• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén 17 maj på kaplans nästa lördag....

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Rödingen har för mig nästan ett för högt serie #
för vad som känns ok.

Vill du ha en bra Röding eller en billig???



Billig JA, om det skulle finnas en sådan :D ! Men då skall den vara OK iaf med serienr osv, jag vet att jag får vad jag betalar för naturligtvis. En service på denna går väl minst på 6-10k? om man vill ha den i ett OK skick säkert. I detta fall var det väl om man skulle fått den väldigt billigt, annars inte. Tack för svaret Davvan då är väl denna avskriven för tillfället. Men vad tror du om 16750 GMTn?!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Billig JA, om det skulle finnas en sådan :D ! Men då skall den vara OK iaf med serienr osv, jag vet att jag får vad jag betalar för naturligtvis. En service på denna går väl minst på 6-10k? om man vill ha den i ett OK skick säkert. I detta fall var det väl om man skulle fått den väldigt billigt, annars inte. Tack för svaret Davvan då är väl denna avskriven för tillfället. Men vad tror du om 16750 GMTn?!

Det finns billiga rödsubbar. Allt beror på vad du har för krav?

Med lite flagning på tavlan t.ex, så går de att hitta väldigt billigt.
 

fc2

Rolex
Jag var in en sväng igår för att kolla på ett av objekten på auktionen men om man inte har bra connections på Kaplans så går det enligt uttalande inte att få se några av objekten innan förhandsvisningen nu.



Vad brukar normalt en 321a ligga på för prisnivå?

20-30k. Beror på mycket såsom dot-over-90-bezel, original korna (vilket nästan ingen har), original visare, allmänt skick samt sist men inte minst om den har original bracelet. Pratar här om Speedmaster, 321 Seamaster kan fås från 10k och uppåt för stål och från 25k och uppåt för 14/18K.

Service av 321 kräver normalt att klockan skickas till Bienne därför att Omega har slutat distribuera delar till dessa verk. Det betyder att en service kan vara lite smådyr.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag tycker att även om den röda är i lite sämre skick tycker jag den är väldigt charmig, vintage ska väl vara lite sunkigt eller toppskick?!

@koltrasten har väl en röding i toppskick? ;)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Vad är det som gäller när går auktionen ut? Tider osv? Noll koll
 

Maxim

Cartier
0


Den urtavlan alltså...
 

kedja

Breitling
God dag,

Nysignad på forumet och novis på detta med ur och vintage-ur, men är ju omöjligt att inte bli charmad av både gamla och halvgamla vackra tingestar.
Har samlat på mig 4-5 ur (via köp på nätet) med blandad framgång och än så länge "obetydliga" summor.
Men eftersom detta inte ännu stillat begäret ;-) så har jag fortsatt att kika vidare.
Skulle vilja komplettera med en schysst klocka som är OK i vardagsanvändning, gärna sport/dyk i 60-70-talsstil, och är beredd att "investera" mera denna gång vid rätt objekt...

Så nu skulle jag ödmjukast uppskatta era kommentarer angående nedan:

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019169

- är det vettigt köp? (har en Omega Seamaster 30, därav har jag mest tittat på Omega...)
- renoverad urtavla?
- vad är "vettig prislapp" på denna? (onödigt att betala för mycket, kommer fler tåg skummade jag nånstans här på forumet...)

Tacksam för era kommentarer/inlägg,

kedja
 

fretig

Cartier
God dag,

Nysignad på forumet och novis på detta med ur och vintage-ur, men är ju omöjligt att inte bli charmad av både gamla och halvgamla vackra tingestar.
Har samlat på mig 4-5 ur (via köp på nätet) med blandad framgång och än så länge "obetydliga" summor.
Men eftersom detta inte ännu stillat begäret ;-) så har jag fortsatt att kika vidare.
Skulle vilja komplettera med en schysst klocka som är OK i vardagsanvändning, gärna sport/dyk i 60-70-talsstil, och är beredd att "investera" mera denna gång vid rätt objekt...

Så nu skulle jag ödmjukast uppskatta era kommentarer angående nedan:

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019169

- är det vettigt köp? (har en Omega Seamaster 30, därav har jag mest tittat på Omega...)
- renoverad urtavla?
- vad är "vettig prislapp" på denna? (onödigt att betala för mycket, kommer fler tåg skummade jag nånstans här på forumet...)

