• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

Ja, har alltid tyckt den modellen är ganska snygg och lagom storlek för mig, vet du hur mycket den på tradera gick för?

Satt och kollade på Arkiv X och Mulder såg ut att ha en Omega Dynamic Chronograph. Sen hittade jag den här sidan, där de listar de olika klockor han haft. http://foxmulderswristwatch.com/brands

x-files.jpg

OMG2116.jpg
Jag som var rätt nära att lägga ut min dynamic chrono på köp & sälj! Nu börjar man tveka på om man ska ha kvar den

Har en som köptes nos här på forumet som har blivit använd knappt 10 gånger senaste året ... Kan säljas för runt 9 om intresse finns! (Klistermärket kvar på boettlocket och i nyskick)

Corrado "Junior" Soprano har på sig vad som ser ut som en Rolex Datejust 16013/16233, dock så är den "uppochnedvänd"/för vänsterhänta. Äkta? Någon som vet? Och uppspelningen ar alltså inte spegelvänd...

Skärmklipp.PNG

Edit: har han den på sig uppochned för marknadsföring kanske?
Edit2: Ser att även datumbubblan är "åt rätt håll" i förhållande till kronan.

Corrado "Junior" Soprano har på sig vad som ser ut som en Rolex Datejust 16013/16233, dock så är den "uppochnedvänd"/för vänsterhänta. Äkta? Någon som vet? Och uppspelningen ar alltså inte spegelvänd...

Skärmklipp.PNG

Edit: har han den på sig uppochned för marknadsföring kanske?
Edit2: Ser att även datumbubblan är "åt rätt håll" i förhållande till kronan.
Man kan även se att loggan är vänd mot honom, dvs åt fel håll. Så han har alltså en "vanlig" DJ på "rätt" handled (alltså en klocka "avsedd" för vänster handled, på vänster handled) uppochner.
Det kanske är så att andra ska kunna se tiden och berätta för honom. :D

Man kan även se att loggan är vänd mot honom, dvs åt fel håll. Så han har alltså en "vanlig" DJ på "rätt" handled (alltså en klocka "avsedd" för vänster handled, på vänster handled) uppochner.
Det kanske är så att andra ska kunna se tiden och berätta för honom. :D
Ja, nu när du säger det.. :D

Sitter och kollar in skräprullen Collateral Damage med Mr Terminator och spottar hans dinka och undrar givetvis vad det är för någon..

3EC30DA2-53CC-4906-BC74-A55463EEA06B_zpss0kiqtxd.jpg

En snabb Googling senare och man får veta att det är en Audemars Piguet Royal Oak Offshore.

Jay i modern family glider sköna dinkor. Bland annat Rolex
image.jpeg

Mycket! Tycker den serien är riktigt charmig när det kommer till klockor, och bra i största allmänhet! Phil har väl någon rolig klocka har jag för mig.
Jay har ju bland annat sportat en Sub, och relativt nyligen en Speedy. I de flesta avsnitt verkar han ha en vittavlad Daytona, och någon svart klocka som jag inte har koll på..

Mycket! Tycker den serien är riktigt charmig när det kommer till klockor, och bra i största allmänhet! Phil har väl någon rolig klocka har jag för mig.
Jay har ju bland annat sportat en Sub, och relativt nyligen en Speedy. I de flesta avsnitt verkar han ha en vittavlad Daytona, och någon svart klocka som jag inte har koll på..

Phil kör en svart sub har jag för mig. Jay har som sagt en gedigen samling, finns även ett avsnitt där han får en Panerai av frugan!

Ja den har jag också lagt märke till... Som @Zalath nämnde ovan så finns det ett antal klockor i serien! Ett riktigt nöje :)

Tillbaka
Topp