Jag lever kvar i det gamlaBoomerang alltså. Vilka minnen jag får till tidigt 90-tal då Boomerang var det hippaste (nåja) du kunde ha på dig. Iallafall i Gbg. Kul att märket finns kvar, bilderna på deras web känns dock lite budget![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag lever kvar i det gamlaBoomerang alltså. Vilka minnen jag får till tidigt 90-tal då Boomerang var det hippaste (nåja) du kunde ha på dig. Iallafall i Gbg. Kul att märket finns kvar, bilderna på deras web känns dock lite budget![]()
Tyvärr är det stört omöjligt att hitta de gamla kampanjerna. Men ungefär såhär såg det ju ut 1992 i deras kataloger. Indigo! Har för mig att deras modeller såg ut som Jean-Marc Barr och Rosanna Arquette i Det stora blå också, gärna på några klippor nära havet. Nostalgi. Hade f.ö. den kabelstickade tröjan till höger.Jag lever kvar i det gamla. De hade en butiksdel på Åhléns city i Stockholm. Jag köpte sex skjortor i linne och bomull. Som jag uppfattar det har de fortfarande samma gamla goda kvalitet.
Det var min ingång till att det kostar mindre att köpa bra kläder, i längden. Du har väl tröjan kvar?Tyvärr är det stört omöjligt att hitta de gamla kampanjerna. Men ungefär såhär såg det ju ut 1992 i deras kataloger. Indigo! Har för mig att deras modeller såg ut som Jean-Marc Barr och Rosanna Arquette i Det stora blå också, gärna på några klippor nära havet. Nostalgi. Hade f.ö. den kabelstickade tröjan till höger.
![]()
De gick ju omkull för några år sedan, oklart om det är samma företag idag.Boomerang alltså. Vilka minnen jag får till tidigt 90-tal då Boomerang var det hippaste (nåja) du kunde ha på dig. Iallafall i Gbg. Kul att märket finns kvar, bilderna på deras web känns dock lite budget![]()
Samma här! Den är kvar. Nånstans…Tyvärr är det stört omöjligt att hitta de gamla kampanjerna. Men ungefär såhär såg det ju ut 1992 i deras kataloger. Indigo! Har för mig att deras modeller såg ut som Jean-Marc Barr och Rosanna Arquette i Det stora blå också, gärna på några klippor nära havet. Nostalgi. Hade f.ö. den kabelstickade tröjan till höger.
![]()
Nej det är det ej. Helt annat!De gick ju omkull för några år sedan, oklart om det är samma företag idag.
Håller kvaliten samma som förr?Nej det är det ej. Helt annat!
Jag tror det. De sex skjortorna jag köpte känns så. Regular är dock inte mitt förstahandsval. Tailor fit passar mig bäst, de är lite figursydda och passar en v-kropp. De är fortfarande märkta made in PortugalHåller kvaliten samma som förr?
Samma erfarenhet här efter beställning av två skräddarsydda etonskjortor på nk. De sys upp i Rumänien. Annars tror jag de är rätt bra så lite otur tror jag du och jag hade.Fick göra ett emergency köp av en skjorta nyligen då jag var ute och reste och hotellfrukosten gjorde skjortan orepresentabel inför ett viktigt kundmöte. Så stod på låset till affären och införskaffade en Eton skjorta i all hast.
Nu i efterhand får jag säga att jag inte är speciellt imponerad av kvalité på hantverket.
Visst kvalitén på den vävda bomulls twillen känns bra men sömnaden lämnar en hel del att önska för nästan 2,5k. Står ”Made in Europe” och det hänger lösa trådar på 5-10 cm vid sömavslut på sina ställen, känns inte helt färdig bearbetad med andra ord. Några knappar är också dåligt fästa så tråden gått upp lite efter första tvätten.
Har inte köpt Eton skjortor på flera år men hade för mig att kvalitén var bra tidigare i förhållande till pris, eller kan de va ett dåligt exemplar man fick tag i helt enkelt?
Jag har haft ett gäng olika märken (Stenströms, RL, Gant, A Day's March, Uniqlo bl.a.) och jag håller både Drake's och Kamakura högst. Bra detaljer och bra kvalitet på dem båda men rätt stor prisskillnad. Tycker ändå att Drake's smäller högre i känslan på tyget, passformen samt att de inte har så fånigt få knappar som Kamakura har.Frågan har varit uppe i tråden förut men jag lyfter den igen. Vart hittar jag den bästa oxfordskjortan ?
Letar efter skjortan som har de klassiska detaljerna, rätt typ av krage med ett härligt rull och som gärna kommer i flera färger.
Någon som beställt från Cavour på sistone? Gjorde en beställning nu när de kör archive sale på 70% men blev förvånad när jag fick massa meddelanden från transportören DHL om att ge dem fullmakt för tullklarering. Har aldrig åkt på tull tidigare när jag handlat där så känns lite surt om jag plötsligt skulle åka på tull och importmoms.. Någon som vet hur det funkar numera?
Jag missade det där, fick betala tull senast jag handlade därifrån. Blev ganska mycket dyrare än tänkt.
Tack för snabbt svar! Då ska jag se till och spara eventuella kvitton på till och moms.Jag missade det där, fick betala tull senast jag handlade därifrån. Blev ganska mycket dyrare än tänkt.
Kan vara kört om du väl betalat. Därför de säger att du skall agera snabbt kan jag tänka mig. Har dock ingen koll på detta företaget.Tack för snabbt svar! Då ska jag se till och spara eventuella kvitton på till och moms.
Har hänt mig tidigare. Som ovan länkade från deras hemsida kontakta Cavour så ”tvingar” dem paketet igenom tullen utan att du behöver betala.Tack för snabbt svar! Då ska jag se till och spara eventuella kvitton på till och moms.
Beställt därifrån några gånger och aldrig varit med om tull. Deras grejer är väl i Norge?Någon som beställt från Cavour på sistone? Gjorde en beställning nu när de kör archive sale på 70% men blev förvånad när jag fick massa meddelanden från transportören DHL om att ge dem fullmakt för tullklarering. Har aldrig åkt på tull tidigare när jag handlat där så känns lite surt om jag plötsligt skulle åka på tull och importmoms.. Någon som vet hur det funkar numera?
Utanför EU…Beställt därifrån några gånger och aldrig varit med om tull. Deras grejer är väl i Norge?
Har du helt rätt i!Utanför EU…