Tacksam för era kommentarer/inlägg,

kedja
Charmig klocka i grunden men den där har dels ommålad tavla och är rätt fult polerad. Tycker inte det borde vara något större problem att hitta en i finare skick för 6-7'.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
God dag,

Nysignad på forumet och novis på detta med ur och vintage-ur, men är ju omöjligt att inte bli charmad av både gamla och halvgamla vackra tingestar.
Har samlat på mig 4-5 ur (via köp på nätet) med blandad framgång och än så länge "obetydliga" summor.
Men eftersom detta inte ännu stillat begäret ;-) så har jag fortsatt att kika vidare.
Skulle vilja komplettera med en schysst klocka som är OK i vardagsanvändning, gärna sport/dyk i 60-70-talsstil, och är beredd att "investera" mera denna gång vid rätt objekt...

Så nu skulle jag ödmjukast uppskatta era kommentarer angående nedan:

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019169

- är det vettigt köp? (har en Omega Seamaster 30, därav har jag mest tittat på Omega...)
- renoverad urtavla?
- vad är "vettig prislapp" på denna? (onödigt att betala för mycket, kommer fler tåg skummade jag nånstans här på forumet...)

Tacksam för era kommentarer/inlägg,

kedja

Har varit uppe förr, men jag tycker inte att detta är en fin modell. Känns som en budgetmodell på många vis, tex att vridringen är tillverkad av ett stycke aluminium som på alla billiga dykarur.
 

kedja

Breitling
fretig,
Tack för svar.
HAr någon tips om var man köper just Seamaster 120 är jag tacksam. (har letat runt lite på nätet, inte hittat någon, men kanske jag bara haft dålig tajming...)

Finns det månne någon på forumet som har en 120 reserv? ;-)

Aurum,
om du inte gillar denna dykare, vad kan du rekommendera? (behöver som sagt förkovra mig)
 

Daniel B

Omega
fretig,
Tack för svar.
HAr någon tips om var man köper just Seamaster 120 är jag tacksam. (har letat runt lite på nätet, inte hittat någon, men kanske jag bara haft dålig tajming...)

Finns det månne någon på forumet som har en 120 reserv? ;-)

Aurum,
om du inte gillar denna dykare, vad kan du rekommendera? (behöver som sagt förkovra mig)

Storebror SM (seamaster) 300 är det ju lite annan design på. Lite annat pris också ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är lite förvånad över utgångspriserna på Heuer. Dom modellerna jag gillar har ganska låga utrop och modellerna jag har svårare för ligger ca 30% högre.
Är det jag som har konstig smak?
Är värdet verkligen högre på dom där 70-talsmodellerna med dom speciella boetterna?

Låga utrop:
Carrera 2447 - 9900kr
Autavia 2446 - 9000kr
Höga utrop:
Montreal 110.503 - 13000kr
Montreal 110503w - 13000kr

Jag vet att Kaplans gärna sätter låga utrop på denna kvalitetsauktionen.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
God dag,

Nysignad på forumet och novis på detta med ur och vintage-ur, men är ju omöjligt att inte bli charmad av både gamla och halvgamla vackra tingestar.
Har samlat på mig 4-5 ur (via köp på nätet) med blandad framgång och än så länge "obetydliga" summor.
Men eftersom detta inte ännu stillat begäret ;-) så har jag fortsatt att kika vidare.
Skulle vilja komplettera med en schysst klocka som är OK i vardagsanvändning, gärna sport/dyk i 60-70-talsstil, och är beredd att "investera" mera denna gång vid rätt objekt...

Så nu skulle jag ödmjukast uppskatta era kommentarer angående nedan:

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2651/vara/1019169

- är det vettigt köp? (har en Omega Seamaster 30, därav har jag mest tittat på Omega...)
- renoverad urtavla?
- vad är "vettig prislapp" på denna? (onödigt att betala för mycket, kommer fler tåg skummade jag nånstans här på forumet...)

Tacksam för era kommentarer/inlägg,

kedja

Aurum tvärsågade den precis... Utvecklar imorgon.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Finns en hel del smask, ska bli kul att följa! Håller tummarna på att det plockas hem några objekt till forumet :)
 
Topp