Tyvärr låter det fortsättningsvis som en bedragare
Pengarna är nu på väg till ditt konto men på grund av att det är helgdag i Sverige (eller i ett land där hans bank ligger) så gick det inte att överföra pengarna eller så åt hans hund upp bankdosan. Men om en vecka har han en ny. Och då har du både pengar och klocka...
Jag blev blåst på en bärbar dator för 10 år sen. Motsvarande historia, han upptäckte ett fel på datorn och skulle få en grej utbytt på garantin... Skickade fejkade kollinummer. Hans moster eller bror blev sjuk så han behövde åka till hen. Jag minns inte ens alla turer. Men lät alltid trovärdig på telefon. Polisen kunde förstås inte göra något och man räknas av försäkringsbolagen som oaktsam. Men om rätt par dagar så skulle datorn komma. Det har fortfarande inte dykt upp någon dator.
Och som jag skrivit någon gång tidigare är ju de värsta tjuvarna de som ser ut som du och jag. Och återigen är något för bra för att vara sant så är det oftast det. Varför skulle någon som kan mycket om klockor sälja den för mycket mindre än vad den är värd?