Låter nästan som tråden enas om att systemkassen likt den mörkblå kostymen ändå är en av garderobens hörnstenar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cohiba är cigarrernas Balenciaga-tshirt. Jag röker pipa!Mkt föredömligt Psykel! Att du förmodligen också hade en halvrökt Siglo II hängandes i mungipan gjorde såklart inte saken sämre.
Cohiba är cigarrernas Balenciaga-tshirt. Jag röker pipa!
En mkt bra liknelse, detta gäller dock endast om man har kvar gördeln. Att ha gördeln kvar på cigarren efter antändning är som att ha lapparna kvar på kavajen. Av någon outgrundlig anledning verkar detta dock ej ha insetts av merparten.
Mja, klipper man bort nacklappen på en Belanciaga-tshirt är det fortfarande en Belanciaga-tshirt.En mkt bra liknelse, detta gäller dock endast om man har kvar gördeln. Att ha gördeln kvar på cigarren efter antändning är som att ha lapparna kvar på kavajen. Av någon outgrundlig anledning verkar detta dock ej ha insetts av merparten.
Är det en kampanj de brukar köra? Försökte nu men funkade inteAnvänd rabattkod ”TSHIRT” vid utcheckning, annars brukar det bara vara att nämna i butik om du har en i närheten.
Går ofta med hatt. För lite ledigare klädsel blir det en 8-panel ”newsboy” eller flat cap. Är en vanlig människa med ytterst få excentriska drag.Vad tycker folket om hatt, endast för cowboys, tågentusiaster och trollkarlar eller går det att ha som (nästan) helt vanlig snubbe 2025? Blev i alla fall lite inspirerad efter att ha sett filmen Le samouraï här om dagen så gick och köpte en.
![]()
Tack, bra svar! Köpte en likt den på bilden fast i lite mörkare blå/grå ton och gjord i ullfilt. Nästa får kanske bli en i pälsfilt då.Går ofta med hatt. För lite ledigare klädsel blir det en 8-panel ”newsboy” eller flat cap. Är en vanlig människa med ytterst få excentriska drag.
Om du vill börja och känna efter om det är din grej är det nog lättast på sommaren. Skaffa en panamahatt med ett brätte omkring 5-7 cm. Köp inte för billigt och håll dig undan från syntetiska material. Ullfilt är ibland OK men ingen match mot pälsfilt.
Är du fortfarande bekväm och intresserad efter det kan vi börja på riktigt. Ja, och inte minst måste jag gratulera också till en bra vana. Åk till en hattbutik och prova, prova, prova.
Undvik svart men grått eller ”charcoal” brukar gå bra. Annars är det fritt fram att kombinera färg. Finns lite regler och tips att följa kring huvudform och hattmodell om du googlar.
Begagnade hattar är svårt. Lite som att köpa begagnade skor. Lisa Franzén tar 450:- att anpassa en hatt men det blir riktigt bra. Du kan göra det själv också (sannolikt måste du). Äldre hattar kan upplevas som små och kan få dig att tro att huvuden var mindre förr. Nja, snarare har de krympt över tid men framförallt bars de ofta lite högre än vad du förväntar dig.
Passform är nyckeln och dålig kvalitet syns direkt.
Nu har du iof köpt en redan, vad blev det?
Något mer specifikt du undrar över?
Tror det var en kampanj. De brukar ha rea ett par gånger per år, så med lite tålamod ska de nog ha det snart igen.Är det en kampanj de brukar köra? Försökte nu men funkade inte![]()
Lite irriterad på Asket så provar gärna något nytt. Asket hade så sjukt bra grejer när de startade men därefter har det joxats med passform och grejer så att flera kläder förstörts. Tex bytte de tyg på t-shirten till ekologisk bomull som både är lite sämre och liiite tightare. De hade sanslöst bra chinos förut men gjorde om passformen till hög midja utan någon som helst tanke på att hög midja nog är mer av en fluga som inte kommer att vara för evigt (deras kollektion ska ju vara "evig" enligt konceptet). Sen har de lanserat en del grejer som varit direkt dåliga, typ deras vanliga vita skjortor; udda tyg som känns obehagligt "torrt" när man tar i det och som skrynklar massor och är svårt att stryka.Tror det var en kampanj. De brukar ha rea ett par gånger per år, så med lite tålamod ska de nog ha det snart igen.
