För att inte skapa massa onödiga trådar drar jag en bump av denna:
Skall på semester till Turkiet i sommar, ingen större risk för att bli rånad där kanske men jag är lite nojig för att klockan skall skadas/repas..
Har en 116613LB som "finklocka" och med det så menar jag inte att jag inte använder den, för det gör jag! så ofta jag bara kan (dvs all ledig tid då jag inte arbetar)
Så givetvis har den en hel del hairlines redan, men ändå nojjar jag över att ta med denna på semestern? givetvis är Sub den perfekta badklockan, trots detta har jag ens aldrig vågat ha den nära vatten
Jag menar, för mig är det fortfarande en väldigt dyr klocka och vill inte utsätta den för något onödigt, dessutom är ju guldet extremt repkänsligt.. men samtidigt tänker jag: Hallå, det är förfan en dykarklocka och den skall användas till det mesta, och framförallt till bad!
Skall jag ta min Certina Action diver för att slippa tänka på det?
eller ska jag bara släppa spärren i huvudet och njuta av min finklocka på semestern där den är gjuten?
Alternativet är ju att köpa ett gummi till den, så behöver man ju inte oroa sig för att repa länken åtminstone..