• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i Rhodos?

MJ24

Patek
2-Faktor
På plats nu...uppdatering.
Sarlis var öppet, och fick en trevlig pratstund som vanligt. Dock inte mycket i montrarna...en Daytona TT med grå tavla, Milgauss svart tavla, någon 34 mm date och någon Datejust II, samt en del 26mm dammodeller. Väldigt litet utbud med andra ord.
Kuneakis hade det inte heller mycket i lager, lite Panerai (372, 560, lite radomir), inga lösa band. Onget IWC...helt tomt i montern, samt en stackars ensam JLC Rverso i ett hörn. Några Cartier, inkl dykaren fanns hemma,
Det enda som verkade finnas var Tissot och Breitling, Tag Heuer.
Hos en annan handlare fanns lite Hublot samt Breguet och Omega, men oroande tomt även där.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
På plats nu...uppdatering.
Sarlis var öppet, och fick en trevlig pratstund som vanligt. Dock inte mycket i montrarna...en Daytona TT med grå tavla, Milgauss svart tavla, någon 34 mm date och någon Datejust II, samt en del 26mm dammodeller. Väldigt litet utbud med andra ord.
Kuneakis hade det inte heller mycket i lager, lite Panerai (372, 560, lite radomir), inga lösa band. Onget IWC...helt tomt i montern, samt en stackars ensam JLC Rverso i ett hörn. Några Cartier, inkl dykaren fanns hemma,
Det enda som verkade finnas var Tissot och Breitling, Tag Heuer.
Hos en annan handlare fanns lite Hublot samt Breguet och Omega, men oroande tomt även där.

Tack för uppdateringen! :) Fick du någon uppfattning om priserna där jämfört med Sverige?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Tack för uppdateringen! :) Fick du någon uppfattning om priserna där jämfört med Sverige?
En 34mm Rolex date med vit tavla €6750 och en Panerai 372 €8800 var det enda jag kollade pris på.
Priser innan förhandling...men ändå inte särskilt billigt som start på förhandling.
 

Frourez

Omega
Bump, men passande tråd. Någon som vet hur det ligger till vid denna perioden? Mina föräldrar ska ner till Rhodos och jag vill egentligen inte lägga ut pengar för en Rolex än men om priserna fortfarande är bra så kan jag övertala mig själv att det är värt. Söker främst en GMT/Sub, specifik modell har inte största betydelsen.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Bump, men passande tråd. Någon som vet hur det ligger till vid denna perioden? Mina föräldrar ska ner till Rhodos och jag vill egentligen inte lägga ut pengar för en Rolex än men om priserna fortfarande är bra så kan jag övertala mig själv att det är värt. Söker främst en GMT/Sub, specifik modell har inte största betydelsen.
Nu spekulerar jag bara på vad som känns logiskt men utgår från att du får de billigare där nere men främst om du betalar kontant. Just sub/GMT är ju extremt populära så rabatten är nog inte i närheten av vad du kan få på någon svårsåldare modell men å andra sidan så är det inget konstigt att det skulle vara så :)
 

Frourez

Omega
Nu spekulerar jag bara på vad som känns logiskt men utgår från att du får de billigare där nere men främst om du betalar kontant. Just sub/GMT är ju extremt populära så rabatten är nog inte i närheten av vad du kan få på någon svårsåldare modell men å andra sidan så är det inget konstigt att det skulle vara så :)

Bra att du tog upp det med kontant betalning. Minns nu att jag läste det i en annan tråd också. Sen är det ju också relativt vad ett bra pris är. 20-25% under Nymans Urs listpris tänker jag rent spontant eller är jag helt ute och cyklar?
 

Kai

Rolex
Nyss varit i Rhodos stad, kikade in hos Kounakis, spanade på Drive de Cartier. Spanade inte priser på annat, men var inte imponerad av varken listpris eller pris efter rabatt på Drive. Finns betydligt billigare på Chrono24. De hade ganska bra utbud på Panerai. Lite tunt om Omega, kikade efter nya PO på 39,5 mm men den hade de inte, hade inte heller koll på den. Fanns inte i deras 2016 katalog. Spanade bara in genom fönstret i en annan Kounakisaffär.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Var nere för 2 veckor sedan, och var inne på Sarlis (Rolex).
Hade lite Sub i TT, men inget i stål.
Enda jag kollade pris på var en Datejust 116200 till frugan, och den listade €6250, men fick ett pris på €4600 utan någon som helst diskussion.
Där är det helt ok att betala med kort också.
 

