• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

En Rolex 1655 (rätta mig om jag har fel)i filmen 3 days to kill.
3dayskill.png

Jag sitter och tittar på serien Damages på svt play. Någon som lyckats spotta något i den?

Uppdatering: I andra säsongen som nu går på SVT(play) verkar klockparken ha uppdaterats. Bl.a. har toffel-advokaten fått en Rolex, GMT(?). Den produktplaceringen har nog Rolex betalt för, syns mycket tydligt och ofta!

Är det någon som har lyckats spotta McConaugheys klocka i True Detective? Har kikat på andra forum men än så länge inte blivit övertygad om någon specifik modell. Vi kan av andra bilder konstatera att det är en dykare med bubbla och skyddad krona. Sannolikt även mercedesvisare.

Any takers?

true-detective-skip-crop.jpg

Är det någon som har lyckats spotta McConaugheys klocka i True Detective? Har kikat på andra forum men än så länge inte blivit övertygad om någon specifik modell. Vi kan av andra bilder konstatera att det är en dykare med bubbla och skyddad krona. Sannolikt även mercedesvisare.

Any takers?

Någon typ av Seikodykare?

Any takers?

Finns en står tråd på Watchuseek (http://forums.watchuseek.com/f2/matthew-mcconaugheys-watch-true-detective-968956.html) där de försöker klura ut vilken det kan vara. Tror inte de är ense om vilken det kan vara dock tyvärr. Den är jävligt ball dock, klockan.

Finns en står tråd på Watchuseek (http://forums.watchuseek.com/f2/matthew-mcconaugheys-watch-true-detective-968956.html) där de försöker klura ut vilken det kan vara. Tror inte de är ense om vilken det kan vara dock tyvärr. Den är jävligt ball dock, klockan.

kollade tråden o det stog såhär efter att nån hade mailat produktionsbolaget.

I've checked with the prop master and it turns out to be an old Lorus sports watch from the mid nineties.
Hope that helps!
A

Mitt nästa projekt ska antagligen bli att få tag på klockan som Tom/Maverick hade i Top Gun (inte det exemplaret alltså, utan modellen). Efter lite lättare research har jag fått fram att det sannolikt var en Porsche Design Orfina (kan ev. varit fler - i vart fall hade vissa av stuntsen andra klockor, bl.a. en Rolex). Nedan några bilder - någon som vet/kan bekräfta att det är den klockan som jag ska ut och jaga?

topgun.JPG
topgun2.JPG
TopGun3.jpg
Topgun4.jpg
TopGun3.jpg

I TV serien Modern Family har Ed O'Neill (Jay) en del häftiga klockor. Har inte lyckats identifiera alla men man ser tydligt en Bell & Ross, Daytona och Submariner. Kul med en karaktär som byter klockor, stämmer in med hans ekonomiska situation i serien.

jay-modern-family-ss-rolex-daytona-screen-still.png
bddd405f1a6e7bd50f85029ac555656c.jpg
bilz.jpg

Tillbaka
Topp