkare/butiker som ej svarar upp kvalitets/servicemässigt mot sin prissättning/svansföring?
Vore kul att höra trådens sämsta inköp till garderoben. Själv har jag flertalet gånger köpt för dyra vinterrockar som sällan används.
För egen del tveklöst skinnjackor. Har tre stycken som aldrig används och i alla fall två av dem var jäkligt dyra. Tycker det är svincoolt med skinnpaj på alla andra men själv känner jag mig mest som en travkusk när de åker på.
Låter onekligen som ett oerhört svårburet plagg. Vad bär man till en sådan? Systemkasse med 5långburk i?
En stilren svart skinnjacka kan vara riktigt snyggt till ett par mellangrå flanellbyxor och svarta chelsea boots.Låter onekligen som ett oerhört svårburet plagg. Vad bär man till en sådan? Systemkasse med 5långburk i?
Två kostymer och en dubbelknäppt rock från ett ställe i sockholm som erbjuder mtm...som jag aldrig riktigt trivdes i och inte använda så ofta. Mycket pengar för lite bärande.Många bra rekommendationer i tråden.
Finns det några varumärken man bör passa sig för? Några tillverkare/butiker som ej svarar upp kvalitets/servicemässigt mot sin prissättning/svansföring?
Vore kul att höra trådens sämsta inköp till garderoben. Själv har jag flertalet gånger köpt för dyra vinterrockar som sällan används.
Jättekul faktiskt för jag hittade en (inte vansinnigt) gammal skinnjacka i min garderob på vinden. I närheten låg också en gammal plastpåse från systemet, en sån där grön - vilken nostalgikick jag fick. Det hade varit fulländat om den låg i fickan men så bra var inte verkligheten.Låter onekligen som ett oerhört svårburet plagg. Vad bär man till en sådan? Systemkasse med 5långburk i?
Två kostymer och en dubbelknäppt rock från ett ställe i sockholm som erbjuder mtm...som jag aldrig riktigt trivdes i och inte använda så ofta. Mycket pengar för lite bärande.
Jättekul faktiskt för jag hittade en (inte vansinnigt) gammal skinnjacka i min garderob på vinden. I närheten låg också en gammal plastpåse från systemet, en sån där grön - vilken nostalgikick jag fick. Det hade varit fulländat om den låg i fickan men så bra var inte verkligheten.
Edit: jag har bog burit den plastpåsen fler gånger än jackan.
Det stämmer. Socialt accepterad påse till gympakläder och läxböcker när jag växte upp i betongen tidigt 80- talMinns jag fel eller fanns det en tid när systempåsen likt dagens NK påse användes flitigt på stan av folket?
B. Vet många som är supernöjda med stället, men får mig fungerade det inte, inget blev riktigt bra trots några försök då de är väldigt trevliga. Sedan provade jag ett annat ställe som erbjuder mtm och börjar på S och blev extremt nöjd, trots att det svider i plånboken. Men som man brukar säga, köpa dyrare men färre saker behöver inte bli dyrare i längden.Alltid trist när man ej får glädje av sin investering dock oundviktigt när man bygger en garderob. Vi hamnar alla där. Kommer man inte igång och använder grejjerna från dag 1 är risken stor att de blir hängande. Det sura med kläder är att de sällan är värda några pengar i andrahand, trots ”pre-loved” och vintage hypen. Man får i princip ge bort sakerna. Specielt mtm som per definition är svårt att avyttra. I det hänseendet är klockor och andra prylar trevligare.
Börjar ställlets namn på B eller G?
Minns jag fel eller fanns det en tid när systempåsen likt dagens NK påse användes flitigt på stan av folket?
Det stämmer. Socialt accepterad påse till gympakläder och läxböcker när jag växte upp i betongen tidigt 80- tal
Många tjänstemän bar sina matlådor i påsarna. Var väldigt lite punk över det.Låter ganska punkigt, folkpunk? Växte iof upp på landet. Fanns inte Systembolag, ingen statlig representation alls faktiskt. En systemkasse hade varit lite borgerligt kanske.
Hmm, handtvätta strumpor, blir inte det oerhört omständigt eller har du personal som sköter byken? Aldrig upplevt att strumpor tappar fomen av maskintvätt och gör de det bör man väl undvika den tillverkaren snarare än att rekommendera den?
För det där priset köp då hellre Pantherella alternativt Bresciani om du är svag för negroni.
Man ska inte underskatta påsarna, dom var ju så gott som outslitliga och gick lådan upp så vara det garanterat läckfritt, säg den ”tygkasse” som klarar det ;-)Många tjänstemän bar sina matlådor i påsarna. Var väldigt lite punk över det.
När det kommer till kläder så finns det ett problem som är bra mycket större än passform, färgmatchning och stilregler: självförtroende.En stilren svart skinnjacka kan vara riktigt snyggt till ett par mellangrå flanellbyxor och svarta chelsea boots.
Sen klassikern gråsvarta jeans och svarta boots också såklart, men det är väldigt få som kan bära upp det, de flesta gör det inte tycker jag.
Annars också ett par svarta ullyxor och en svart skinnjacka kan vara snyggt också om man vet hur man gör.
Jag har svårt att bära skinnjacka idag dock...(men sen är jag över 40 nu också..)
När det kommer till kläder så finns det ett problem som är bra mycket större än passform, färgmatchning och stilregler: självförtroende.
Du kan göra absolut allt rätt med din outfit, men ser du obekväm ut så rasar alltihop. Känns som varannan karl som knatar runt på stan i kostym saknar det där självförtroendet, och går med stela armar utmed sidorna och tittar ner i backen.
Jag körde mockajacka från 70-talet med westernskjorta och vida chinos på stan i lördags. Inte tusan kände jag att jag inte kunde bära upp det, trots att jag är kort och har långt ifrån nån idealkropp. Däremot har jag självförtroende som fyller ut dom fysiska bristerna.
När det kommer till kläder så finns det ett problem som är bra mycket större än passform, färgmatchning och stilregler: självförtroende.
Du kan göra absolut allt rätt med din outfit, men ser du obekväm ut så rasar alltihop. Känns som varannan karl som knatar runt på stan i kostym saknar det där självförtroendet, och går med stela armar utmed sidorna och tittar ner i backen.
Jag körde mockajacka från 70-talet med westernskjorta och vida chinos på stan i lördags. Inte tusan kände jag att jag inte kunde bära upp det, trots att jag är kort och har långt ifrån nån idealkropp. Däremot har jag självförtroende som fyller ut dom fysiska bristerna.
Anser det fortfarande vara jäkligt mycket mer elegant att bära runt på en systempåse (tyvärr försvann ju plasten) än dito från nämnda NK, LV och allt vad det är. Maken till krystat det känns när man ser folk gå omkring med dessa påsar och med träningskläder eller allsköns pyssel i.Minns jag fel eller fanns det en tid när systempåsen likt dagens NK påse användes flitigt på stan av folket?
Anser det fortfarande vara jäkligt mycket mer elegant att bära runt på en systempåse (tyvärr försvann ju plasten) än dito från nämnda NK, LV och allt vad det är. Maken till krystat det känns när man ser folk gå omkring med dessa påsar och med träningskläder eller allsköns pyssel i.
gärna med 4 st castillo de gredosEn systemkasse är aldrig fel. Gärna då med ett par buteljer i densamma.