• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i Rhodos?

25% på breitling, då borde det nästan vara samma möjlighet på omega, hm inte fel.

Fam MKRGG åker dit i slutet av juli. Ska bli trevligt att komma tillbaka, tillbringade många lov där i yngre dar.

Sök bland gamla inlägg...
Finns massor att se…köpte en SubC där förra sommaren hos Nick Sarlis (Rolex AD).

Bumpar upp denna tråd igen. Nu som varit där nyligen. Hur var prisläget hos AD? Rolex alt omega? Lite billigare, mkt billigare eller same same som hemma?

Fick inte ens ett hej när vi var inne i rolexbutiken, som för övrigt är mindre än mitt badrum.
Ägaren satt och rökte, och tittade inte ens på oss, så jag gick ut igen.

Misstänker dock att det är drygt 20% mot svenskt listpris.

Drar till Rhodos om ett par veckor, är det nån som har koll på hur prisläget ser ut där i dagsläget?

Kounakis i gamla stan kan rekommenderas. Fick köpt en Breitling Avenger II där idag till bra pris :).

Bilagor

• 20150629_194053.jpg
    20150629_194053.jpg
    120.7 KB · Visningar: 153
Nej det kändes riktigt bra. Va inne på super Avenger först men valde denna till slut istället och det är jag helnöjd med :)

Känns som ett intressant läge att handla i Rhodos nu, någon som fått prisuppgifter på en sub 114060? :)

Känns som ett intressant läge att handla i Rhodos nu, någon som fått prisuppgifter på en sub 114060? :)

Var nere förra veckan och jämfört med förra året så märks deras ekonomiska problem tydligt. Dåligt utbud hos flera seriösa AD's. IWC-butiken (Kounakis) hade totalt 3 (3!!!) klockor inne. Nick Sarlis (Rolex AD'n) muttrade om att sälja ut lagret och lägga ner, men han börjar ju bli till åren och sonen verkar fokusera på parfymklockor i en butik mitt emot. Kostar dock inget att dra ett mail till Nick och fråga om suben:

[email protected]

Hade tänkt uppdatera mitt reportage från förra året:

https://klocksnack.se/threads/ks-bladets-flygande-reporter-åter-från-rhodos.26074/

men det kändes inte som att jag hade mer att tillägga än vad jag sagt ovan. Jo en sak, ännu mera oversized parfymklockor och fakes. En sak som inte har blivit sämre är i alla fall ölen ... ;)

Rolex E + Mythos.jpg

Kollade banken nu och efter att de tagit sin kurs så blev det en bit över 37 istället.. Men lika glad är jag för det ;)

Nån som har varit där i det sista som kan säga hur klockläget ser ut? Ska dit om nån vecka, och det hade varit kul att kika på klockor om tjejen nu bestämmer sig för att ligga på stranden hela dagen. :D

Nån som har varit där i det sista som kan säga hur klockläget ser ut? Ska dit om nån vecka, och det hade varit kul att kika på klockor om tjejen nu bestämmer sig för att ligga på stranden hela dagen. :D
Alla butiker utom rolexbutiken ligger i gamla stan. Där är det svinvarmt även när solen gått ner.

Ta med dig tjejen dit (på kvällen), och låt henne gå och titta på sjalar och annan skit, om hon är för taskig för att följa med dig in i butikerna :)

Är i rhodos nu, rolex butiken i stan var tyvärr stängd, finns ett par panerai butiker i gamla stan men tyvärr inte gått in och kikat läget! Inser nu att detta inlägg är ganska värdelöst, för mkt lokalt vin!

Kounakis spenderade jag ett bra tag på när jag var på Rhodos. Fantastiskt bra kundbemötande både från ägaren och expediten (ägarens fru) när jag kikade på Panerai. Nick Sarlis var inte så intresserad att svara på frågor eller visa upp sina klockor, utan ville hellre sitta och prata med sin vän. Så han funderar på att lägga ner nu? Lika bra det.

Alla butiker utom rolexbutiken ligger i gamla stan. Där är det svinvarmt även när solen gått ner.

Ta med dig tjejen dit (på kvällen), och låt henne gå och titta på sjalar och annan skit, om hon är för taskig för att följa med dig in i butikerna :)

Tack för tipset! :) Hon har börjat snegla på en datejust, så kanske finns hopp.

Är i rhodos nu, rolex butiken i stan var tyvärr stängd, finns ett par panerai butiker i gamla stan men tyvärr inte gått in och kikat läget! Inser nu att detta inlägg är ganska värdelöst, för mkt lokalt vin!

Hm... Har ju varit sugen på en panna ett tag, åker den 2:e augusti, så får gå inom och kolla läget där. :D

Hm... Har ju varit sugen på en panna ett tag, åker den 2:e augusti, så får gå inom och kolla läget där. :D
Då kan jag rekommendera ett besök på Kounakis ena butik där det fanns en del Panerai och Breitling framförallt men även Cartier och Longines hade de i den och tvärs över gatan hade den en till affär där IWC och Tag såldes. I den första av dessa så jobbade det en Norska ena dagen jag va inne och en holländska den andra gången. Båda väldigt trevliga och serviceminded så väl värt ett besök helt enkelt :)

När jag mena stängd så mena jag att jag var där på en söndag på kvällen, butiken i sig har säkert annars öppet normala tider :)

Tillbaka
Topp