• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i filmer/serier osv...

SubC i The Big Short:
Screen Shot 2016-03-06 at 09.47.05.png

SubC i The Big Short:
Screen Shot 2016-03-06 at 09.47.05.png
Tror faktiskt det är en 16610 och inte en SubC. Trodde också det var en SubC då ringen reflekterade som en keramisk. Finns bättre bilder då han sitter utomhus och håller händerna för huvudet, då ser man kronskydden som tillhör de femsiffriga modellerna :)

EDIT: Sedan kom väl den keramiska suben 2010 tror jag? Filmen ska ju "utspelas" för det mesta fram till 2008, tror de måste ha tänkt på det, kanske.. :rolleyes:

Senast ändrad:
Tror faktiskt det är en 16610 och inte en SubC. Trodde också det var en SubC då ringen reflekterade som en keramisk. Finns bättre bilder då han sitter utomhus och håller händerna för huvudet, då ser man kronskydden som tillhör de femsiffriga modellerna :)

EDIT: Sedan kom väl den keramiska suben 2010 tror jag? Filmen ska ju "utspelas" för det mesta fram till 2008, tror de måste ha tänkt på det, kanske.. :rolleyes:
Tog en ny skärmdump från ett senare tillfälle i filmen och jag tror jag står fast vid mitt första uttalande :cool:
Screen Shot 2016-03-06 at 15.26.49.png

Sub C, 100%. Sorry :rolleyes:
Hollywood tänker inte alltid på tidsenlighet :bookworm:

Hej, Paul Giamattis rollfigur Charles "Chuck" Rhoades Jr. i tv-serien Billions visade i avsnittet som släpptes igår på HBO att han har en riktigt nice dinka. Kan forumet hjälpa till och identifiera den? TV-serien Billions är för övrigt riktigt bra, iallfall om man tycker om drama i finansvärlden.
k1.JPG
k2.JPG
Billions rockar och men tyvärr har min älskade fattat tycke för den serien och vill slå mig i skallen med något hårt när jag försöker pausa och glo på alla trevliga klockor som flashar förbi.... :-(
Det var enklare under Entourage tiden, den serien hatade hon så då fick jag vara i fred....

Haha! Kollar på senaste avsnittet av Modern Family och Jay sover med en Daytona:
Jay1.png

Scenen några minuter senare har han bytt till en GMT (tror jag, har inte sett den tidigare):
Jay2.png

Manny har också en ny klocka i avsnittet (åtminstone inte en jag har sett tidigare), ser ut som en helguldsdaytona, men länkarna verkar mörkare i mitten. Fejk? Ni får nog kika på avsnittet för att klura ut vad det är, orkar inte ta fler screenshots på den.
Manny.png

Tillbaka
Topp