• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor ni från början tyckte var fula men sedan ändrat åsikt om

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Denna:
5712_1A_001_1.jpg


Nu är den en graal för mig. Tyvärr kommer min ekonomi aldrig att tillåta denna eller ens nära. :-(
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Daytona är ju riktigt ful på bild men visade sig vara riktigt fin i verkligheten.
Tvärtom med Rolex DD och OP från Rolex, de ser grymma ut på bild men blev riktiga bottennapp i verkligheten. De är bra exempel på hur marknadsföring mha fina närbilder skapar köpsug.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Rolex. Känner fortfarande inget sug efter något annat än explorer I/II då jag är en enkel man och inte traktar efter ädelmetaller etc. Men, har börjat uppskatta de olika modellerna mer och mer.

Många har/ har haft svårt för panerai. Inte jag, jag känner inget alls.

Man kan säga att smaken förändras över tid, I alla fall min. Det är ju naturligtvis bara roligt.
IMG_20190208_113219_272.jpg
IMG_20190125_170634_074.jpg
IMG_20181022_084146_472.jpg
 

Kapten M

Omega
2-Faktor
Explorer 2.. nästan kräkts i munnen när jag sett den förut. men nu har det gått så långt att vill jag ha en vit 42mm... :):banghead:
Senast är att jag också vill ha en Cartier Santos L, och det är verkligen utanför min comfortzone.. vet inte vad som håller på att ske.... :nailbiting::oldman::pompus::eek:
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Shit jag visste inte att man kunde tycka Nautilus var ful... En vit 5711 hade jag nästan kunnat bli OWG med.
HAHA. Jag gillade faktiskt inte 5711 (eller 3700 för den delen) från början. Det var absolut acquired taste för mig. Nu älskar jag den. Men även när jag började gilla 5711 hade jag svårt för 5712:ans assymetriska urtavla. Men idag - *Dreggel deluxe*!

Vad kostar den reffen?

400? (gissar hejvilt här). Brukar ligga runt 500 beg.
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Den här tyckte jag var asful en gång i tiden. Känns som en feberdröm... Älskar den nu så klart. Är faktiskt på jakt efter något liknande just nu. Lite mer plånboksvänligt iofs :)
C370DBE8-BC81-48C9-AC73-D8AD7E94C4AC.jpeg
Instämmer helt, hade svårt för fyrkantiga klockor överlag egentligen. Nu tycker jag dom är skitcoola, speciellt Monaco’n :cool:
 

Justdix

Cartier
2-Faktor
Seikos 6139 modeller tyckte jag inte alls om Boetten på förut. Men har ändrat mig efter att jag har burit den på handleden.
IMG_20190606_064200_706.jpg
 

fsdfsdf

Omega
Listan kan göras lång, men de som svängt mest är nog:
Första gången jag såg en AP (RO) så tyckte jag det var fula som stryk. Fattade inte varför någon satt skruvar på inserten. Idag tycker jag de är grymma! 15450ST :hungry:

Mmm - samma för mig med motiveringen att skruvarna var onödiga eftersom de inte gick att vrida på i de sexkantiga hålen och därmed bröt mot regeln "form följer funktion" etc. TILLS - jag lärde mig att det man ser faktiskt inte är skruvar utan baksidan - dvs muttrar. Nu är jag snarast "nyfiket fascinerad", vilket är ett farligt förstadium i köp-processen. :rolleyes:
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Explorer 2 och Cartier överlag men i synnerhet Santos har jag haft väldigt svårt för.
Men nu känner jag helt tvärtom :D
BE594EAC-9215-4C37-A402-EE5CBBA850C1.jpeg
CF2CB017-BAFB-46F6-AA4D-A6D97139C86D.jpeg
 
Topp