• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor ni från början tyckte var fula men sedan ändrat åsikt om

Den här va ingen höjdare tyckte den såg stor och klumpig ut men efter köp gillar jag den skarpt.
IMG_1744.JPG

Väldigt mycket Panerai här. För egen del var det Cartier. Töntiga, bräckliga damur för blåhåriga överklass-russin.
Är numera av motsatt åsikt. Gillar de flesta modeller från märket.
+1 på Cartier. Men har insett att det finns en hel del modeller jag gärna skulle vilja ha.

Oj så mycket! JLC - reverso, Patek Nautilus, samtliga Panerai, många Cartier, Rolex datejust, helgulds-sub, mfl.

Det roliga är att alla modeller jag verklgen älskar är sådana jag inte föll för vid första anblicken. Patek Nautilus är ett typ-exempel på det - tyckte Genta gjorde ett betydligt bättre jobb med royal oak men efterhand har jag lärt mig att tycka om den precis lika mycket...

Massor. Panerai till att börja med. Skulle inte köpa en, men när jag såg en första gången tyckte jag det var bland det mest vulgära jag sett. Då trodde jag det var något billigt krafs från ur och pen. Kanske beror på att jag är kategorisk. Antingen kostym eller syfte (dykare etc). Mode och bling har alltid verkat fjantigt. Börjar emellertid ändra mig. Svårt att motivera fler än två klockor annars :(

Frågan är ju egentligen vad det är som sker i processen.
"Mognar" vi och öppnar sinnen?
Indoktrinerad vi av övriga på klocksnack?
Gör vi en personlig revolt?
Utsätts vi för objektet så pass många gånger för att vi ska bli avtrubbade?

Har sagt det förut tror jag, såg dock inte min post. Men Richard mille..... Var det fulaste jag visste, och nu skulle jag göra vad som helst för att knipa en. De är kreativa, på ett så jobbigt bra sätt. 59-01 på bilden under.
image.jpeg

Hmm, nu var jag för snabb. Vitguld funkar (har ju faktiskt en vigselring i vitguld), men gult guld går bort. Än så länge, får bli lite mer gubbe först. :)
Rose är gränsfall, har sett för få roseklockor irl.
Är snart gubbe på riktigt men har fortfarande svårt för gulguld, har själv också valt vitguld för förlovnings/vigselring.
JA det var jag som valde ringar till förlovningen utan hustruns vetskap. :)

Vilka klockor tyckte ni till en början var estetiskt mindre tilltalande men som nu, med ökat klockintresse, fick er att omvärdera er åsikt?

För mig var det ett exempelvis märket Panerai. Maken till fulare klocka fick man ju leta efter tänkte jag första gången jag, på bild i en tidning, såg en sådan.
Sedan började den dyka upp på folks armar och man började tänka "vad är det här för snygg klocka".
Hade aldrig tänkt på att det handlar om helhetsintrycket mellan ur och människa innan.
Tror inte att man kan räkna ut Italienarna när det gäller kunskapen om stil och form riktigt än.

Har ni ändrat er åsikt gällande gällande smaken på klockor?[/QUOTE
För min del är det jlc reverso. Avskydde den för ett tsg sedan men nu ligger den på min bucket list och klättrar i placeringar. Undrar var detta ska sluta.

Vet inte om jag ratat en klocka tidigare som jag senare gillat. Tycker Panerai är jävligt fula och kommer nog inte att ändra mig.

Som de flesta i tråden instämmer jag med Panerai. Ploppen har alltid stuckit ut i mina ögon men har på senare tid verkligen fått upp ögonen för den.

Tillbaka
Topp