• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén 17 maj på kaplans nästa lördag....

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Ngn här som knep Stellan?

Jag

3azyduta.jpg



Skickat från min Commodore 64
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Royal Oaken. 45 kakor?

Jag sitter och grämer mig lite.

Ni som kollade på den, säg att det är nåt fel på den så att jag slipper må dåligt. Annars måste väl det räknas som ett riktigt bra pris?
 

Whedda

Rolex
Royal Oaken. 45 kakor?

Jag sitter och grämer mig lite.

Ni som kollade på den, säg att det är nåt fel på den så att jag slipper må dåligt. Annars måste väl det räknas som ett riktigt bra pris?

Tittade på den live och den var i "okej" skick men som alltid med den modellen har man ingen aning om hur det ser ut invändigt.
En riktigt fin 14790st med box/papper ligger på 55-60k men urverket är en dealbreaker då kostnad för service är hög.

45k med okänt servicebehov, halvsletet skick och 20% provision är inget superpris...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Yep, tyckte det drog iväg lite väl mycket i slutet, men la ett testbud bara för att få en uppfattning.
I min mening lite väl dyrt slutpris jämfört med samma på med tex. Chrono24.


Fast den du tittar på saknar ju box, cert, osv, plussa på några tusenlappar och du är där!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tyckte väldigt mycket, högt som lågt, drog iväg i pris. Procentuellt känns det som många billigare objekt blev relativt dyra.
 

fc2

Rolex
Tittade på den live och den var i "okej" skick men som alltid med den modellen har man ingen aning om hur det ser ut invändigt.
En riktigt fin 14790st med box/papper ligger på 55-60k men urverket är en dealbreaker då kostnad för service är hög.

45k med okänt servicebehov, halvsletet skick och 20% provision är inget superpris...


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Vad ligger en service på ungefär? I min värld gick den billigt men det var innan jag läste i denna tråd.

Gillar också PP knonon för 390k. Bara jag som tycker det är ett ok pris? En PP krono i 18K för 390 eller en Newman för 1670? Samma urverk (typ.)

Gick även en Seamaster 321 för en ok summa, likaså en av Speedysarna.
 

Whedda

Rolex
Vad ligger en service på ungefär? I min värld gick den billigt men det var innan jag läste i denna tråd.

Gillar också PP knonon för 390k. Bara jag som tycker det är ett ok pris? En PP krono i 18K för 390 eller en Newman för 1670? Samma urverk (typ.)

Gick även en Seamaster 321 för en ok summa, likaså en av Speedysarna.

Service av det verket startar på ca 10k plus delar...

Angående PP chronon så är det såklart mycket pengar men materialkostnaden spelar nog ingen större roll här. Tror den 1579 hade gått betydligt dyrare om den satt på reptilband från fabrik och inte integrerad länk.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Service av det verket startar på ca 10k plus delar...

Angående PP chronon så är det såklart mycket pengar men materialkostnaden spelar nog ingen större roll här. Tror den 1579 hade gått betydligt dyrare om den satt på reptilband från fabrik och inte integrerad länk.
Frågan var dock om inte länken var rätt lättavlägsnad på denna modell? Kollade på VCn med integrerad länk, den var däremot fulpålöddad och inte original om jag minns rätt plus att den var ommålad.
 

Whedda

Rolex
Frågan var dock om inte länken var rätt lättavlägsnad på denna modell? Kollade på VCn med integrerad länk, den var däremot fulpålöddad och inte original om jag minns rätt plus att den var ommålad.

Kollade med Kaplans om detta och enligt dem så var det Patek som hade fått göra det ingreppet i Schweiz men problemet med just Patek är väl om den här klockans referens är specifik för just detta armbandet. Då det är fastlött i boetten är det inte något man bara sätter tillbaka om man ångrar sig och om referensen är specifik till den länken har man ju tappat mycket av att avlägsna den.

1579 såldes ju även på läderband och i t ex rosa guld, platina och stål vilka allihopa betingar betydligt högre pris än den här.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kollade med Kaplans om detta och enligt dem så var det Patek som hade fått göra det ingreppet i Schweiz men problemet med just Patek är väl om den här klockans referens är specifik för just detta armbandet. Då det är fastlött i boetten är det inte något man bara sätter tillbaka om man ångrar sig och om referensen är specifik till den länken har man ju tappat mycket av att avlägsna den.

1579 såldes ju även på läderband och i t ex rosa guld, platina och stål vilka allihopa betingar betydligt högre pris än den här.

Ok, har ingen koll på referenserna, tittade bara lite på infästningen av länken.
 

fc2

Rolex
Kollade med Kaplans om detta och enligt dem så var det Patek som hade fått göra det ingreppet i Schweiz men problemet med just Patek är väl om den här klockans referens är specifik för just detta armbandet. Då det är fastlött i boetten är det inte något man bara sätter tillbaka om man ångrar sig och om referensen är specifik till den länken har man ju tappat mycket av att avlägsna den.

1579 såldes ju även på läderband och i t ex rosa guld, platina och stål vilka allihopa betingar betydligt högre pris än den här.

Ok, tack för bra svar. En i stål med läder hade suttit fint!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
I övrigt så blev jag förvånad att JLC Memovoxen blev så dyr, 15200 kr med möglig tavla.

Tycker att min morbrors Vulcain chrono blev ganska prisvärd, 8000kr. Kanske borde ha köpt den själv. Tror han förväntade sig över 10000kr.
 

Josef B

Bestraffaren
Slarvade du i din research? De kostar tyvärr pengar...
Ja med tanke på att min maxbudget var på 12k. Nu i efterhand skulle jag faktiskt kunnat max till 17k. Jag är ju inte en entusiast som du är när det gäller vintage, och därför så känns det lite sådär i plånboken att lägga ut alltför mycket pengar när man inte kommer använda klockan varje dag. Men den var rysligt fin!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja med tanke på att min maxbudget var på 12k. Nu i efterhand skulle jag faktiskt kunnat max till 17k. Jag är ju inte en entusiast som du är när det gäller vintage, och därför så känns det lite sådär i plånboken att lägga ut alltför mycket pengar när man inte kommer använda klockan varje dag. Men den var rysligt fin!

Ja, med smutsig tavla och okänd servicehistorik vill man inte lägga allt för mycket pengar. Boetten var dock riktigt fin. Syftade endast på att slutpriset inte var oväntat högt, svårt att hitta dem under 30'.
 
Topp