Saknar denDen ser ut att sitta som en dröm på dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Saknar denDen ser ut att sitta som en dröm på dig!
Letar efter livet-ut-klockan, den man aldrig behöver ta av sig, vara rädd om, den som sköter sig själv i ur/skur.
Arbetshästen som klarar stranden, vattnet, sommaren, vintern, jobbet, svetten, kostymen och t-shirten.
Klockan som är snygg, inte märks eller är i vägen, är automatisk och klassisk.
Vilken klocka är det jag letar efter?
Då är det en Rolex Explorer du letar efter
Saknar den![]()
En Datejust eller 36 mm Explorer 1 är nog det enda som funkar till allt. Skippar du badet skulle en vintage Seamaster t.ex. en Jumbo (36mm) hammarautomat passa till det mesta.
En SS Skydiver eller Breitling Aerospace tåler det men funkar definitivt inte när du vill klä upp dig.
En Datejust eller 36 mm Explorer 1 är nog det enda som funkar till allt. Skippar du badet skulle en vintage Seamaster t.ex. en Jumbo (36mm) hammarautomat passa till det mesta.
En SS Skydiver eller Breitling Aerospace tåler det men funkar definitivt inte när du vill klä upp dig.
Nej, den är ful! (Han ville juh ha en snygg klockaDå är det en Rolex Explorer du letar efter![]()
Kostymvänlig, not so much!Du kan sluta leta kompis, valet är ganska enkelt
OWG-klockan som varat i två år nu. Den inhandlades första veckan i januari 2016. Klart man sneglat åt annat men inget som dragit tillräckligt mycket för ett inköp
Den får vara med på ALLT, och jag menar allt.. tar av mig den på natten om jag tänker på det men annars så åker den bara av en gång i veckan för rengöring medelst YES & tandborste
![]()
GS:en är bästa förslaget hittills!SEIKO tycks göra både snygga, populära och prismässigt överkomliga beaters. Dessutom gör de fina och pålitliga Quartz-ur. Jag ser väldigt många människor i min yrkeskrets som använder sig av dem. Dykaren och GS nedan har jag stött på mer än en gång i korridorerna.
![]()
Skx e kanske inte jättesnygg till kostym dockSEIKO tycks göra både snygga, populära och prismässigt överkomliga beaters. Dessutom gör de fina och pålitliga Quartz-ur. Jag ser väldigt många människor i min yrkeskrets som använder sig av dem. Dykaren och GS nedan har jag stött på mer än en gång i korridorerna.
![]()
![]()
Nej, den är ful! (Han ville juh ha en snygg klocka)
Kostymvänlig, not so much!
GS:en är bästa förslaget hittills!![]()
FegisHar och har haft ett flertal Seamasters och håller med till viss del. Men jag skulle aldrig gymma, springa eller träna i en vintage seamaster. Skulle knappt gå till stranden med den, inte ens en äldre pre-bond.
Kandidater so far:
Datejust 36
DD 18038?
IWC ING
EXP1
Vågar man bada med en DD är frågan... Det är ju en sak att säga det teoretiskt men i praktiken vet jag inte om jag hade vågat leva loppan med en gammal DD på handleden.
Det är ju mer av en "jag kommer undan med denna klocka till kostym" än en "klocka som passar bra till kostym", men funkar det för dig är det ju trevligt.Host host! Den blir vad man gör den tillVill jag att den ska vara kostymvänlig så är den helt plötsligt det
![]()
Pratar vi OWG med GADA-klocka på KS så blir det faktiskt till att meka bil med RolexTycker inte Rolex passar in någonstans där.
Meka bil med en Rolex på armen, svetsa avgassystem osv. Aldrig.
...
Klubba säl är en sak, men inget jag skulle köra till kostym!Fel fel fel, Avenger II GMT är svaret!
Funkar till såväl jobbet, dykningen, kir-frossan, sangria racet och tålig nog att klubba en säl med!
![]()
Man klubbar alltid säl i kostym, det är sen Fantomens tid, så alltså funkar den även till kostym!Klubba säl är en sak, men inget jag skulle köra till kostym!![]()
Glömde bort den stilregeln.Man klubbar alltid säl i kostym, det är sen Fantomens tid, så alltså funkar den även till kostym!
https://www.hodinkee.com/articles/diving-with-sylvia-earle-dispatches-rolexVågar man bada och träna med en daydate verkligen? Har varit i banorna men känns på tok för ömtålig.