Kai

Rolex
Var nere för 2 veckor sedan, och var inne på Sarlis (Rolex).
Hade lite Sub i TT, men inget i stål.
Enda jag kollade pris på var en Datejust 116200 till frugan, och den listade €6250, men fick ett pris på €4600 utan någon som helst diskussion.
Där är det helt ok att betala med kort också.
Ok pris alltså? Kanske skulle gå förbi om vi åker in till staden igen.
 

Calle

Omega
Var in till Kounakis i juni och klämde på en Panerai, träffade ägaren och hans norska fru dom var trevliga och vi diskuterade olika modeller. Det verkade inte omöjligt att få till en hyfsad affär.
 
  • Like
Reactions: Kai

ffk1975

Breitling
2-Faktor
Var inne på Nick Sarlis i jakt på en gmt II och döm till min förvåning så hade han en inne. 7200 eur ska han ha för den. Blir ca 70 000 sek i runda slängar tror jag. Är det ett ok pris? Är ju inte mycket prut på gmt vad jag förstår. På krons kan de då fram en på ca 4-6 veckor för listprise 74 500 sek. Spelar det någon större roll när jag säljer den om den är köpt hos ad i Sverige eller ad på Rhodos? Nu köper jag inte klockan för att sälja den men eftersom prisskillnaden inte är så stor så tar jag med ev skillnad i andrahandspris i beräkningen.
 

Dexter86

Cartier
Äh same shit typ! Men för så lite cash hade jag helt klart köpt i Sverige utan tvekan
Är du uppe på 70 kan du likagärna lägga på 4.5 till känner jag rent spontant
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Äh same shit typ! Men för så lite cash hade jag helt klart köpt i Sverige utan tvekan
Är du uppe på 70 kan du likagärna lägga på 4.5 till känner jag rent spontant

Förstår inte? det är bättre att han köper den i Sverige för 4500kr mer? när han är i rhodos och kan köpa klockan? eller tror du att det är premium att köpa från svensk AD? Då måste klockor från ADs i Schweiz var värda det dubbla?
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
Var inne på Nick Sarlis i jakt på en gmt II och döm till min förvåning så hade han en inne. 7200 eur ska han ha för den. Blir ca 70 000 sek i runda slängar tror jag. Är det ett ok pris? Är ju inte mycket prut på gmt vad jag förstår. På krons kan de då fram en på ca 4-6 veckor för listprise 74 500 sek. Spelar det någon större roll när jag säljer den om den är köpt hos ad i Sverige eller ad på Rhodos? Nu köper jag inte klockan för att sälja den men eftersom prisskillnaden inte är så stor så tar jag med ev skillnad i andrahandspris i beräkningen.


Köp klockan i Rhodos, sätt på dig den direkt och njut av semestern
 

wox

Omega
Varför skulle det vara annorlunda?
undermedvetet vettu.
om jag driver en urhandel tänker jag, undermedvetet, "nu kommer en sån där snål snubbe som för att spara några kronor handlade klockan i grekland, men nu går det minsann bra att komma springande på hemmaplan"

sen har vi ju andra problem, moraliska sådana. ska man stödja svenska handlare eller behöver grekerna, med tanke på deras ekonomi, pengarna bäst.
hur skulle det se ut om alla sprang till grekland och handlade sina klockor? eller snarare, det skulle se ut det.
 

Chad

Rolex
undermedvetet vettu.
om jag driver en urhandel tänker jag, undermedvetet, "nu kommer en sån där snål snubbe som för att spara några kronor handlade klockan i grekland, men nu går det minsann bra att komma springande på hemmaplan"

sen har vi ju andra problem, moraliska sådana. ska man stödja svenska handlare eller behöver grekerna, med tanke på deras ekonomi, pengarna bäst.
hur skulle det se ut om alla sprang till grekland och handlade sina klockor? eller snarare, det skulle se ut det.

Din "logik" är ju helt skruvad.
Urmakaren tar ju betalt för sin service, oavsett vart uret är köpt.
 

Kai

Rolex
Köpt från svensk AD vid fsg låter i mina öron lite bättre. Frågan är dock om det gör någon skillnad i reellt andrahandsvärde.
Kör på det som känns bäst för dig tycker jag!
 
Topp