• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockköp från utlandet - lite nojig

Vad fan är det för fel på folk?!? Sitter också på jobbet och har en massa viktigt att göra för att kunna komma hem i tid, men kan inte låta bli att checka in och se hur det gått hela tiden. Värsta thrillern, fast med riktiga, sura pengar! Jag lider verkligen med dig, Mille79. Din story har fått mig att definitivt avstå ett köp från NY från en säljare med anmärkningsvärt få referenser.
Hoppas trots allt att du åtminstone får tillbaka pengarna!

Vill du maximera dina chanser att få pengarna tillbaka borde du försöka hitta fler som blivit utsatta för bedragaren bums. Polisen viker sig alltid om det är flera målsäganden emot en bedragare än om du står själv, tyvärr.

Sen skulle jag också kontakta samtliga av säljarens referenser och göra klart för vad som har skett, varför de refererade honom öht. och om de sitter på info om grabben.

25tuss kanske är en lite för liten summa för att sälja vidare skulden men har du all info och det iprincip bara är att "åka och hämta" pengarna för någon mindre nogräknad typ borde det gå.

Aha, du tänker att om man utsätts för brott är det lika bra att själv begå brott. Eller?
Skulle inte rekommendera det men jag lägger inte någon vikt vid vilket av alternativen TS väljer för att ha chansen att få tillbaka pengarna. Därför jag nämnde det i förbifarten längs ned i inlägget.

Finns fö. lagliga alternativ att sälja vidare privata skulder med. Eller ja, ofta agerar de i en laglig gråzon. Men nog om det.

Tack alla för er support. Jag har absolut inga problem att åka ner och lösa det. Och då menar jag inte med hot. När man står ansikte mot ansikte med den man bedragit är det svårt att komma med ursäkter, bakom en datorskärm är allt så mycket enklare.

Fortf inte fått svar på mitt senaste mail men antar att det kommer en ny historia snart

Vill du maximera dina chanser att få pengarna tillbaka borde du försöka hitta fler som blivit utsatta för bedragaren bums. Polisen viker sig alltid om det är flera målsäganden emot en bedragare än om du står själv, tyvärr.

Sen skulle jag också kontakta samtliga av säljarens referenser och göra klart för vad som har skett, varför de refererade honom öht. och om de sitter på info om grabben.

25tuss kanske är en lite för liten summa för att sälja vidare skulden men har du all info och det iprincip bara är att "åka och hämta" pengarna för någon mindre nogräknad typ borde det gå.

En av referenserna har svarat att han inte hade några problem med honom, att allt gick väldigt smidigt till, ja vad ska man tro ...

Enda sättet jag ser att jag kan hitta andra som drabbats av honom är att jag lägger ut hans info.

Kommer avvakta till tisdag sen lägger jag ut det.

Jag är lite förvånad att min bank är helt maktlös. Kan inte göra ett sk&&t eftersom det är sekretess på allt. Hur löser dom dessa brott om bedragaren är skyddad av massa lagar?!?

Jag är lite förvånad att min bank är helt maktlös. Kan inte göra ett sk&&t eftersom det är sekretess på allt. Hur löser dom dessa brott om bedragaren är skyddad av massa lagar?!?

Din bank kan inte göra någonting. När pengarna lämnat ditt konto så är de maktlösa. Både juridiskt och rent tekniskt.
Du måste nog blanda in polisen för att saker och ting ska hända och då är nog oddsen bättre om du åker ner och tar saken i egna händer utan att blanda in våld eller hot, såklart.

Anmälan är inlämnad hos polisen. Ska bli kontaktad av en bekant på måndag som sitter på bedrägeriavdelningen o diskutera vidare alternativen.

En av referenserna har svarat att han inte hade några problem med honom, att allt gick väldigt smidigt till, ja vad ska man tro ...

Enda sättet jag ser att jag kan hitta andra som drabbats av honom är att jag lägger ut hans info.

Kommer avvakta till tisdag sen lägger jag ut det.

Köpte eller sålde han en klocka? Kan ju vara så att han flippat klockor för att samla på sig trovärdiga referenser för att kunna lura folk senare..

Jo. Upp med det på internationella forum med men det vet du ju. Ja riktigt synd, delvis därför det är så svårt att fälla bedragare och att återfinna pengarna. Även om uppgifterna är rätt kan du ju ha riktig otur och att det är en målvakt. Hoppas att det löser sig! Se till att ligga på polisen både i Sverige och Polen så att ärendena inte läggs ned. Typ komplettera uppgifter osv.

Köpte eller sålde han en klocka? Kan ju vara så att han flippat klockor för att samla på sig trovärdiga referenser för att kunna lura folk senare..

Jo. Upp med det på internationella forum med men det vet du ju. Ja riktigt synd, delvis därför det är så svårt att fälla bedragare och att återfinna pengarna. Även om uppgifterna är rätt kan du ju ha riktig otur och att det är en målvakt. Hoppas att det löser sig! Se till att ligga på polisen både i Sverige och Polen så att ärendena inte läggs ned. Typ komplettera uppgifter osv.

