• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i tuffa miljöer

Tuff och tuff miljö.
Men det är ju kul att slå kravallstaket
20170826_081759.jpg
Nice klocka, lagom toolig!

Den där är en riktigt fräck lyxbeater! Synd att den är så jäkla stor bara
Lite delade känslor för den faktiskt :)

Håller med dig om storleken,dock är den ju jäkligt lätt så det väger ju upp mot storleken.

Bandhornen gör ju att man blir ganska begränsad till möjligheterna att variera, vilket är lite tråkigt.
Sen känner jag mig på gränsen till lite obekväm att använda en så pass dyr (allt är relativt så klart) klocka i arbetet, oroar mig för mkt för att skada den trots att den enligt Breitling ska vara hårdare än stål och vara svår att repa!

Är mer rädd att en flisa ska gå av eller man ska bryta ett bandhorn om den får ett kraftigt slag/stöt.

Lite delade känslor för den faktiskt :)

Håller med dig om storleken,dock är den ju jäkligt lätt så det väger ju upp mot storleken.

Bandhornen gör ju att man blir ganska begränsad till möjligheterna att variera, vilket är lite tråkigt.
Sen känner jag mig på gränsen till lite obekväm att använda en så pass dyr (allt är relativt så klart) klocka i arbetet, oroar mig för mkt för att skada den trots att den enligt Breitling ska vara hårdare än stål och vara svår att repa!

Är mer rädd att en flisa ska gå av eller man ska bryta ett bandhorn om den får ett kraftigt slag/stöt.
Sant. Vanliga stift hade kanske varit att föredra. Jag är också försiktig med klockor i arbetet. Jobbar mest på kontor men springer även runt i industrin. Är väldigt rädd om min BB36 men hey, man får försöka slappna av. Ju mer jag blir bekväm med en klocka ju mer kan jag njuta av den :)

Sant. Vanliga stift hade kanske varit att föredra. Jag är också försiktig med klockor i arbetet. Jobbar mest på kontor men springer även runt i industrin. Är väldigt rädd om min BB36 men hey, man får försöka slappna av. Ju mer jag blir bekväm med en klocka ju mer kan jag njuta av den :)
Så är det ju, ju mer man använder den och efter hand som den får lite dings så slappnar man av mer :)

Måste bara dela med mig av vilka extrema saker min Khaki field har varit med om, trots att jag bara har haft den i en månad.

Muffinsbak och hantering av extremt varm ugn.
PSX_20180114_101704.jpg

Framförande av extremt stora, tunga och farliga truckar. Stor risk för fallande gods ifrån mycket hög höjd.
PSX_20180125_191836.jpg

En och annan sprängning i extremt farlig miljö. (Sista bilden är inte riktigt sann, men dom bägge andra bilderna är faktiskt på riktigt.) En äkta Fieldwatch ska ju verkligen testas :D.
IMG_20180107_165037.jpg

Tillbaka
Topp