• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

e2148cd2e52baaf99fe808ee551af06e.jpg

ec3cacbd2c090e49239338e9830639d5.png

The Age of Adaline

Matthew Mcconaugheys rollfigur "Rust"s klocka:
61b7e99efffcda72d33edadb5ef27f8c.jpg

Identifierad som en mid 90's Lorus vilket även verifierats av användare på WUS genom seriens rekvisitör. Modellen som finns att tillgå idag är Lorus RXN53BX9 alternativt RXN53BX8 med gummiarmband. Jag köpte precis en 9:a som visas på bilden nedan. Det finns dock vissa kosmetiska skillnader mellan min klocka och den Rust har i serien: Han har en förstoringsplupp på glaset för datumet(ursäkta vet inte vad det heter) samt mercedesvisare vilket gör härligheten ännu mer Rolexig. Bandet på hans klocka är också utbytt till ett sådant som visar knophastighet.
Jag gjorde en liten tråd och en minirecension på min klocka:
https://klocksnack.se/threads/klockan-från-true-detective.43942/#post-1051699
lorus1-jpg.189793

attachment.php

edit: osäker på datumförstoringen, enligt ebaysäljare som hävdar att hans klocka är den Rust har så är det inte en sådan:
http://www.ebay.com/itm/VINTAGE-WAT...Y-RARE-MINT-/161806184978?hash=item25ac667212

Senast ändrad:
image.jpg
image.jpg
Raymond Reddington i Blacklist bär en Rolex GMT master 16700 på jubilee. Har även sett i vissa avsnitt att han bär något med mörk vridring som liknar en sub.

Var på bio förut ikväll och såg The Martian och hade en förutfattat tro om att den skulle försöka efterlikna Interstellar. Det stämde inte, men sen fick man se vilket märke på klocka som Matt Damon bär.
Och ja, det var en Hamilton :cigar:

Var på bio förut ikväll och såg The Martian och hade en förutfattat tro om att den skulle försöka efterlikna Interstellar. Det stämde inte, men sen fick man se vilket märke på klocka som Matt Damon bär.
Och ja, det var en Hamilton :cigar:

Jag noterade det också. Det var ju en likhet iallafall, betydlig sämre film än Interstellar dock.

Huvudpersonen i HBO-serien "Power" bär Patek Philippe. Är dock dålig på PP's modeller.
Huvudpersonen i "Lie to me" skiftar mellan en Rolex Pepsi och en Sub.

Såg Specter i går :) Fin Omega (den nya på nato), men vad är det för (Omega?) han bär i början och slutet av filmen?

Tillbaka
Topp