Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha tyckte också den såg skum ut! Serien i sig var även den ganska oklar...Såg precis att det använde sig av en tokfake daytona i SVT serien ettor och nollor... synd... helt fel box också...
Såg precis att det använde sig av en tokfake daytona i SVT serien ettor och nollor... synd... helt fel box också...
Mm Gustaf bar en sådan tror ja...Såg också det, men ena killen hade väl en Sub-C i guld?
Någon som vet vilka klockor som passerar i House of cards? IWC av något slag på Frank ibland men han rullar runt flera.Vilka? Att Russo har en Sub har väl redan nämnts.
Tror jag sett en Breitling navitimer och en Monaco också. Vet att Kevin Spacey har åtminstone tre stycken IWC varav en portuguese och en da vinci
Pawn Stars
Kanske lite OT men ändå relaterat till tråden. Någon som vet ifall klocktillverkarna aktivt bearbetar filmbolagen att låta sina klockor synas i filmer? Jag kan tänka mig att i vissa "större" filmer så finns intresse att koppla ihop klockmärke med huvudperson eller temat (tänker främst på Omega och James Bond) och då pytsar de väl in pengar i produktionen oxå (ni som sett de senaste James Bond filmerna förstår nog...) men är det oftast att skådespelarna själva som väljer sina klockor?
Grymt, senaste avsnittet?
Om man lyssnar på Jakes Rolex podcast då han intervjuar T. Walker Lloyd (f d Rolex-chef av något slag), så är det inte så. Rolex gav ibland bort klockor till kändisar, men betalade aldrig aktivt för att synas i filmer - D.v.s. att de inte betalat för produktplacering.keroro
Jag skulle säga att det är en blandning, ibland har skådespelare egna klockor på sig. Men detta bör enbart ske när dessa passar in i filmen. Tror dock att ett märke som Rolex pumpar in pengar i vissa filmproduktioner för att få synas. Det är ju trots allt bra reklam om ens klocka syns hyfsat tydligt. Så det är säkert produktplacering som i alla branscher.
Om man lyssnar på Jakes Rolex podcast då han intervjuar T. Walker Lloyd (f d Rolex-chef av något slag), så är det inte så. Rolex gav ibland bort klockor till kändisar, men betalade aldrig aktivt för att synas i filmer - D.v.s. att de inte betalat för produktplacering.
T.ex. ville filmbolaget ha pengar för att James Bond skulle fortsätta använda Rolex, men de jobbar inte så. Därför blev det Omega i stället, för de pröjsade.
http://rolexblog.blogspot.se/2008/12/t-walker-lloyd-interview.html
Bond filmerna är väl ett ypperligt exempel på det. Där Rolex och Omega varit väldigt framstående. Men det har ju figurerat en rad andra märken också.Kanske lite OT men ändå relaterat till tråden. Någon som vet ifall klocktillverkarna aktivt bearbetar filmbolagen att låta sina klockor synas i filmer? Jag kan tänka mig att i vissa "större" filmer så finns intresse att koppla ihop klockmärke med huvudperson eller temat (tänker främst på Omega och James Bond) och då pytsar de väl in pengar i produktionen oxå (ni som sett de senaste James Bond filmerna förstår nog...) men är det oftast att skådespelarna själva som väljer sina klockor?
Om man lyssnar på Jakes Rolex podcast då han intervjuar T. Walker Lloyd (f d Rolex-chef av något slag), så är det inte så. Rolex gav ibland bort klockor till kändisar, men betalade aldrig aktivt för att synas i filmer - D.v.s. att de inte betalat för produktplacering.
T.ex. ville filmbolaget ha pengar för att James Bond skulle fortsätta använda Rolex, men de jobbar inte så. Därför blev det Omega i stället, för de pröjsade.
http://rolexblog.blogspot.se/2008/12/t-walker-lloyd-interview.html
Tror att det är så, iaf. om man lyssnar på podcasten. De går genom en herrans massa kändisar.Intressant att höra! För att spinna vidare på ämnet, hur är det då med alla dessa ambassadörer då? Jag läste ett inlägg i annan tråd där det stod att Rolex ambassadörer inte får betalt utan gör det för "äran" att bära Rolex. Själv har jag svårt att tro på detta men märkligare saker har hänt i världshistorien.
http://www.sportsbusinessdaily.com/...r-Federer-Signs-Ten-Year-Deal-With-Rolex.aspxTror att det är så, iaf. om man lyssnar på podcasten. De går genom en herrans massa kändisar.
Rekommenderar att lyssna.