KBK!Jag tänker buda på OQn vara 1220501 så tjing paxxx
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
KBK!Jag tänker buda på OQn vara 1220501 så tjing paxxx
Såg väldigt fin ut!Jag tänker buda på OQn vara 1220501 så tjing paxxx
Du får nog tredubbla det om du ska ha den.82 lax, nu.. trodde vi hade en deal?
Jo jag drömmer om en fin 7031/0 men är plågsamt medveten om dagens prisnivåDu får nog tredubbla det om du ska ha den.
Absolut. Den tickar alla boxar med opolerad boett, fin tavla med matchande visare, prototyppushers, bakelit och rätt länk. Dessutom i fantastiskt fint skicka vad jag kan se.Jo jag drömmer om en fin 7031/0 men är plågsamt medveten om dagens prisnivå
Kaplans Monte Carlon ser riktigt bra ut, håller du med?
Oj, de kostar så mycket? Kollade lite på de senare lite tråkigare modellerna tidigare men hittade ingen home plate då... Kul/trevligt att det kom in en till Kaplans iaf. Pinsamt nog tyckte jag den såg polerad ut första gången jag tittade på den men efter din kommentar får jag hålla med dig, ser härligt ärlig ut. Helt klart ett 300'-verk iaf...Absolut. Den tickar alla boxar med opolerad boett, fin tavla med matchande visare, prototyppushers, bakelit och rätt länk. Dessutom i fantastiskt fint skicka vad jag kan se.
Kaplans kan inte ha haft en sportmössa vad de fått in. Utrop på 30k för en klocka med ett marknadsvärde som kanske är det tiodubbla visar inte på den bästa kollen. Klockan behöver inget lågt utrop för att locka till sig köpare. Snarare bara en risk att den säljs för billigt när de börjar så lågt.
Säljaren lär iaf bli glatt överraskad. De som blir sura över mina kommentarer kan nog lugna sig med att denna knappast flugit under radarn anyway. Det är förmodligen ett bra köp till nästan varje pris då orörda toppexemplar av populära modeller är sjukt sällsynta.
Jag ska gå och köpa tio trisslotter nu.Oj, de kostar så mycket? Kollade lite på de senare lite tråkigare modellerna tidigare men hittade ingen home plate då... Kul/trevligt att det kom in en till Kaplans iaf. Pinsamt nog tyckte jag den såg polerad ut första gången jag tittade på den men efter din kommentar får jag hålla med dig, ser härligt ärlig ut. Helt klart ett 300'-verk iaf...
Fet! Steffo har en sådan om jag inte minns fel
Fet! Steffo har en sådan om jag inte minns fel
Måste bli chef förstSjukt nice! Hade vari chef med en sådan på handleden.
Televerket-bratten lär hamna på forumet känns det som (inte hos mig troligen)
Är ju service tavla+visare, ena kronskyddet har polerats ordentligt. Men gillar du den så kör!Vad tycker panelen om 1665:an som ligger ute?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3035/vara/1218045
Har varit lite sugen på en ett tag och denna råkar vara en årsklocka med rätt månad (iaf på certet).
@Per Du har ju bra koll
Kan inte påstå att jag är påläst men du är säker på att den har bytt tavla och visare? Jag tvivlar väl inte på dig men jag bara frågar så du är säker. Jag kan inte de olika vita dwellersarna.Är ju service tavla+visare, ena kronskyddet har polerats ordentligt. Men gillar du den så kör!
Vad tycker panelen om 1665:an som ligger ute?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3035/vara/1218045
Har varit lite sugen på en ett tag och denna råkar vara en årsklocka med rätt månad (iaf på certet).
@Per Du har ju bra koll
Är inte heller påläst kring den, tyckte bara patinan sg väldigt annorlunda ut jämfört med datumet? Ser nyare ut enligt mig iaf! Men kan såklart ha felKan inte påstå att jag är påläst men du är säker på att den har bytt tavla och visare? Jag tvivlar väl inte på dig men jag bara frågar så du är säker. Jag kan inte de olika vita dwellersarna.
Mk3 och 6.2m låter vettigt enligt DRSD.com
http://www.doubleredseadweller.com/watch-info/white-seadweller/greatwhiteseadweller.html
Ja. Det var inget bra sätt för att avgöra om det är wn servicetavla eller ej.Är inte heller påläst kring den, tyckte bara patinan sg väldigt annorlunda ut jämfört med datumet? Ser nyare ut enligt mig iaf! Men kan såklart ha fel
Utan att ha sett den live så ser det väl ut att matcha rätt okej. Tavlan är blek den med. Patina beror på så otroligt många saker så det är fullt möjligt att en klocka är kritvit och nästa är pippigul.Men om inte det är en nyare tavla hur kan det skilja så mycket i färgerna? Tycker visare ser nästan kritvita ut?
Förstår att patina utvecklas ojämnt men trodde inte man kunde se såna skillnader, speciellt på ytor som utsätts för samma saker. Men tar ditt ord på det eftersom du är mycket mer kunnig på detta och tackar för att man fått lära sig nått nytt!Utan att ha sett den live så ser det väl ut att matcha rätt okej. Tavlan är blek den med. Patina beror på så otroligt många saker så det är fullt möjligt att en klocka är kritvit och nästa är pippigul.
Tycker för övrigt att boetten ser bra ut.
Rekommendationen är självklart att den som jagar parvlar sig till Kaplans och kollar själv men för att avgöra vilken tavelversion det är så är mitt tips att man jämför fonter. Inte patina.
Men om inte det är en nyare tavla hur kan det skilja så mycket i färgerna? Tycker visare ser nästan kritvita ut?
Ja absolut, speciellt visarnatycker du att det skiljer så mkt???
Försöker förstå vad du menar med att det skiljer så mycket, jag tycker att det här exet BASERAT PÅ BILDERNA ser bra ut och utan några oroväckande skillnader men nu tittar jag på telefonen iofs. Måste nog ses live för att fullt ut kunna bedöma om det är utbytta visare eller ej. Jag har en 81:a som är väldigt lik denna i vithet, en arbetskamrat har en 82:a som är något gulare och min 79:a är kraftigt gulnad så 1665 comes in many colors...Ja absolut, speciellt visarna
Absolut förstår att den kan patineras olika och som jag skrivit ovan är jag inte helt säker om den här. Har visare och index patinerats likadant på din? Tycker man ser största skillnaden på visarna mot index eller datumskivan. Jag tycker visarna ser nyare ut men kan ha helt fel och får kolla på klockan när den visas så vi vet med säkerhet.Försöker förstå vad du menar med att det skiljer så mycket, jag tycker att det här exet BASERAT PÅ BILDERNA ser bra ut och utan några oroväckande skillnader men nu tittar jag på telefonen iofs. Måste nog ses live för att fullt ut kunna bedöma om det är utbytta visare eller ej. Jag har en 81:a som är väldigt lik denna i vithet, en arbetskamrat har en 82:a som är något gulare och min 79:a är kraftigt gulnad så 1665 comes in many colors...