Just det, den måste man prova innan det klickade.Ploppen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Just det, den måste man prova innan det klickade.Ploppen
+1 på Cartier. Men har insett att det finns en hel del modeller jag gärna skulle vilja ha.Väldigt mycket Panerai här. För egen del var det Cartier. Töntiga, bräckliga damur för blåhåriga överklass-russin.
Är numera av motsatt åsikt. Gillar de flesta modeller från märket.
+1 på den! Satan så ful och otymplig jag har tyckt att den varit men nu vore det en dröm att få äga en!Bara tyckt ploppen vart fulcool, men nu är jag helt såld på den.. burit dem massvis det senaste
![]()
+1 på YM. tyckte det var en riktig fulrolle innan. nu skulle jag kunna tänka mig en.Bilder hör till, jag köpte ju trots allt de här två.
![]()
![]()
När det gäller Panerai lutar det åt avtrubbad.Frågan är ju egentligen vad det är som sker i processen.
"Mognar" vi och öppnar sinnen?
Indoktrinerad vi av övriga på klocksnack?
Gör vi en personlig revolt?
Utsätts vi för objektet så pass många gånger för att vi ska bli avtrubbade?
Även vitguld?Men guldklockor är fortfarande no-no.
Hmm, nu var jag för snabb. Vitguld funkar (har ju faktiskt en vigselring i vitguld), men gult guld går bort. Än så länge, får bli lite mer gubbe först.Även vitguld?
![]()
Är snart gubbe på riktigt men har fortfarande svårt för gulguld, har själv också valt vitguld för förlovnings/vigselring.Hmm, nu var jag för snabb. Vitguld funkar (har ju faktiskt en vigselring i vitguld), men gult guld går bort. Än så länge, får bli lite mer gubbe först.
Rose är gränsfall, har sett för få roseklockor irl.
Vilka klockor tyckte ni till en början var estetiskt mindre tilltalande men som nu, med ökat klockintresse, fick er att omvärdera er åsikt?
För mig var det ett exempelvis märket Panerai. Maken till fulare klocka fick man ju leta efter tänkte jag första gången jag, på bild i en tidning, såg en sådan.
Sedan började den dyka upp på folks armar och man började tänka "vad är det här för snygg klocka".
Hade aldrig tänkt på att det handlar om helhetsintrycket mellan ur och människa innan.
Tror inte att man kan räkna ut Italienarna när det gäller kunskapen om stil och form riktigt än.
Har ni ändrat er åsikt gällande gällande smaken på klockor?[/QUOTE
För min del är det jlc reverso. Avskydde den för ett tsg sedan men nu ligger den på min bucket list och klättrar i placeringar. Undrar var detta ska sluta.
Touché. En febermardröm på svampar, naken på nylagd och kladdig asfalt, bakis.Tyckte Tag Heuers 90-tals modeller var lite småfula tidigare.
Nu tycker jag de är hemska
![]()
Kan hålla med dig med Millenary. Men den bilden du la in var ju ändå en av de mer snälla millenarymodellerna som finns på marknadenMillenarymodellen
Tyckte att det var ett missfoster till en början.
Nu älskar jag den!
![]()
Kan hålla med dig med Millenary. Men den bilden du la in var ju ändå en av de mer snälla millenarymodellerna som finns på marknaden![]()