Alberget4a
Guld
Brosnan känns bra mycket mer Reverso än Bond.Jepp, den syns i var och varannan scen, sitter oförskämt bra på Brosnan, bra mycket bättre än Omegan han springer runt med i Bond...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Brosnan känns bra mycket mer Reverso än Bond.Jepp, den syns i var och varannan scen, sitter oförskämt bra på Brosnan, bra mycket bättre än Omegan han springer runt med i Bond...
Tyckte jag såg samma klocka i A long way down så förmodligen hans egna.Äventyraren Thomas Crown, Pierce Brosnan kör med en trevlig Reverso
Roligt när de tänker till i filmer gällande klocka.Benicio Del Toro verkar sporta G-Shock GW-9052 (?) i nya Sicario-filmen. Passande!
Däremot verkar ju hans siktlinje gå under rödpunkten...Benicio Del Toro verkar sporta G-Shock GW-9052 (?) i nya Sicario-filmen. Passande!
Sylvester Stallone i Expendables undantagen.Ska sägas att den största delen av dem klockor skådespelare använder i filmerna är utlånade klockor av tillverkare som använder det som produktplacering i marknadsföringssyfte.
Skådespelaren får sedan vanligen inte behålla klockan/klockorna utan dessa återlämnas till tillverkaren för att användas i andra filmer eller marknadsförinssyften, som reklamfilm, bilder o.s.v.
Vilken klocka som ska användas bestäms av regissör och producent, samt givetvis tillverkaren och om denna vill att deras produkt ska synas i just den filmen. Därav brist på kvalitetsklockor som Patek och AP i lågbudgetfilmer och givetvis tvärtom i stora produktioner med stor målgrupp.
Så att en skådespelare bär en klocka i en film behöver inte alls betyda att han äger den, eller ens att han valt att bära den själv. Det är rekvisita, precis som kläderna han bär under en inspelning.
Sylvester Stallone i Expendables undantagen.
Och Rambo.
Visst är det så. Nu när du säger det så är det nog bara Mr Stallone som jag kommer på som (typ) alltid kör med sina Panerai...Ja självklart finns det stjärnor som säkerligen får behålla precis vad dem vill. Där stjärnan styr hela produktionen samt kan välja fritt bland tillverkare. Men jag tror inte det är många. Stallone och Guvernören kanske.
Visst är det så. Nu när du säger det så är det nog bara Mr Stallone som jag kommer på som (typ) alltid kör med sina Panerai...
Finns ju också en AP ROO T3 LE som Arnold också sportade i Terminator 3. En mördarrobot från framtiden som beväpnar sig med ett avsågat hagelgevär och en AP liksomÄr man så stor skådespelare så blir det ju lite tvärtom. Där bygger ju hela filmen kring skådespelaren och stjärnan och inte tvärtom. Finns ju filmer som produceras specifikt för vissa stora skådespelare som Stallone och Arnold. Som filmen Daylight till exempel, där tillverkade ju Panerai en specifik modell med det namnet.
Sylvester Stallone i Expendables undantagen.
Och Rambo.
Haha håller med!Egentligen inte riktigt passande med karaktären Rambo.
"I am a lonely hobo-special forces-übermensch, disillusioned with civilian life that ownes nothing besides my clothes, a crappy riverboat and this 8,000$ Panerai watch"
Vackert. Finns dock med i tråden redan... Har jag för mig ..
Billions säsong 3
Känner bara att jag måste klämma in en kommentar här då det är relevant .. Sly kör inte Panerai längre , senast han körde Panerai var januari 2016 har jag för mig. Anledningen? För att Panerai släppte re-issues av hans "Slytech" och "Daylight" modeller utan att han fick en del av kakan - vid två tillfällen. En gång 2014 och en gång i början av 2016 (PAM785 och PAM786). Numera bär han Richard Mille och Rolex.Visst är det så. Nu när du säger det så är det nog bara Mr Stallone som jag kommer på som (typ) alltid kör med sina Panerai...
Känner bara att jag måste klämma in en kommentar här då det är relevant .. Sly kör inte Panerai längre , senast han körde Panerai var januari 2016 har jag för mig. Anledningen? För att Panerai släppte re-issues av hans "Slytech" och "Daylight" modeller utan att han fick en del av kakan - vid två tillfällen. En gång 2014 och en gång i början av 2016 (PAM785 och PAM786). Numera bär han Richard Mille och Rolex.
Åhf*n. Det hade jag ingen aning om. Man ser ju honom å andra sidan inte i såå mkt nuförtiden. Men tack för uppdatering!Känner bara att jag måste klämma in en kommentar här då det är relevant .. Sly kör inte Panerai längre , senast han körde Panerai var januari 2016 har jag för mig. Anledningen? För att Panerai släppte re-issues av hans "Slytech" och "Daylight" modeller utan att han fick en del av kakan - vid två tillfällen. En gång 2014 och en gång i början av 2016 (PAM785 och PAM786). Numera bär han Richard Mille och Rolex.
Snacka om girigt
Det finns flera skådisar som väljer att sporta sina egna klockor. Ett bra exempel var Steve McQueen som sportade sina egna klockor. Han var även duktig på att kräva betalt av filmbolagen för att han lånat/bar sina egna klockor.Ja självklart finns det stjärnor som säkerligen får behålla precis vad dem vill. Där stjärnan styr hela produktionen samt kan välja fritt bland tillverkare. Men jag tror inte det är många. Stallone och Guvernören kanske.
Det finns flera skådisar som väljer att sporta sina egna klockor. Ett bra exempel var Steve McQueen som sportade sina egna klockor. Han var även duktig på att kräva betalt av filmbolagen för att han lånat/bar sina egna klockor.
Istället för att filmbolaget/producenterna skulle hyra/köpa/produktplacering krävde McQueen att han bar sina egna klockor i filmerna. Och i efterhand brukade han fakturera filmbolagen just för att hans klockor använts i filmerna. Han var duktig på att mjölka ur så mycket han kunde. Han kunde uppfattas som snål och divig ibland men samtidigt skänkte han en förmögenhet till barnhemmet där han växte upp. En väldigt intressant karäktär minst sagt. R.I.PNu hänger jag inte med. Ville han ha betalt av filmbolaget för att han bar en klocka i filmen i fråga? Varför skulle filmbolaget betala honom för det?
Istället för att filmbolaget/producenterna skulle hyra/köpa/produktplacering krävde McQueen att han bar sina egna klockor i filmerna. Och i efterhand brukade han fakturera filmbolagen just för att hans klockor använts i filmerna. Han var duktig på att mjölka ur så mycket han kunde. Han kunde uppfattas som snål och divig ibland men samtidigt skänkte han en förmögenhet till barnhemmet där han växte upp. En väldigt intressant karäktär minst sagt. R.I.P
Osäker men skulle kunna vara Casio MDV106Jens Hultén i Ingen utan skuld.
Någon som vet?
Saknar digitala delen? Jag tänker spontant Citizen men har ingen vidare kollOsäker men skulle kunna vara Casio MDV106
Bild hänsynslöst stulen från nätet.
Ja, när jag googlar på citizen diver digi så dyker det upp liknande som heter Zeon och Rofina.Saknar digitala delen? Jag tänker spontant Citizen men har ingen vidare koll