Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så om han gjorde betalningen i fredags borde det finnas på mitt konto imorgon eller att åtminstone banken ser att det är på g?
Svårt och veta när jag ska gå vidare med att kontakta polisen i Polen etc
Ja händer det inget i morrn kan det vara läge.
Han har inte hört av sig nåt mer?
Skickat från min Commodore 64
Väldigt tråkigt detta, och har relativt nyligen också blivit blåst på typ samma summa från en säljare på VRM, som f.ö hade skapat flera olika användarkonto och skapat "bra" omdömen om sig själv som säljare (dessutom från olika IP-adresser) etc etc,
När jag fick dålig känsla av affären kontaktade jag min bank som dessvärre inte lyckades stoppa överföringen innan pengarna landa på bedragarens konto, polisanmälde och skickade till min bank som tog vidare mot banken i USA, de kunde inte ta tillbaka pengarna utan kontoinnehavarens godkännande och således inga pengar.. Banken ville inte täcka det och inga försäkringar som täcker då det var banköverföring... Anmälan lades ner några veckor efter och jag står utan mina slantar...
Hoppas att fallet inte är så för din del, och att det löser sig..
Beklagar verkligen. Inget roligt alls att vara med om kan jag tro. Finns det någon tråd om denna händelse? Jag är själv på g att beställa från USA och jag tänkte försöka att inte råka ut för blåsning. Så jag är intresserad av all info jag kan få.
Nej jag har inte skapat någon tråd om detta, men kort och gott.. Säljarens namn är "Sam23Watches" finns på VRM och Paneristi, WUS etc...
Väldigt tråkigt detta, och har relativt nyligen också blivit blåst på typ samma summa från en säljare på VRM, som f.ö hade skapat flera olika användarkonto och skapat "bra" omdömen om sig själv som säljare (dessutom från olika IP-adresser) etc etc,
När jag fick dålig känsla av affären kontaktade jag min bank som dessvärre inte lyckades stoppa överföringen innan pengarna landa på bedragarens konto, polisanmälde och skickade till min bank som tog vidare mot banken i USA, de kunde inte ta tillbaka pengarna utan kontoinnehavarens godkännande och således inga pengar.. Banken ville inte täcka det och inga försäkringar som täcker då det var banköverföring... Anmälan lades ner några veckor efter och jag står utan mina slantar...
Hoppas att fallet inte är så för din del, och att det löser sig..
Second that.När jag har betalat inom EU (bara gjort två gånger) så har pengarna dragits från mitt konto dagen efter, och dykt upp hos mottagaren dagen efter det. Dvs:
Måndag: lägger betalningen
Tisdag: pengarna försvinner från mitt konto
Onsdag: pengarna syns hos mottagaren
ahhh, jag vet inte om någon av er har Nordea men f***n vilken dålig kundservice dom har och då är jag prioriterad kund. Enligt dom så kan det ta upp till en vecka eller mer, även inom EU. Hon rekommenderade att jag ringer på torsdag och eventuellt kan utlandsavdelningen se om betalningen är på väg (om den inte kommit in tills dess). Detta rimmar ju inte riktigt med vad som sagts här ovan att det tar 1-3 dagar. Moment 22 när den är som bäst
Veldig trist å høre Mille79
Håper det gåt bra til slutt. Får håpe pengene snart er på ditt konto.
Jeg har Nordea og har kjøpt mye fra USA med bankoverføring (wire transfer) og da får selger pengene på konto samme dag, senest dagen etter... Virker rart at det skal ta SÅ lang tid i dette tilfelle
Lykke til![]()
Har det varit expressbetalning då? Annars verkar det konstigt med så kort tid ...
Ja, hvorfor føre penger til utlandet på en annen måte? Ekspress er tingen... Det koster noen kroner, men vil si det verdt det.
Brukte Paypal på fredag og da kunne selger se at han hadde pengene på 15 minutter.
Får håpe "Polen" har penger på vei nå.
Ja, hvorfor føre penger til utlandet på en annen måte? Ekspress er tingen... Det koster noen kroner, men vil si det verdt det.
Brukte Paypal på fredag og da kunne selger se at han hadde pengene på 15 minutter.
Får håpe "Polen" har penger på vei nå.
Trist historia. Underligt beteende hos säljaren. När jag köpte bil i Tyskland gjorde jag efter att jag bestämt mig överföringen via telefonbanken, expressöverföring. Det tog ca en timme innan pengarna satt på kontot.
Kollade i förväg att det gick att få överföringen samma dag, viktigt eftersom jag åkte ner torsdag kväll och bara hade fredagen på mig att handla. En timme var snabbare än banken (Swedbank) trodde men de lovade att det gick att göra samma dag om man ringde innan kl 12.
Hade jag fått besked om polisanmälan osv hade jag nog sett till att göra en sån överföring, om inte annat via polares snabbare och bättre bank eller vadsomhelst.
Ut med allt ni har om honom så jagar vi den här killen med hagel istället för med kula!
Låt polisen sköta ärendet för guds skull... kan man ens vara säker på att det inte är en oskyldig persons identitet som "lånats" för detta?