• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i brons

Klart ni ska köpa bronsklockor grabbar, bjuder på en bild till på min!

"Ny" patina och nytt band från MickeJ klockan ser för jäklig ut men jag älskar det!

image.jpg
Teaser! Den bilden väcker verkligen suget att vilja se mer! Jag får en skön steampunkvibb...
Edit: blev så till mig att jag glömde att du hade lagt upp bilder i början av tråden men vill ändå se mer!

• Like
Reactions: JLW
Gör ett försök att väcka upp den här tråden då jag själv blivit sugen på en klocka i mässing.
Hur är de rent hållbarhetsmässigt? Reptålighet jämfört med rostfritt känns som en risk?
Jag är personligen inte helt överens med när det blir för mycket patina på klockorna och vill behålla en viss glans i mässingen. Är det möjligt utan att behöva putsa ihjäl sig? Vad putsar ni i så fall med?
Ngn med erfarenhet av Aevig Valkyr Bronze, bild från nätet nedan?
Tycker designen är klockren med skön sjuttiotalskänsla
image.jpeg
Aevig Valkyr är riktigt snygg och rätt storlek. Fin design och kvalitetskänsla men jag är partisk då jag säljer dessa i min butik.
DAlw8xS.jpg

Zelos Abyss är en riktigt fet bronsklocka. Och Zelos Helmsmann är och fin om man inte vill ha en riktigt lika grov.
Sen har väl Helberg nån modell också, -tror att det kanske är CH6 som finns i brons.

Edit: såg nu att någon redan tipsat om Zelos tidigare i tråden.

Zenith har en flygare på 45 mm i brons Type 20 Extra Special, ligger kring 50-55 på chrono24.

Zenith-Pilot-Bronze-29.2430.679.21.C753.jpg

Lånad bild från internet.

Ingen som har ngn åsikt/erfarenhet kring att hålla mässingen i god form?
Behöver inte vara gnistrande men vill inte att hela klockan blir grön...
Robusthet kontra rostfritt?

Jep, dock ingen fysisk butik och alla tre modeller finns i lager just nu. Postar samma eller nästa vardag med posten och fri frakt.
Ok, får invänta ett par löneutbetalningar, sedan skall vi nog göra affär. Hade varit gött å få klämma på ngn innan köp dock...

Jep, dock ingen fysisk butik och alla tre modeller finns i lager just nu. Postar samma eller nästa vardag med posten och fri frakt.
Blev en beställning idag @JCE :) Klockan verkar fått mkt goda omdömen...
Frakten ville du dock ha €3 för? Hur är brandslangsbanden i mjukhet? De ser j*vligt fräcka ut och rolig idé. Det går inte att få sådant i stället för orginalbandet som inte riktigt tilltalar mig?

Tillbaka
Topp