Mycket bra val.Tack, bra svar! Köpte en likt den på bilden fast i lite mörkare blå/grå ton och gjord i ullfilt. Nästa får kanske bli en i pälsfilt då.
Gördeln låter man väl sitta på för att inte missfärga de vita sidanhandskarna.En mkt bra liknelse, detta gäller dock endast om man har kvar gördeln. Att ha gördeln kvar på cigarren efter antändning är som att ha lapparna kvar på kavajen. Av någon outgrundlig anledning verkar detta dock ej ha insetts av merparten.
Är man orolig för missfärgningar generellt är rökning ej rätt hobby. Fråga herrn vars vita urtavla på Calatravan förstördes av nikotinet från otaliga bloss på kubaner.Gördeln låter man väl sitta på för att inte missfärga de vita sidanhandskarna.
Att inte ta bort lappen på kavajen är ju bara efterblivet.
Min åsikt: Nej tack, blir för ”extremt”.Vad tycker folket om hatt, endast för cowboys, tågentusiaster och trollkarlar eller går det att ha som (nästan) helt vanlig snubbe 2025? Blev i alla fall lite inspirerad efter att ha sett filmen Le samouraï här om dagen så gick och köpte en.
![]()
Har du självförtroendet att bära upp den, så kör! Jag har en fedora från andrika Tonak i mer eller mindre samma stil och färg som i din bild (som jag dessutom nyligen kompletterat med en färgglad hattfjäder). Kombineras lika ofta med tweedkavaj som jeansjacka eller klassisk Barbour. Jag bär dock min oftast lite jazzigare, lite på sned med brättet uppvikt hela vägen runt.Vad tycker folket om hatt, endast för cowboys, tågentusiaster och trollkarlar eller går det att ha som (nästan) helt vanlig snubbe 2025? Blev i alla fall lite inspirerad efter att ha sett filmen Le samouraï här om dagen så gick och köpte en.
![]()
KÖR!Vad tycker folket om hatt, endast för cowboys, tågentusiaster och trollkarlar eller går det att ha som (nästan) helt vanlig snubbe 2025? Blev i alla fall lite inspirerad efter att ha sett filmen Le samouraï här om dagen så gick och köpte en.
![]()
Uniqlo har några byxor som är riktigt bra med frontveck bla, om du gillar det.Har skjutit på att köpa nya byxor så länge jag kunnat men behöver krypa till korset då det sista paret sönder idag. Förslag på prisvärda chinos/uddabyxor som gärna inte kostar mer än 500 kr. Bor i Stockholm och har spontant tänkt att Uniqlo bör ha bra bang for the buck men har inte handlat på länge så tar tacksamt emot förslag.
Vad heter modellen hos uniqlo?Uniqlo har några byxor som är riktigt bra med frontveck bla, om du gillar det.
Jag kan annars rekommendera att gå till Oscar Jacobsson Sustain och fråga efter en byxa som heter ”tanker”. Det är en bra vardagsbyxa med fint fall och rymlig fit. Byxan kostar cirka 700-800 kronor om jag inte missminner mig. Tycker du inte att det är en byxa för dig har de massor av nya och pre-owned byxor för en bra peng. Testa!![]()
Här har du en modell: https://www.uniqlo.com/se/en/produc...D_BwE&colorDisplayCode=69&sizeDisplayCode=004Vad heter modellen hos uniqlo?
Har ev en från WhyredVar hittar jag en sån här blazer?
![]()
Slag på byxor. Någon här som kör mer än 5 cm när det kommer till detta? Kanske 5,5 - 6,5?
Låter nästan som tråden enas om att systemkassen likt den mörkblå kostymen ändå är en av garderobens hörnstenar?
Absolut en poäng i detta.Nej, gå inte till överdrift. Många som måste gå sidledes genom dörröppningar pga bredden på kavajslagen numera.