• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor i tuffa miljöer

Norrman

Cartier
Hej!
Tänkte ha en tråd där vi kan posta våra beters i den hårda miljö de var tänkta för. Alla klockor som används hårt är välkomna ;) tex smutsiga jobb, tuffa sporter, bilmek, osv.
Börjar med min jobb klocka som gjort sina två första dagar på jobbet :)
20170814_113707.jpg


20170815_134120.jpg
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Den här bilden är ju ett måste i denna tråd. Inte min klocka men en annan forumsmedlem.
IMG_1088.JPG

Skitigare blir det inte.

Oj ett blöjbyte i ett badrum med klinkers, dusch, tvättställ, våtservetter, blöjor och kanske t.o.m. en fucking radio med skön musik.

It's the hard knock life!

Säg till när ungjäveln skiter rakt igenom blöjan och brallorna så det kommer diare i barnstolen mitt i natten.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Oj ett blöjbyte i ett badrum med klinkers, dusch, tvättställ, våtservetter, blöjor och kanske t.o.m. en fucking radio med skön musik.

It's the hard knock life!

Säg till när ungjäveln skiter rakt igenom blöjan och brallorna så det kommer diare i barnstolen mitt i natten.
Hahaha. :D Matat ungen med indisk buffé? Bebis > Kärcher högtryck
 

turkojs

Cartier
2-Faktor
Sådär ja skitigt och mysigt ;) vilken omega seamaster ref är det? Am visare? Cool :pompus:

Har för mig att det är 396.1041, fullsize quartz med 1441 verket. visarna har blivit slabbigt målade nån gång i tiden, sekunden är fel för modellen. Kanske har blivit nikotinsanerad eller liknande, tavlan ser lite tvättad ut bitvis också. Har inte så dåligt samvete över att fortsätta misshandla den iaf :)
 

Norrman

Cartier
Hämtade en iPad idag för ett styrelseuppdrag. Tufftjobb men någon måste göra det... tur att jag har en robust klocka som klarar tuffa tag
IMG_0476.JPG

Edit: no filter
Oj vad hårt..... :p
Har för mig att det är 396.1041, fullsize quartz med 1441 verket. visarna har blivit slabbigt målade nån gång i tiden, sekunden är fel för modellen. Kanske har blivit nikotinsanerad eller liknande, tavlan ser lite tvättad ut bitvis också. Har inte så dåligt samvete över att fortsätta misshandla den iaf :)
Okej tuff är deno_O
Försommarens hemmaprojekt. Längtan att bli färdig skriker i ryggeno_O
IMG_0991.JPG


Klart!!!! Njutningen är obeskrivlig:D
IMG_1073.JPG
Snyggt blir det, monster på det gummit är fett:happyhappy:
 

Norrman

Cartier
Framförallt gillar jag själva grejen att som vuxen över 30 fortfarande skriva sitt namn i stora färgglada bokstäver där man inte får lol. Och ja det känns ballt att vistas i såna hårda miljöer som man ibland är i.

Jodå komstformen graffiti är speciel, har själv en bekant som målar en hel del:)

I dessa fall borde det finnas en ogilla-knapp. Ren skadegörelse
Alla får tycka vad de vill :) alla får även stå till svars för sitt eget handlande :) så ingen moralpanik nu tack, låt oss hålla oss till ämnet ;)
 
Topp