Expy är lätt kostymvänligNej, den är ful! (Han ville juh ha en snygg klocka)
Kostymvänlig, not so much!
GS:en är bästa förslaget hittills!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Expy är lätt kostymvänligNej, den är ful! (Han ville juh ha en snygg klocka)
Kostymvänlig, not so much!
GS:en är bästa förslaget hittills!![]()
Men ful!Expy är lätt kostymvänlig
![]()
+1Datejust 116234. Jag känner inte att det är något scenario där min inte skulle passa in och väldigt bekväm storlek.
![]()
Många har redan sagt det innan, Aqua terra!![]()
Så jävla stor bara! Svårburen tycker jag.
Nej det gör man inte och för de som påstår de, hör nämligen samma om speedy ibland, på med badbyxorna och hoppa i och lägg upp en film eller en bild på servicekvittotVågar man bada och träna med en daydate verkligen? Har varit i banorna men känns på tok för ömtålig.
Går det åt skogen, eller om intresset avtar, och jag bara kan ha en dyr klocka så blir det den. Därför jag håller mig ifrån denExpy är lätt kostymvänlig
![]()
![]()
Bra skit.Sitter på 24/7
![]()
Instämmer!Jag tycker Omega Aqua Terra passar rätt så bra![]()
Nä, du ska akta dig för att ta en Daydate utanför hemmet. Det är en bräcklig klocka som man helst inte ska ha utanför bankfacket!Vågar man bada och träna med en daydate verkligen? Har varit i banorna men känns på tok för ömtålig.
Nej det gör man inte och för de som påstår de, hör nämligen samma om speedy ibland, på med badbyxorna och hoppa i och lägg upp en film eller en bild på servicekvittot
Lite ironi, men jag anser inte att de håller för bad..
Klart en daydate med bra packningar osv går att bada med. 100m med skruvad krona lätt.Du får såklart tycka vad du vill men ”Du anser att de inte håller för bad” < Fysikens lagar ?
Riktigt bra val!Ditto ovan!
Aqua Terra har precis rätt balans av sport och elegans och funkar på länk, läder och Nato. Men jag skulle valt en med kvartsurverk, den äldre modellen med applicerade index. Mindre bekymmer med service och tidshållning och något tåligare, tror jag i alla fall.
Klart en daydate med bra packningar osv går att bada med. 100m med skruvad krona lätt.
Det många missar är att när Rolex skriver 100m menar dom 100m djup. Det är deras grej med oystercaset. Inte 10 bar/atm som andra märken gör.
Så igen, givetvis kan du bada med en DD.
@Dbrasco
Edit: kuriosa, min 214270 trycktestades till 10 bar utan att ens reagera. Ej Rolex AD. De trodde den var otät/fel på maskinen först. AD förklarade sen ovan. Dvs, den är tät till mycket mer än 10 bar, 100 faktiska meter.
Osammanhängande kanske. Men väldigt trött nu. Godnatt!![]()
Diamanter och OWG är blytung kombination.Datejust 116234. Jag känner inte att det är något scenario där min inte skulle passa in och väldigt bekväm storlek.
![]()
Kanske utryckte mig klumpigt men det jag menade var att väldigt få kommer känna sig trygg att bada med 50 och 100m WR.Du får såklart tycka vad du vill men ”Du anser att de inte håller för bad” < Fysikens lagar ?
Kanske utryckte mig klumpigt men det jag menade var att väldigt få kommer känna sig trygg att bada med 50 och 100m WR.
Jag skulle inte göra det och klockan skulle därför inte kvalificera dem som ok för bad.
Men detta är ju helt klart skillnad från person till personmen hur många daydate och speedy simmare har vi? Upprop
![]()