• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Leif GW och hans DJ är väldokumenterade. Här kommer ytterligare en bild på den dinkan från serien "På jakt med Lotta och Leif"

Skärmavbild 2015-11-05 kl. 19.27.31.png

Senast ändrad:
Började sakna The Sopranos, så nu tittar jag genom hela serien igen, och då ser jag något jag inte tidigare lagt märke till;
En ful, dålig skitkopia (inte för det finns några bra kopior) av en Rolex Daytona, där man tydligen kan "set one of the the dials to the millennial countdown"....
fulrålle.PNG

• Like
Reactions: Ako
Började sakna The Sopranos, så nu tittar jag genom hela serien igen, och då ser jag något jag inte tidigare lagt märke till;
En ful, dålig skitkopia (inte för det finns några bra kopior) av en Rolex Daytona, där man tydligen kan "set one of the the dials to the millennial countdown"....
fulrålle.PNG

Men vafan!!!
Det är scenen när prästen får klockan av Rosie, korrekt?

Är det någon som vet vad Jakob Eklund har för klocka på sig i de senaste Falk-filmerna? Har letat efter bilder men kan inte finna någon bra utan lägger upp denna som är det bästa jag hittat på nätet. Läste här att Seth Rydell i serien har (bla) en Racing Touch från Tissot. Det framgick oxå att medlemmar i GSI-teamet skulle bära klockor från Tissot och Certina. Jag är väldigt nyfiken på att få reda på vad det är för modell Johan Falk har på handleden. Någon som vet? Då blir jag glad! :)

Är det någon som vet vad Jakob Eklund har för klocka på sig i de senaste Falk-filmerna? Har letat efter bilder men kan inte finna någon bra utan lägger upp denna som är det bästa jag hittat på nätet. Läste här att Seth Rydell i serien har (bla) en Racing Touch från Tissot. Det framgick oxå att medlemmar i GSI-teamet skulle bära klockor från Tissot och Certina. Jag är väldigt nyfiken på att få reda på vad det är för modell Johan Falk har på handleden. Någon som vet? Då blir jag glad! :)
Jag vill minnas att Johan Falk var affischnamn för G-Shock.

Det är extremt vanligt att Longines sponsrar. Sök igenom deras sortiment.

Tack för alla svar!

Jag vill minnas att Johan Falk var affischnamn för G-Shock.
Jo, det minns jag att han var i de första filmerna och att den G-shock klockan syntes där.

Det där är dock inte någon G-Shock. Ser ut lite som en IWC, eller iallafall en IWC-inspirerad klocka.
Ja, svårt att veta vad det är för modell. Ska kolla IWC.

Ja det ser onekligen inte ut som en Casio. Jag minns bara den här kampanjen:
JohanFalkRiseman.jpg
Just det, den ja, minns den! :)

Det är extremt vanligt att Longines sponsrar. Sök igenom deras sortiment.
Tackar, det ska jag absolut kolla!

• Like
Reactions: K-S
Jag har kikat mer på denna... Ser ut att vara månfas klockan sex. Och strax ovanför klockan tre (typ kvart i tre) är nåt som ser ut som en logga, möjligtvis Longines. Men kan inte hitta nån klocka som ser ut som denna.

Jag har kikat mer på denna... Ser ut att vara månfas klockan sex. Och strax ovanför klockan tre (typ kvart i tre) är nåt som ser ut som en logga, möjligtvis Longines. Men kan inte hitta nån klocka som ser ut som denna.
Jag letar som en galning och försöker sitta och kika på bilder på olika tillverkare men vad tros om den här modellen (Tissot Carsot Automatic Chronograph)? Kan det vara den? (Ber om ursäkt för den stora bilden)

Eller något i stil med denna (även om inte det stämmer utseendemässigt i boetten så är det ju ganska snarlikt i övrigt). Modellen heter Tissot PRC200 Automatic Chronograph.

Men den första klockan... Kan det kanske vara en sådan? :)

image.jpeg
Uppmärksammade denna klocka i Johan Falk National Target, tid 1:10:44. Någon zenith defy modell. Okunnig om äktheten, någon som kan flika in med kunskap ?:)

Jag letar som en galning och försöker sitta och kika på bilder på olika tillverkare men vad tros om den här modellen (Tissot Carsot Automatic Chronograph)? Kan det vara den? (Ber om ursäkt för den stora bilden)

Eller något i stil med denna (även om inte det stämmer utseendemässigt i boetten så är det ju ganska snarlikt i övrigt). Modellen heter Tissot PRC200 Automatic Chronograph.

Men den första klockan... Kan det kanske vara en sådan? :)
Jag tror du kan ha rätt! Det jag tycker ser ut som en månfas på Johan Falks klocka kan mycket väl bara vara ljuset som spelar mig ett spratt, ett index som blänker lite extra. Dom olika stora subdialsen verkar stämma, och det jag tyckte såg ut som Longines logga med vingarna är nog "Tissot 1853" som på avstånd ser mer solitt ut.
Bra jobbat!

Satt och kollade på Arkiv X och Mulder såg ut att ha en Omega Dynamic Chronograph. Sen hittade jag den här sidan, där de listar de olika klockor han haft. http://foxmulderswristwatch.com/brands

Haha... Rätt uppenbart att det är rätt överkomligt att registrera domännamn nu för tiden! ;)
Det är ju trots allt en sajt som inte direkt är sprängfylld med info!

Gick väl en sådan på Tradera för nån vecka sedan. Gillade visarna, färgerna, och tavlan överlag, men det var väl lite väl wacky index för en gammal formgivare som jag.

Tillbaka
Topp