• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockan man aldrig behöver ta av sig?

Clemons

Rolex
2-Faktor
Letar efter livet-ut-klockan, den man aldrig behöver ta av sig, vara rädd om, den som sköter sig själv i ur/skur.

Arbetshästen som klarar stranden, vattnet, sommaren, vintern, jobbet, svetten, kostymen och t-shirten.

Klockan som är snygg, inte märks eller är i vägen, är automatisk och klassisk.

Vilken klocka är det jag letar efter?
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Letar efter livet-ut-klockan, den man aldrig behöver ta av sig, vara rädd om, den som sköter sig själv i ur/skur.

Arbetshästen som klarar stranden, vattnet, sommaren, vintern, jobbet, svetten, kostymen och t-shirten.

Klockan som är snygg, inte märks eller är i vägen, är automatisk och klassisk.

Vilken klocka är det jag letar efter?
Femsiffrig sportrolex.
 

Case

Panerai
Ditto ovan!

Aqua Terra har precis rätt balans av sport och elegans och funkar på länk, läder och Nato. Men jag skulle valt en med kvartsurverk, den äldre modellen med applicerade index. Mindre bekymmer med service och tidshållning och något tåligare, tror jag i alla fall.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Datejust 116234. Jag känner inte att det är något scenario där min inte skulle passa in och väldigt bekväm storlek.
F2BBD167-B5E5-4448-97F3-9EFF82FAA974.jpeg
 

Buffi

Panerai
Jag säger nog också Aqua Terra om det bara är en klocka som gäller tbh.
Dom är sjukt trevliga.
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Angående AT. Hade en 41:a men kände att den var bulkig och lite för stor för mig. Fastnade i jackan och gled inte under skjortärmen riktigt. Är mer av en 38:a-person, men klickade inte riktigt med AT 38:an.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Så har du typ sagt om alla din keepers:)

Nä det håller jag inte med om, är väldigt glad att det blev denna modell som present då den sitter otroligt skönt på handleden, trodde innan att DJ på jubilee va svårslaget men SS vinner faktiskt rätt enkelt :)

EDIT: kanske bara haft tur med match av handled / klocka så kanske inte sitter så bra på alla.
 
Topp