• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni från början tyckte var fula men sedan ändrat åsikt om

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Blev att googla lite bilder, fan nu måste man ju spara ihop till en sån också...
Var på väg att inhandla för ca 8 år sen en nipple dial. Nu får man lägga några spänn till
Don't think just do it :)
IMAG4061.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
G-shocks och Panerai är två märken jag från början verkligen ogillade men inte nu längre, av någon oförklarlig anledning. :)
 

Karlsson

Panerai
Inget jag egentligen kommer ihåg men för några år sen när en kompis ägde en 216570 så garvade jag åt honom för att den va så ful! Alldeles för stor.
Framför allt var de ju helt galet att bandet var från 21-16mm.

Med facit i hand nu så hade jag fel. Den är perfekt. Bästa klockan jag ägt.
Dessutom tror jag den är 17mm vid spännet :D

IMG_20190217_162243.jpg
 

JB_XII

Rolex
Listan kan göras lång, men de som svängt mest är nog:

Rolex Explorer 216570/16570
Skrattade åt hur Rolex lyckats göra så fula klockor. Idag skulle man kunnat tänka sig att äga en :)

Första gången jag såg en AP (RO) så tyckte jag det var fula som stryk. Fattade inte varför någon satt skruvar på inserten. Idag tycker jag de är grymma! 15450ST :hungry:

PP Nautilus
En bekant rockade en och ”skröt” om den och jag tyckte det var pinsamt. Mest för att den var så jävla ful. Idag är 5712/R en av mina ”drömklockor” :D
 

obdu

Breitling
Listan kan göras lång, men de som svängt mest är nog:

Rolex Explorer 216570/16570
Skrattade åt hur Rolex lyckats göra så fula klockor. Idag skulle man kunnat tänka sig att äga en :)

Första gången jag såg en AP (RO) så tyckte jag det var fula som stryk. Fattade inte varför någon satt skruvar på inserten. Idag tycker jag de är grymma! 15450ST :hungry:

PP Nautilus
En bekant rockade en och ”skröt” om den och jag tyckte det var pinsamt. Mest för att den var så jävla ful. Idag är 5712/R en av mina ”drömklockor” :D
Vågade inte dela med mig av att jag tyckte detsamma om Royal oak och Nautilus. Idag betraktar jag Genta som något slags geni. Synd att plånkan är för tunn, annars hade jag gärna tagit en av varje av de avskalade varianterna med blå tavlor.
 

Mextreme

Omega
Audemars Piguet Royal Oak tyckte jag var hemsk.
Nu kan jag inte se mig mätt på designen med alla vinklar och facecetter och kontrasterande slipningar.
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Jumbo-Extra-Thin-15202IP-titanium-platinum-smoked-blue-dial-SIHH-2018-5.jpg
 

Eqn

Panerai
Seikos paddor förstod jag mig verkligen inte på, nu äger jag en och får verkligen kämpa för att inte köpa fler:D
 

Salesmayne

Panerai
Panerai, en del Seikos, Royal oak, Cartier Santos Dumont växer, RM växer men jag blir aningen äcklad av mig själv när jag nickar instämmande....

Klockor jag fortfarande inte förstår: PP Nautilus...vem vet, det kommer säkert! :(
 
Senast ändrad:
Topp