• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

d06pzEF.png

Sub från serien Gotham.

XceJZkN.png

En TAG aquaracer 500m Från Jack Reacher.

En Sub med polerade mittlänkar? Skumt.

Fakesub i Homeland S4E02. Framgår inte riktigt av bilderna men den hade väldigt tydliga PCL och bezeln visar att det inte är en GMT-C. Skäms homeland!
vlcsnap-2014-12-09-14h24m18s123.png

vlcsnap-2014-12-09-14h30m28s189.png

Corey Stoll (herrn från Homeland) har även rockat en speedy pro i "The Strain" där han även pratade om att han hade bytt bort sin Rolex mot en Land Rover Defender. Men jag håller ändå med CaptainOats att hela klocka ser fel ut. Speciellt kronskydd, bandhornens bred & PCL.

Bild från house of cards där subben ser helknas ut:
HouseOfCards_Rolex.jpg

Instämmer.. PCL på en Sub = varningssignal
Kan vara eftermonterat, vad vet jag. Dock ser kronskyddet skumt tunt ut.

En mycket trevlig Schaffhausen i en, förövrigt, sevärd film - The Longest Week. Någon som kan urskilja vilken modell det är?

Skärmavbild 2014-12-14 kl. 15.59.27.png

(Skön produktplacering?)
Skärmavbild 2014-12-14 kl. 16.02.17.png

I filmen Infernal Affairs II (Mou gaan dou II) är det Rolex-bonanza. Finns på Netflix. Som oftast är dock 2an klart sämre en den första (som knäcker!!!)

Jag lånar tråden och smyger in på, programledare på TV. Under handbolls EM så har TV4 Sportens Max Grinndal skymtat med sin nya klocka. Först tänkte jag att det var en Hublot Big Bang. Men på den andra bilden blir jag tveksam. Jag känner inte igen det vita runt kronografen.

max.jpg
max2.jpg

Jag har sett i princip varenda film som finns, därav denna spotting: Nicolas Cage i filmen Tokarev (1/10 i betyg) har en U-Boat.

Såg Wild Things igår och noterade att Matt Dillon bar en skönt blekt Sub, jag kan inte urskilja vad det är för ref, men kanske en 1680? Lämnar det definitiva bestämmandet till kören.
Kan ju tyckas lite konstigt att en studievägledare har en sån klocka? Någon som vet om det är dillons egna?
Snodd bild från nätet.

image.jpg
image.jpg

Ed O'Neil i Modern family med vad som ser ut att vara en halvgammal speedy på läderstrap :) Jag undrar om det inte är hans egen då man tidigare i serien sett honom bära bland annat: sub, bell & ross, daytona samt att hans karaktär önskat sig en keramisk 10-dagars panerai. Misstänker han är en riktig klocktok :D

Skulle ni ha svårt att hitta speedmaster så är den nere till höger i bild ;)
vlcsnap-2015-01-15-21h12m05s125.png

Tillbaka
Topp