Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den har absolut hög läsbarhet... men dock inga minutindex, så det är väl rätt svårt att läsa av lika lätt som en urtavla med minutmarkeringar?Lite öppet mål här..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vill man ha exakt tid på minuten behövs givetvis minutmarkeringar för att kunna hävda sig. Vill man vara veta hur mycket klockan är klarar man sig utanDen har absolut hög läsbarhet... men dock inga minutindex, så det är väl rätt svårt att läsa av lika lätt som en urtavla med minutmarkeringar?
Citerar mitt eget inlägg från pannatrådenLite öppet mål här..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag är bara avis för att jag inte äger någon panna. Än...Vill man ha exakt tid på minuten behövs givetvis minutmarkeringar för att kunna hävda sig. Vill man vara veta hur mycket klockan är klarar man sig utan![]()
Ypperligt exempel på god läsbarhet. Tänk också modeller med guldvisare som torde öka läsbarheten ytterligare.Citerar mitt eget inlägg från pannatråden
En bild på min 111 i havet, 6 meter ner, där kameran som tog bilden var 4 meter bort. Självklart syns det TYDLIGT vad klockan är på bilden. #justpannathings
![]()
Bra där, detta är något som behöver åtgärdas!Jag är bara avis för att jag inte äger någon panna. Än...
Näst sista chronon, klistermärket, AF1 Boden?Högst personliga preferenser men när det gäller egenskapen ”hög läsbarhet” bland de klockor jag själv äger så gillar jag främst dessa:
Kronografer
Sinn 757
![]()
![]()
![]()
Seiko SNN231 (svart) och SNN207 (vit)
![]()
![]()
![]()
![]()
Dykarur
Sinn UX GSG9