Referensen köpte en klocka. Ja vad jag tänkte också att han gjort några shyssta affärer som han använder som referens

Satan va surt. Fick sedan igår ett par mail från suspekta mail adresser som ville att jag skulle kontakta dem ang att de var jätte intresserade av den klocka jag hade lagt ut på blocket. Känner igen detta ganska snabbt eftersom jag sålt en del o ibland råkat ut för bedrägeri försök. Nu har ju du iof köpt men omvänt sker lika mkt bedrägerier.

Det tråkiga med det hela är ju också att den stora massan som trots allt är seriösa köpare o säljare drabbas då alla blir misstänksamma mot varandra till slut

Eftersom jag bad honom återkomma innan kl 18 idag med bevis för att överföringen är gjord annars blir det konsekvenser så kommer här hans uppgifter:

IBAN: PL14114000005123009900000855
BIC: BREXPLPWMBK
Bank: mBank SA Centrala
Tomasz Sobka
Jana Karola Chodkiewicza 6
85-065 Bydgoszcz, Poland

Referenser:

Steven Rodwell [email protected]

Fernando Monge [email protected]

Fick svar nu med en scanning på överföringen

Since my bank has not been confirmed the transfer of funds between my accounts before the weekend I decided to ask a close friend to make the wire to you as my heart would have been heavy leaving away like this. Please wire back as soon as the funds have been confirmed at your end. It will probably happen on monday. I have also been contacted by one of the references asking me to solve this issue with you as it is an embarrassing situation on both ends on which they are not willing to be a part of. Again I am really sorry for this mess.
Please find the data attached.

Fick svar nu med en scanning på överföringen

Since my bank has not been confirmed the transfer of funds between my accounts before the weekend I decided to ask a close friend to make the wire to you as my heart would have been heavy leaving away like this. Please wire back as soon as the funds have been confirmed at your end. It will probably happen on monday. I have also been contacted by one of the references asking me to solve this issue with you as it is an embarrassing situation on both ends on which they are not willing to be a part of. Again I am really sorry for this mess.
Please find the data attached.
Märkligt ändå att han inte ger någon kommentar på ditt mail ang polis anmälan?

Märkligt ändå att han inte ger någon kommentar på ditt mail ang polis anmälan?

Jag tror väl att detta syftade på det också. Överföringen som hans kompis har gjort är från samma bank som jag har så borde ha pengarna på måndag. Skrev också att jag beklagar att det gått så långt och hoppas vi kan lämna det bakom oss och att så snart pengarna finns på mitt konto så tar jag tillbaka anmälan.

Jag tror väl att detta syftade på det också. Överföringen som hans kompis har gjort är från samma bank som jag har så borde ha pengarna på måndag. Skrev också att jag beklagar att det gått så långt och hoppas vi kan lämna det bakom oss och att så snart pengarna finns på mitt konto så tar jag tillbaka anmälan.
Hoppas det löser dig! Lycka till

Tror inte han ska resa någonstans, det är bara något bedragare säger i denna situation för att vinna tid. Sätt dig på ett flyg på måndag när du ser att pengarna inte kommer in ner till Polen och lös det direkt med honom. Ta med dig en god vän så kan ni njuta lite av Staden före ni åker med.

Håller tummarna för att du lyckats höja trycket på honom så pass så att han nu vill göra rätt via den här kompisen och att pengarna trillar in.

Tror inte han ska resa någonstans, det är bara något bedragare säger i denna situation för att vinna tid. Sätt dig på ett flyg på måndag när du ser att pengarna inte kommer in ner till Polen och lös det direkt med honom. Ta med dig en god vän så kan ni njuta lite av Staden före ni åker med.
Rätt onödig kommentar..tycker du inte? Håller tummarna för TS och hoppas att du kan lägga detta bakom dig snart.

Rätt onödig kommentar..tycker du inte? Håller tummarna för TS och hoppas att du kan lägga detta bakom dig snart.

Nej inte alls onödig enligt mig. Snarare realistiskt. Att vara ett steg före är A och O enligt mig. Bara bra om pengarna kommer in på måndag, då behöver man inte gå vidare med andra planer. Men att stå där på måndag utan en plan är däremot onödigt.

ok nu har jag iaf varit hos grannen och två av hans polacker är boendes i närheten av Bydgoszcz. Skulle du inte själv få till någon lösning kan jag åtminstone hjälpa dig med att ge honom ett oväntat besök.

jag hoppas dock detta inte ska behövas.

ok nu har jag iaf varit hos grannen och två av hans polacker är boendes i närheten av Bydgoszcz. Skulle du inte själv få till någon lösning kan jag åtminstone hjälpa dig med att ge honom ett oväntat besök.

Det här låter som en ytterst dålig idé och jag föreslår att om ni ska spinna vidare på det så gör ni det privat.

Bästa iden fram tills nu om inte pengarna är inne på måndag. Hoppas dock det löser sig innan han får besök, dock är det inte mer än rätt åt honom. Bedragare förstår bara ett språk.

Avvaktar besök tills måndag/ tisdag:)

Skämt åsido, Hoppas verkligen inte det ska behöva gå så långt och det känns som att han har reagerat på något jag sagt och att pengarna betalas tillbaka. Men men har haft fel förut...

Tillbaka
Topp